پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۴۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
یکی از اشتباهات متاسفانه بد فرجام جا افتاده در شهر تهران، رای دادن لیستی است. تعداد زیاد نمایندگان شهر تهران (۳۰ نماینده)، القای کارامدی لیستی و از همه مهمتر، تنبلی عمومی در بررسی و شناخت توانمندی‌های نامزد‌ها و عدم گزینش گری برای انتخاب، باعث شده است که شهروندان تهرانی بشکل لیستی رای دهند و این شسوه رای دادن، آسیب‌های زیادی را بر سطح صلاحیت جمعی وارد می‌کند. برای آشنایی با لیست‌های انتخاباتی و امکان به گزینی، اقدام به معرفی چند لیست بشرح زیر شده است.

شعارسال: بسیاری از جریانات سیاسی در تهران، عملکرد قارچ گونه داشته و در ایام انتخابات سر از خاک غفلت بیرون می‌آورند و اعلام حضور می‌کنند. باید از این عزیزان پرسید که در چهار سال پیش کجا تشریف داشتید؟ از مردم شریف تهران تقاضا می‌کنیم تا جای ممکن بشکل لیستی رای نداده و با دقت و شناخت، اقدام به به گزینی کنند.

لیست های انتخاباتی مجلس دوازدهم در تهران

*لیست «صدای ملت» علی مطهری:علی مطهری، مهدی شیرزاد را به عنوان رئیس ستاد کشوری و برای حوزه تهران اسماعیل دوستی و خانم بی‌نظیر جلالی را به عنوان سخنگو معرفی کرد.

* لیست امناء (ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی) در انتخابات تهران: سید نظام الدین موسوی دبیر شورای مرکزی امنا، اسامی ۳۰ نامزد ائتلاف امنا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را به شرح زیر، اعلام کرد.
۱-حمید رسایی
۲-سید نظام الدین موسوی
۳-سید محمود نبویان
۴-بیژن نوباوه
۵-ابراهیم عزیزی
۶-مهدی شاه آبادی
۷-ابوالقاسم جراره
۸-مجتبی رحماندوست
۹-سمیه رفیعی
۱۰-ریحانه اخلاقی
۱۱-پریسا دانشجو
۱۲-زینب قیصری
۱۳-طهورا نوروزی
۱۴-مهدی کوچک زاده
۱۵-امیرحسین ثابتی
۱۶-صالح اسکندری
۱۷-روح الله ایزدخواه
۱۸-احمدعلی یوسفی
۱۹- حسین صمصامی
۲۰-احمد نادری
۲۱-پیمان فلسفی
۲۲-ابوالفضل ظهره وند
۲۳-محمد رویانیان
۲۴-سید مجید موسویان
۲۵-سیدمحمود ابوالمعالی
۲۶-محمد سراج
۲۷-کامران غضنفری
۲۸- مقداد ذکی زاده
۲۹- سعید کرمی (اسلامشهر)
۳۰- سید علی یزدیخواه (شهرری)

* لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری برای انتخابات مجلس دوازدهم: اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند. بر اساس شنیده‌ها این لیست به شرح ذیل است.

محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام والسلمین مرتضی آقاتهرانی، مصطفی غفاری، مرتضی کامل نواب، سیدمجتبی صفایی، سعید احدیان، بابک نگاهداری، سعید آجرلو، ‏شکری (شهرری)، شریفیان (اسلامشهر)، ‏محمد ابراهیم رسولی، حسن خجسته، اصغر پورمحمدی، حسین نجابت، ‏فاطمه قاسمپور، زهرا قلنبر، فاطمه حائری، الهه عطایی، ‏حجت الاسلام محمدحسین بحرینی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، ‏محمد کوثری، مالک شریعتی، عبدالحسین روح‌الامینی، محسن دهنوی، ‏علی خضریان، رضوانی، زارعی، دهقانی، لاجوردی، زهره طبیب‌زاده.

* لیست جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در حوزه تهران:حسن بیادی، رئیس ستاد انتخابات جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با اشاره به همراهی این جبهه با شورای وحدت از اعلام فهرستی مشترکی با حضور برخی از نامزد‌های فهرست شورای وحدت و جمعی از نامزد‌های متخصص و توانمند با هدف تحول اساسی در خانه ملت خبر داد. اسامی فهرست جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت به شرح ذیل اعلام شد:

۱. منوچهر متکی

۲. سید ابوالقاسم رئوفیان

۳. فریدون قدیری ابیانه

۴. سید کمال هدی

۵. حجه‌الاسلام سید محمد جواد جلالی

۶. حبیب الله حبیبی

۷. محمد رویانیان

۸. بهنام حبیب‌زاده مومن

۹. حجه‌الاسلام سعید مهدوی کنی

۱۰. لاله افتخاری

۱۱. لیلا لاریجانی

۱۲. نیره قوی

۱۳. غلامرضا صفدری

۱۴. عباس نوری

۱۵. مهدی چقایی

۱۶. حمیدرضا سیفی

۱۷. ابراهیم حسن بیگی

۱۸. سعید سید اقا بنی هاشمی

۱۹. حجه‌الاسلام مرتضی چیت‌سازیان

۲۰. سید مهدی علوی نیا

۲۱. وحید عذیری

۲۲. علی اکبر درویشی

۲۳. علی خسروی مقدم

۲۴. سید جواد حسینی

۲۵. علی روزبهانی

۲۶. مصطفی زندی

۲۷. کمال اکبری

۲۸. علی اکبر ترابی

۲۹. فرید شهاب

۳۰. سمیه گلپور

تحلیل میدان نیروی لیست های انتخاباتی:

وحدت در لیست‌های انتخاباتی تا پیش از روز رای‌گیری بسیار مورد توجه اصولگرایان بود، آنها که تلاش داشتند این طیف سرجمع به یک یا نهایتا دو لیست بسنده کنند، نه تنها چنین نشد که ۵-۶ فهرست با تغییرات جزیی منتشر شد و به عبارتی، جنگ فهرست‌ها بود.جنگی که بنظر نه بر اثر یک تصادف ،بلکه به دلیل نوعی مهندسی انتخاباتی و تحلیل میدان نیرو، از پیش طراحی شده بود.
سرشناس‌ترین تشکل از میان ارائه کنندگان فهرست‌های انتخاباتی، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بود که پس از کش و قوس‌های فراوان، با جبهه تندروی پایداری به توافق و وحدتی شکننده رسیدند و به فهرست قالیباف-پایدرای معروف شد.پایداری‌چی‌ها برای شکستن قالیباف و پایین کشیدن او از برج عاج، نه تنها روش مختلفی برای حذف یاران قالیباف پیش گرفتند، بلکه قالیباف را به تنهایی در صدر فهرست نمی‌خواستند و اصرار داشتند که مرتضی آقاتهرانی از چهره‌های اصلی پایداری‌چی‌ها نیز باید در کنار قالیباف به عنوان سرلیست مطرح شود؛ نهایتا هم که گویا دست شورای ائتلاف زیر سنگ پایداری بود، مجبور به پذیرش این شرط شد.
فهرست بعدی مربوط به شورای وحدت بود که جامعه روحانیت را محوریت می داند. غیر از اینها، جامعه اسلامی مهندسین به دبیرکلی محمدرضا باهنر تشکل شاخص دیگر این شوراست. این فهرست کمترین اشتراکات با فهرست پایداری و شانا را داشت. با این وجود، برخی از افراد حاضر در فهرست تهران این شورا، از سوی استاد خودخوانده دسته‌ مصافی‌ها یعنی علی‌اکبر رائفی‌پور برای فهرستی با نام جبهه صبح ایران انتخاب شدند و در آن فهرست قرار گرفتند؛ مانند منوچهر متکی وزیر خارجه دولت اول احمدی‌نژاد.در فهرست جبهه صبح ایران تعداد زیادی از فهرست دیگری که به «امنا»‌مشهور شده است، حضور داشتند؛ این تشکل که سازماندهی آن با جریان شریان به صحنه‌گردانی حمید رسایی و در پشت پرده مهرداد بذرپاش بود، با خرده‌تشکل‌های اصولگرایان در ائتلافی تشکیل دادند که در بین فهرست‌های اصولگرایان که همگی تندرو بودند، یکی از تندروترین‌ها شناخته می‌شود.
فهرست دیگری هم با نام جبهه متحد انقلاب، در آخرین ساعات تبلیغات انتخاباتی تشکیل شد که محصول نزدیکان زاکانی و تشکل‌های منتسب به شهردار تهران بود. آن‌ها حدود ۵۰-۶۰درصد با فهرست پایداری و شانا اشتراک داشتند و از حذف‌شده‌های یاران قالیباف هم در آن دیده می‌شد.
بنظر می‌رسد در چنین آرایش انتخاباتی از لیست‌ها، ائتلاف تندرو‌ها متشکل از پایداری، صبح ایران و امنا، با انتشار فهرست‌های سه‌گانه، دست به یک عملیات فریب علیه فهرست قالیباف و دوستان زدند. به این ترتیب که با افرادی که در فهرست شانا و پایداری نبودند، حداقل در دو فهرست دیگر حضور داشتند و آن‌هایی هم که در ائتلاف پایداری و شانا، سهم جبهه پایداری شدند، در فهرست‌های دیگر حضور داشتند. با این ترفند گرچه نتوانستند قالیباف را زیر نفر سی‌ام بکشاند، اما توانستند آرای او و یارانش را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. به عبارت دیگر جبهه پایداری این ماموریت را داشت تا با شانا ائتلاف کند و سهمی از آن‌ها بگیرد تا افراد کمتری از فهرست شانا بتواند وارد رقابت شوند؛ از سوی دیگر نیز با راه‌اندازی حداقل سه فهرست دیگر، کاری کردند که مخرج مشترک‌های آن سه فهرست به علاوه اکثر پایداری‌چی‌های ائتلاف شانا و پایداری بتوانند اکثریت را به دست آورند و قالیباف بماند و جبهه پایداری.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: لیست های انتخاباتی مجلس دوازدهم در تهران ، نامزدهای انتخابات مجلس ، انتخابات مجلس ، مجلس دوازدهم ، صلاحیت نامزدهای انتخاباتی ، رای دادن لیستی ، لیست‌های انتخاباتی ، لیست انتخاباتی امنا ، لیست انتخاباتی صدای ملت ، احزاب سیاسی ، اسامی نامزدهای ائتلاف امنا در حوزه انتخابیه تهران ، حمید رسایی ، سید محمود نبویان ، مهدی کوچک زاده ، حسین صمصامی ، سیدمحمود ابوالمعالی ، لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری برای انتخابات مجلس دوازدهم ، مصطفی غفاری ، محسن دهنوی ، حجت الاسلام علیرضا سلیمی ، لیست جبهه پیشرفت رفاه و عدالت در حوزه تهران ، منوچهر متکی ، سید کمال هدی ، تحلیل میدان نیروی لیست های انتخاباتی ، آشنایی با لیست های انتخاباتی مجلس دوازدهم در تهران ، لیست های اصلی انتخابات در تهران ، فهرست قالیباف پایداری ، لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ، لیست شورای وحدت جامعه روحانیت ، لیست مصافی ها یا جبهه صبح ایران ، لیست جبهه متحد انقلاب
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین