پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۷۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
بهروز مروتی (فعال حقوق معلولان) ضمن گلایه به کم حساسیتی دستگاه‌های دولتی به پرداخت حقوق معلولان و اجرای تکالیف قانونی خود درخصوص این گروه بیان داشته است که در خصوص مصوبه بودجه سال ۱۴۰۳ روز گذشته مجلس (مرتبط با بند (ب) تبصره ۱۵) که سازمان بهزیستی را مکلف می‌کرد که به معلولان شدید و خیلی شدید کمک هزینه معیشتی با استناد به سقف اعتبارات و آیین‌نامه اجرایی هیئت وزیران پرداخت کند، متاسفانه باید بیان داشت که در بودجه سال ۱۴۰۲ طبق بند (ب) تبصره ۱۲، بنوعی همین مصوبه را داریم، اما با صد‌ها تاسف و با گذشتِ ۱۱ ماه از سال این مصوبه هنوز اجرا نشده است. این تبصره البته مشمول جانبازان نیز می‌شد که برای آن‌ها اجرا شد و از ۵ تا ۶و نیم میلیون تومان به عنوان کمک هزینه معیشتی به آن‌ها تعلق گرفت. سوالی که باید از دولت پرسید و پای مدیران کم توجه را به دستگاه‌های نظارت و بازرسی یا قضایی، باز نمود.

شعارسال: بهروز مروتی (فعال حقوق معلولان) در خصوص مصوبه‌ی روز گذشته‌ی مجلس گفت: بند (ب) تبصره ۱۵ سازمان بهزیستی را مکلف می‌کرد که به معلولان شدید و خیلی شدید کمک هزینه معیشتی با استناد به سقف اعتبارات و آیین‌نامه اجرایی هیئت وزیران پرداخت کند.

الزام دستگاه های دولتی به اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان و پرداخت کمک هزینه معیشتی به معلولان شدید و خیلی شدید

وی ادامه داد: نکته‌ی مهم این است که در سال جاری طبق بند (ب) تبصره ۱۲ همین مصوبه را داریم، اما متأسفانه با گذشتِ ۱۱ ماه از سال این مصوبه هنوز اجرا نشده است. این تبصره البته مشمول جانبازان نیز می‌شد که برای آن‌ها اجرا شد و از ۵ تا ۶و نیم میلیون تومان به عنوان کمک هزینه معیشتی به آن‌ها تعلق گرفت.

مروتی گفت: این مصوبه در حالی به تصویب رسیده که در قانون حمایت از حقوق معلولان تکلیفِ معلولان شدید و خیلی شدید روشن شده است. طبق ماده ۲۷ این قانون، دولت باید به افرادی که دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل هستند، کمک هزینه معیشتی به اندازه حداقل دستمزد مصوبِ شورایعالی کار پرداخت کند.

فعال حقوق معلولان گفت: مجلس برای آنکه روی بی‌توجهیِ ۴ ساله‌ی خود در حوزه نظارت بر قوانین و ملزم کردنِ دولت به اجرای قوانین سرپوش بگذارد، برای دومین سال این مصوبه را تصویب کرده است و با این کار قصد دارد به جامعه القا کند که به فکرِ معیشتِ افراد دارای معلولیت است. این موضوع در تمام رسانه‌ها منتشر می‌شود و مردم فکر می‌کنند معلولان معیشتِ متناسبی دارند.

مروتی گفت: بی‌توجهی به اوضاع معلولان و اکتفا به مصوبات و قوانینِ تزئینی، بحران شدیدی برای افراد دارای معلولیت به وجود آورده است. کار به جایی رسیده که من به صراحت می‌توانم بگویم که بقای افراد دارای معلولیت به خطر افتاده است. زباله گردی و کارتن خوابیِ افراد دارای معلولیت زیاد شده و این افراد با بحرانِ معیشتیِ بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 8بهمن1402، کدخبر: 1441931، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ح م
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
0
0
یکی از آداب زکات و صدقه، این است که سرمایه و پول‌ها ابتدا در همان شهر خرج شود و به دست فقرا و نیازمندان همان شهر برسد و بقیه به مرکز و بیت‌المال، واریز تا خرج سایر نقاط دیگر شود.
 امام علی (ع) در نامه‌ای به یکی از فرمانداران خویش، می‌نویسند: اموالی که اکنون نزد تو هستند، متعلق به خداوند است و در مصرف آنان باید دقت کنی و ابتدا به مصرف نیازمندان و گرسنگان شهر خویش برسانی و پس از آن‌که به‌صورت درست و مساوی به‌ دست همه رساندی، مازاد آن را نزد ما بفرست تا میان کسانی که این‌جا هستند، تقسیم کنیم.
مسئولان محترم لطفاً پیگیری کنید ممنون ماده ۲۷ معلولان که ۶ساله اجرا گذاشته شده ولی هنوز اجرایش نکردند ممنونم مسئولان محترم بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی ره و ریس جمهور محترم حامی قشر ضعیف و مستضعفان خواهشمندیم ماده ۲۷ معلولان اجرا کنید...رهبر انقلاب اسلامی... ریاست محترم ریس جمهور و ریاست مجلس نمایندگان و ریاست قوه قضاییه حامیان قشر ضعیف و کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی...لطفاً لطفاً لطفاً ماده ۲۷ معلولان سرپرست خانواده که اکثراً بدون خونه اجاره نشین هستند ممنون میشیم ماده ۲۷ از چندین سال ها مجلس و نمایندگان به اجرا گذاشته اند ولی اجرایی نشده چندین ساله سپاسگزارم حامیان قشر و مستضعفان محترم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین