پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران در آیین" افتتاح خط تولید سرم شرکت داروسازی دانا "عزم جدی این بانک در دوره جدید مدیریتی، را خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک دانست.داروسازی دانا با مجموع ۳۲ هکتار مساحت، ۱۵ هکتار سایت‌های مختلف و متشکل از ۳۶ خط تولید داروی مختلف اعم از مواد اولیه آنتی بیوتیک، سافت ژل، ویال و نظایر آن بزرگترین واحد داروسازی کشور است و با ظرفیت تولید سالانه دو میلیارد سافت ژل بزرگترین واحد تولید این محصول در خاورمیانه محسوب می شود و علاوه بر این در حال حاضر بزرگترین تولید کننده ویال‌های تزریقی مورد استفاده در بیمارستان‌های کشور به شمار می‌‍رود.

شعار سال: دکتر نجار زاده در مراسم افتتاح خط تولید سرم شرکت داروسازی دانا که با حضور دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدجواد شریف‌زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی  و دارایی، عابدین خرّم استاندارآذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ، حسن مونسان عضو هیات مدیره و تنی چند از مدیران ارشد بانک ملی ایران، عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و دیگر مقامات و مسئولان کشوری و استانی و همچنین متخصصان، کارشناسان و کارکنان شرکت داروسازی دانا برگزار شد، گفت: براساس برنامه ریزی ها و سیاست های دولت، بانک ملی ایران در مسیر خروج از بنگاه داری، واگذاری اموال و دارایی های مازاد قدم برمی دارد و بنا داریم این هدف با سرعت بیشتری محقق شود.

سیاست اصلی بانک ملی ایران، خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال و دارایی های مازاد + حمایت از کارخانجات داروسازی

وی با بیان این که برآیند اقدامات و عملکرد بانک باید موجب خلق بنگاه شود و نه بنگاه داری، افزود: پرداختن به بانکداری به جای بنگاه داری به عنوان یک راهبرد، اقدامی است که بانک ملی ایران آن را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است و همه ارکان بانک در راستای عملیات بانکداری و منطبق بر رویه و چارچوب های بانک عمل می‌کنند. بنگاه داری وظیفه بانک نیست، بلکه بانک بنگاه خلق می کند و سپس آن را در اختیار مدیران بنگاه های اقتصادی متخصص قرار می دهد تا زمینه رشد اقتصادی، رونق تولید و اشتغالزایی در کشور را فراهم کنند.

ما در نظام بانکی مطابق سیاست ها و راهبردهای اصلی دولت الزام به خروج از بنگاه داری هستیم و این اقدام و الزام را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد. وی با اشاره به روند واگذاری بنگاه ها در سال جاری، اعلام کرد: با اصلاح روش ها و فرآیندها، این روند شتاب خواهد گرفت.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه این مراسم با بیان این که در صدد واگذاری اموال مازاد بانک به اشخاص حقیقی و حقوقی صلاحیت دار هستیم، تصریح کرد: با واگذاری اموال، منابع به دست آمده را در ایجاد واحدهای تولیدی جدید سرمایه گذاری و همچنین صرف امور زیربنایی و امور توسعه ای کشور خواهیم کرد.

سیاست اصلی بانک ملی ایران، خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال و دارایی های مازاد + حمایت از کارخانجات داروسازی

وی در جریان این مراسم  خاطرنشان کرد: شفا دارو با سرمایه گذاری بانک ملی ایران توانسته است حدود ۲۰ درصد از سهم بازار داروهای آنتی بیوتیک را کسب کند و با راه اندازی خط سرم این شرکت ، ۱۶ درصد از سهم و نیاز کشور برای این محصول مهم و راهبردی، تامین خواهد شد.

سیاست اصلی بانک ملی ایران، خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال و دارایی های مازاد + حمایت از کارخانجات داروسازی

گفتنی است، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، استاندارآذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ، دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل و حسن مونسان عضو هیات مدیره و تنی چند از مدیران ارشد بانک ملی ایران و دیگر مقامات و مسئولان کشوری و استانی یکی از مدرن‌ترین خطوط تولید محصول استراتژیک «سِرُم» در شرکت داروسازی دانا افتتاح و وارد مدار تولید شد.

توضبحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

با افتتاح سرم سازی دانا در آذربایجان شرقی(بزرگ ترین هلدینگ های دارویی کشور و تحت مدیرت بانک ملی) ، جهت کاهش وابستگی صنعت سلامت محور کشور به واردات سرم، خط تولید این کارخانه با ظرفیت ۴۰ میلیون بطری در سال ،راه اندازی شد. تصمیم گیری برای کاهش وابستگی به واردات سرم ( ۴۰ درصد از سرم کشور وارداتی است) موجب شده که فقط در استان آذربایجان شرقی بیش از ۵۰ درصد تولید سرم کشور تولید شود.در سال گذشته برای هلدینگ دارویی ذیل بانک ملی قریب ۲ هزار میلیارد تومان( دو همت) و برای امسال نیز همین میزان تسهیلات در نظر گرفته شده که ظرف هفته‌های آینده مصوبه آن توسط هیات مدیره بانک ملی ابلاغ می‌شود و امید می رود که هم برای مساله سرمایه در گردش بخش دارویی و هم ایجاد تاسیسات و سرمایه گذاری جدید، تسهیلات لازم مهیا شود.

داروسازی دانا با مجموع ۳۲ هکتار مساحت، ۱۵ هکتار سایت‌های مختلف و متشکل از ۳۶ خط تولید داروی مختلف اعم از مواد اولیه آنتی بیوتیک، سافت ژل، ویال و نظایر آن بزرگترین واحد داروسازی کشور است و با ظرفیت تولید سالانه دو میلیارد سافت ژل بزرگترین واحد تولید این محصول در خاورمیانه محسوب می شود و علاوه بر این در حال حاضر بزرگترین تولید کننده ویال‌های تزریقی مورد استفاده در بیمارستان‌های کشور به شمار می‌‍رود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از روابط عمومی بانک ملی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین