پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۱۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸
امام جمعه بروجرد(لرستان): کاشت درختان مضر مانند کاج باید متوقف شود. کاشتن درخت مثمر و احداث پارک درختان مثمر برای جامعه امروز ضروری است. خدمت این برادر عزیز باید عرض شود که تجربه کاشت درخت توت در تهران یا درخت انگور در برخی دیگر از کشورها،درخت نارنج در برخی شهرهای شمالی و غیره، تماما تجارب منجر به شکست بوده است. در دنیا، در محیط های شهری بدلیل الوده سازی محیط توسط درختان میوه و مثمر ، از کاشت آن پرهیز می شود. شما تصور کن در همین بروجرد شما پارک گردو وجود داشته باشد، آیا مستمندان می توانند از آن استفاده کنند؟ نکته اخر اینکه، خواهشا من بعد با تامل بیشتر به موضوعات تخصصی ورود کنید و ارایه طریق بدهید. از شما بابت پذیرش امر به معروف، صورت داده شده ، تشکر می کنیم.

شعارسال: امام جمعه بروجرد (لرستان) با بیان اینکهکاشت درختان مضر مانند کاج باید متوقف شود، گفت: کاشتن درخت مثمر و احداث پارک درختان مثمر برای جامعه امروز ضروری است.

به جای درخت کاج، درخت میوه بکارید ، اگر پارک ها درختان میوه داشته باشند مردم و نیازمندان می توانند مصرف‌ کنند + جناب امام جمعه،درخت میوه در فضای شهری جواب نمی دهد اخوی

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی روز، ۱۵ اسفندماه در مراسم درختکاری که در دانشگاه فرهنگیان بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: انسان هر چه می‌تواند باید درخت بکارد و حفظ منابع طبیعی در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه باید قبل از تخریب از منابع طبیعی محافظت کرد، افزود: باید از ساخت و ساز غیر مجاز در طبیعت جلوگیری شود، چون زمانیکه ساخت و ساز صوت گیرد دیگر تخریب آن فایده‌ای نخواهد داشت.

امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: کاشت درختان مضر مانند کاج را باید متوقف و به جای آن پارک درختان مثمر احداث کنیم. شهرداری و منابع طبیعی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

حسینی اضافه کرد: کاشتن درخت مثمر و احداث پارک درختان مثمر برای جامعه امروز ضروری است که به یک همت متعالی نیاز دارد، اگر پارک‌ها درختان میوه داشته باشند مردم و نیازمندان می‌توانند به اندازه نیاز خود مصرف کنند.

وی بذرکاری‌ها در جلوگیری از تخریب زمین را مؤثر برشمرد و افزود: این امر در جلوگیری از سیلاب و همچنین صدمه به خاک مؤثر است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 15اسفند1402، کدخبر: 949081، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
اجازه کاشت قانونی درختان میوه به شهرداری‌ها داده نشده و دلیل آن نیز آلاینده بودن میوه و امکان وقوع تصادف است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
1
آلوده شدن سطح معابر در اثر ریختن میوه‌ها بر روی زمین را یکی دیگر از مشکلات کاشت درختان مثمر است. دوم، خطر سقوط شهروندان از بالای درختانی که اقدام به چیدن آن می کنند. سوم، آلودگی خود میوه ها به فلزات سنگیم. چهرام بحث تصادف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
کاشت درختان غیرمثمر؛ سیاستی استعماری برای تهدید امنیت غذایی کشورها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین