پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴
در سفر اول رئیسی به استان گیلان ۲۰ همت پروژه در بخش‌های مختلف تعریف شد که ۲/۴ همت آن در آزادراه و راه آهن رشت - کاسپین هزینه شد؛ دو پروژه‌ای که در هفته‌های آینده و قبل از اتمام سال ۱۴۰۲، به بهره‌برداری می‌رسد. بر اساس گزارش استاندار، از مجموع ۲۴ همت پروزه‌های تعریف شده، بیش از ۱۴ همت پروژه در دهه فجر امسال افتتاح شد و ۱۰ همت پروژه عمرانی و توسعه‌ای نیز در هفته‌های پیش رو با حضور رئیس جمهور در استان به بهره برداری می‌رسد. نکته جالب در پروژه‌های افتتاحی، اتمام آزاد راه رودبار-منجیل است. موضوعی که به اعتقاد بسیاری از منتقدین با دخالت مافیای زیتون به تاخیر انداخته می‌شد و هر سال، وقت میلیون‌ها مسافر و ساکنین استان گیلان تلف می‌شد. سوال اینجاست که آیا زمان مناسب برای تکمیل پرونده و دادگاهی کردن مافیای زیتون با مشارکت بخش خصوصی و صاحبان نفوذ محلی، مدیران دولتی استان در سطح شهرستان و استان و در نهایت، نقش پوشیده برخی از نمایندگان مجلس ادوار، فرا نرسیده است؟ اگر این کار صورت نگیرد، دهن کجی بزرگی به ماهیت انقلابی، اسلامی و جمهوریت جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است. اتلاف زمان و زندگی چندمیلیونی افراد برای فروش چند صد میلیارد تومانی؟! سلام آقای دادستان، صبح شما بخیر و شادی. سلام سازمان بازرسی، عافیت بعد از خواب ان شاالله. سلام بر بازرسی ریاست جمهوری و جناب درویشی عزیز. سلام بر حقوق اساسی، حقوق شهروندی، حقوق اداری و حقوق عامه. سلام بر دیوان عدالت اداری و ماده ۱۲۰ قانون جدید.

شعارسال: اسدالله عباسی عصر روز، اول اسفندماه در همایش نقش اصناف و صنعتگران گیلان در انتخابات که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به نقش اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: این قشر همواره در تحریم‌های اقتصادی مشکلات را تحمل و مدیریت کرده است.

برنامه ریزی برای افتتاح آزادراه رودبار -منجیل و راه آهن رشت- کاسپین، با حضور رئیسی قبل از اتمام سال ۱۴۰۲+ شکست مافیای زیتون و معطلی میلیون‌ها نفر در سال

وی با بیان اینکه در مسئله انتخابات نیز نقش بازار و اصناف و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی و روسای اتاق‌های بازرگانی تاثیرگذار است، عنوان کرد: هرچه در انتخابات پرشورتر و با مشارکت بالاتر حضور داشته باشیم قدرت و توان کشور فزونی یافته و در رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار گیلان تاکید کرد: اگر نماینده‌ای که برای مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شود خام، غیرمتخصص و غیر معتمد بوده و مردمی نباشد در ورود به لایه‌ها و کمیسیون‌های مختلف فقط وقت گذرانی کرده و در مباحث مهم مشارکتی نخواهد داشت که پیامد آن تصویب قوانینی است که به ضرر مردم و کشور خواهد بود.

عباسی اضافه کرد: هرچه ریل‌گذاری نمایندگان در تصویب قوانین درست بهتر باشد، سرعت قطار توسعه، شتاب بیشتری خواهد یافت.

وی عنوان کرد: اگر نخبگان جامعه در انتخاب افراد اصلح کوتاهی داشته باشند امکان گمراهی مردم وجود دارد و افرادی انتخاب خواهند شد که توان لازم را در کمیسیون‌های مختلف ندارند و برای کسب آرای بیشتر با عوام فریبی عملکرد دولت را به نام خود مصادره می‌کنند.

استاندار گیلان تصریح کرد: اگر صاحبان اندیشه و نخبگان وارد این عرصه نشوند مردم اقدامات توسعه‌ای دولت را عملکرد نمایندگان تلقی خواهند کرد؛ در حالی که وظیفه نمایندگان انعکاس مشکلات مردم به دولت بوده تا بودجه‌ای تصویب شود که به نفع مردم باشد.

عباسی ادامه داد: نامزد‌های نمایندگی باید برنامه‌های خود را در چارچوب وظایف تعیین شده برای مردم تبیین کنند تا مردم آزادانه و براساس شاخص‌ها انتخاب اصلح را داشته باشند.

وی با اشاره به افتتاح بیش از ۱۴ همت پروژه در دهه فجر امسال، گفت: ۱۰ همت پروژه عمرانی و توسعه‌ای نیز در هفته‌های پیش رو با حضور رئیس جمهور در استان به بهره برداری می‌رسد.

استاندار گیلان اظهار کرد: پیرو ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، به دستور رئیس جمهور و معاون اول در سفر به روسیه این مهم در دستور کار استان قرار گرفت و اکنون ۱۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این بخش در حال انجام است تا استان‌های شمالی کشور نقشی حیاتی را در تجارت با کشور‌های منطقه قفقاز و روسیه ایفا کنند.

عباسی افزود: در سفر اول آیت الله رئیسی به استان گیلان ۲۰ همت پروژه در بخش‌های مختلف تعریف شد که ۲۴ هزار میلیارد ریال در آزادراه و راه آهن رشت - کاسپین هزینه شد؛ دو پروژه‌ای که در هفته‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به داشته‌ها و توانمندی‌های بسیار استان گیلان و مشکلات حوزه برنج و چای، گفت: تمام تلاش و همت خود را برای رفع موانع به کار خواهیم بست؛ در بخش صادرات محصول زیتون نیز در سفر به روسیه قرارداد‌هایی منعقد شد که بازار این محصول از کشور‌هایی مانند ترکیه به نفع ایران تغییر یابد.

استاندار گیلان از بازاریان و اصناف خواست در ماه مبارک رمضان نیز قیمت‌ها را کنترل کنند و گفت: با بازگشایی آزادراه قطعا مسافران بیشتری به استان سفر می‌کنند و لذا شهرداران شهر‌های مختلف استان در ایام تعطیلات بازارچه‌های دائمی محصولات استان را برپا کنند.

برنامه ریزی برای افتتاح آزادراه رودبار -منجیل و راه آهن رشت- کاسپین، با حضور رئیسی قبل از اتمام سال ۱۴۰۲+ شکست مافیای زیتون و معطلی میلیون‌ها نفر در سال

پیشرفت ۶۰ درصدی ۱۸۰ پروژه صنعتی گیلان

تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز، با اشاره به اهمیت نقش تاریخی تجار، بازرگانان، فعالان اقتصادی و اصناف گیلان در کلیه بزنگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: فعالان اقتصادی استان در رویداد‌های تاریخی ایران اسلامی همراه و همگام با انقلاب بوده‌اند.

وی عنوان کرد: اصناف همواره نقشی تاثیرگذار در تنظیم و مدیریت بازار برعهده داشته و اینک این وظیفه سنگین‌تر از همیشه است و باید از همه ظرفیت‌ها برای مدیریت شرایط روز‌های پایانی سال بهره گیریم.

مدیرکل صمت گیلان تصریح کرد: در گیلان بیش از ۱۳۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که ۲۳۰ هزار نفر در آن‌ها اشتغال دارند؛ در حوزه فرش نیز در استان ۱۳ هزار بافنده فعالیت می‌کنند.

پورحیدری تعداد واحد‌های صنعتی فعال در استان را هزار و ۸۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: ۷۵ هزار نفر از مردم گیلان در واحد‌های صنعتی استان اشتغال دارند و ۱۸۰ پروژه صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد نیز همزمان با دولت سیزدهم در حال اجراست که پیش بینی می‌شود با راه اندازی این طرح‌ها تا اواخر امسال و برخی تا اواسط سال آینده زمینه اشتغال ۶ هزار و ۱۸۵ نفر دیگر هم فراهم شود.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال ۳۲ پروژه صنعتی با اعتبار ۵۷ هزار میلیارد ریال و یک هزار و ۸۶۷ نفر اشتغال در استان به بهره‌برداری رسید. همچنین با راه اندازی نهضت احیا، بیش از ۱۱۵ واحد صنعتی راکد با سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات به مبلغ ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و رفع چالش‌ها در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان؛ احیا و مجددا به چرخه تولید برگشته اند.

مدیرکل صمت گیلان اضافه کرد: ۳۴۵ واحد صنعتی راکد نیز در این استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۴۵ واحد قابلیت احیا دارد و برای راه اندازی مجدد آن‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان ۴۹ معدن دارای پروانه در حال فعالیت است و ۴۸ معدن غیر فعال هم داریم که از طریق برگزاری مزایده در مراحل مختلف به افراد و یا شرکت‌های دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار و احیا خواهد شد.

پورحیدری با بیان اینکه سال گذشته از گیلان ۷۵۰ میلیون دلار کالا صادر شد که سهم صنایع و معادن استان از این مقدار ۳۷۰ میلیون دلار بود، خاطرنشان کرد: در حوزه دانش بنیان نیز هم اکنون ۸۶ واحد در استان پروانه بهره‌برداری دارد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1اسفند1402، کدخبر: 1402120100740، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین