پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۲۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
محمدامین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از شناسایی خانوار‌های نیازمند در محلات و ارائه بسته‌های معیشتی به آن‌ها خبر داد. محرابی نماینده سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران نیز با بیان این‌که توزیع بسته‌های معیشتی میان افراد نیازمند زیر نظر سامانه «سمات» انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۵۰۰۰ خانوار که زیر نظر هیچ کدام از نهاد‌های حمایتی نیستند شناسایی شده و در نظر داریم بسته ارزاق ماه رمضان را تا سقف دو میلیون تومان با محوریت مساجد میان این افراد توزیع کنیم و .... سوال اینجاست که چرا این حمایت‌ها از طریق بهزیستی و کمیته امداد نباید انجام شود؟ چرا شهرداری تهران، کمیته امداد و بهزیستی را بعنوان مسئول به مشارکت نمی‌گیرد؟ بدون تعارف عرض می‌شود که متاسفانه ممکن است نادانی بعضی‌ها در همین سردرگم سازی‌ها و توجیهات باشد و با تعدد راه‌ها و گروه‌های هدف، تشفیعی دهنده امیال و منافع خود باشند. آقای توکلی زاده خوب می‌دانند از چه چیز‌هایی صحبت می‌کنیم. اما هشدار می‌دهیم که پولش به کسی خیر نرسانده است.

شعارسال: محمد امین توکلی زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: امسال بهار قرآن با بهار طبیعت قرین شده و سال خوبی در پیش خواهد بود و برنامه‌های زیادی توسط این معاونت در نظر گرفته شده است.

شناسایی ۵۰۰۰ خانوار نیازمند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند + کدام مرجع و ناظر بر حمایت ها و بسته های حمایتی شهرداری تهران نظارت می کند

وی با اشاره به پویش «بهار ایران، بهار قرآن» ادامه داد: نهاد‌های دینی متولی مدیریت برنامه‌های ماه رمضان هستند و دبیرخانه سازمان گردشگری و مجموعه عباس آباد نیز برنامه‌های نوروز را خواهند داشت.

توکلی زاده تصریح کرد: کرسی‌های تفسیر قرآن در مساجد برگزار و مسابقه سی روز سی درس هم در مساجد برپا می‌شود و از مراسم‌های بزرگ تهران هم در این ایام پشتیبانی می‌کنیم. برای عید فطر هم ستاد شکل گرفته و برنامه عیدانه داریم. همچنین در بوستان‌ها برنامه‌های مفصلی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی در ایام نوروز و ماه رمضان گفت: امسال شهر رمضان را در پارک لاله برگزار می‌کنیم و محور برنامه‌های رمضانی ما پارک لاله خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه کمک‌های معیشتی و رسیدگی به محرومان سال گذشته پویشی را برگزار کردیم و بسته‌های معیشتی بسته‌های جهیزیه و خدمات سلامت و درمان ارائه شد. امسال هم بسته‌های معیشتی برای خانوار‌هایی که اطلاعات ان‌ها در سازمان رفاه ثبت شده است، ارائه خواهد شد. تلاش ما این است با محوریت مساجد، نیازمندان محلات را شناسایی کرده و ایام نوروز یک بسته معیشتی و حمایتی برای این خانواده‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری افطاری در شب‌های ماه مبارک رمضان گفت: افطاری ساده نیز در ۲۲ پارک اصلی در مناطق ۲۲ گانه ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: اکران سازمان زیباسازی با محوریت رمضان و نوروز شروع خواهد شد. سازمان زیباسازی در کنار محیط آرایی تدارک یک سفره افطاری ویژه نیز در پارک لاله و بلوار کشاورز خواهند داشت و از ابتدای نوروز تا دهم نوروز این برنامه ادامه خواهد داشت.

توکلی زاده خاطرنشان کرد: پویش روزه اولی‌ها در سال گذشته انجام شد امسال نیز مناطق با همکاری اداره کل فرهنگی این پویش را برگزار خواهند کرد ۲۲ چایخانه محبان رضا (ع) در ۲۲ منطقه تهران میزبان روزه داران هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده می‌خواهیم میزبان حداقل ۱۰ درصد مردم شهر تهران در برنامه‌هایمان باشیم که البته میزبانی از حداقل ۱۰ درصد پایتخت‌نشینان در برنامه‌های گذشته همچون قهرمان شهر محقق شده است.

توکلی زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش همچنین درباره آزادی زنان زندانی در ماه مبارک رمضان گفت: تاکنون شهرداری تهران چندین مرتبه با همکاری قوه قضاییه پویش آزادی زنان زندانی را به خصوص برای زندانیان رأی باز اجرا کرده است و در نظر داریم به خصوص شب عید برای افرادی که امکان بهره‌مندی از این تسهیلات را دارند شرایطی فراهم کنیم که شب عید پیش خانواده‌هایشان باشند.

در ادامه این نشست محرابی نماینده سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران نیز با بیان این‌که توزیع بسته‌های معیشتی میان افراد نیازمند زیر نظر سامانه «سمات» انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۵۰۰۰ خانوار که زیر نظر هیچ کدام از نهاد‌های حمایتی نیستند شناسایی شده و در نظر داریم بسته ارزاق ماه رمضان را تا سقف دو میلیون تومان با محوریت مساجد میان این افراد توزیع کنیم.

همچنین سیفی دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی شهرداری تهران حول آیات ابراهیمی است، گفت: حضرت ابراهیم (ع) زندگی داستانی جذابی داشته که بسیار پرفراز و نشیب بوده و به موضوعات توحیدی بسیار اشاره شده است که می‌توانیم در طراحی‌های قرآنی و تصویرسازی از این زندگی پرفراز و نشیب استفاده کنیم و به همین دلیل امسال محور فعالیت‌های قرآنی شهرداری سوره «ابراهیم» است.

وی ادامه داد: امسال شورای عالی قرآنی جامعه هدف خود را نوجوانان و جوانان قرار داده تا بتوانیم رخداد‌های متنوع قرآنی را در بستر فضای مجازی به نوجوانان معرفی کنیم.

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران همچنین از برگزاری مسابقات تعاملی در بستر فضای مجازی خبر داد و گفت: تصویرسازی داستان‌های قرآنی در دستور کار قرار دارد. همچنین بازی قرآنی با عینک واقعیت مجازی در دستور کار قرار دارد.

در ادامه آذرسرا دبیر جشنواره‌های شهرداری تهران درباره برگزاری جشنواره‌های تخصصی و مسابقات در ایام نوروز و رمضان تصریح کرد: از ابتدای افطار تا پاسی از شب برنامه‌های متنوع و جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود به گونه‌ای که مسابقه آشپزباشی، مسابقه شهر رمضان، موج آرمان، دید و لنز برای قاب‌های ماندگار، کودک و مادر، کافه‌بازی، بازی‌های الکترونیک، گل کوچیک و ... طراحی شده است تا خانواده‌ها از این برنامه‌ها استفاده کنند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 19اسفند1402، کدخبر: 1457507، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
0
به چشب به بن شهروند و رفاه و کمک های بلاعوض
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین