پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
برخی تحلیلگران معتقدند انتصاب‌های این چنینی در وزارت جهاد کشاورزی( خاوازی ، رمضان نژاد) پوست موز جریان سیاسی اصلاح طلب برای آشفته کردن معیشت و بازار کشور در دو سال پایانی دولت است تا با زیر سوال رفتن امنیت غذایی کشور شرایط برای ناکام نشان دادن دولت انقلابی در مهار تورم سفره غذایی مردم مهیا شده و یک نمره منفی بزرگ در کارنامه دولت سیزدهم نقش ببندد.شرایط کشور نشان می‌دهد مسئولان دولت نباید از مقابل این انتصابات به سادگی عبور کنند، گرچه خبر می‌رسد نهاد ریاست جمهوری با انتصاب رمضان‌نژاد در وزارت جهاد کشاورزی مخالف است ولی سوال اینجاست که دلیل این تعلل سه ماهه در برکناری بانیان وضع موجود در وزارت جهاد کشاورزی چیست؟

شعار سال: تغییرات ماه‌های اخیر در وزارت جهاد کشاورزی و حضور محمدعلی نیکخت در راس این وزارتخانه، دوره جدیدی را در بخش کشاورزی کشور رقم زده است. ورود افراد بعضا سیاسی و با سابقه نه چندان مناسب در دولت گذشته، این وزارتخانه مهم در معیشت مردم و امنیت غذایی را در شرایط نگران کننده‌ای قرار داده است.
کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی دولت حسن روحانی در شرایطی به عنوان قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم انتخاب شده و وظیفه برنامه ریزی بخش به او سپرده شده که با در پیش بودن انتخابات و شروع نیمه پایانی دولت رئیسی نگرانی‌ها از سیاسی کاری در این وزارتخانه در میان فعالان بخش کشاورزی به اوج خودش رسیده است. معلوم نیست خاوازی که در دوره وزارت خودش هم عملکرد ضعیف و بحث برانگیزی را در حوزه تنظیم بازار بر جای گذاشته و نام او عجین شده با صف‌های مرغ و نرسیدن ارز ۴۲۰۰ تومانی به سفره مردم، چگونه از سوی محمد علی نیکبخت به عنوان قائم مقام و معاون برنامه ریزی وزارتخانه بزرگ جهاد کشاورزی انتخاب شده است؟

از طرف دیگر شاهرخ رمضان نژاد که قبل از ورود به بخش کشاورزی کشور، به عنوان یک فعال سیاسی شناسنامه دار و اصلاح طلب در دهه ۸۰ شناخته می‌شد، چگونه در دوره نیکبخت به عنوان مدیرکل دفتر وزارتی وزیر جهاد کشاورزی انتخاب شده و به نوعی همه کاره این وزارتخانه در دوره جدید شناخته می‌شود؟!

نقشه جریان اصلاحات برای ضعیف نشان دادن کارنامه دولت رئیسی در معیشت و امنیت غذایی از پایگاه وزارت جهادکشاورزی

برخی تحلیلگران معتقدند انتصاب‌های این چنینی در وزارت جهاد کشاورزی پوست موز جریان سیاسی اصلاح طلب برای آشفته کردن معیشت و بازار کشور در دو سال پایانی دولت است تا با زیر سوال رفتن امنیت غذایی کشور شرایط برای ناکام نشان دادن دولت انقلابی در مهار تورم سفره غذایی مردم مهیا شده و یک نمره منفی بزرگ در کارنامه دولت سیزدهم نقش ببندد.

در حالی که دولت سیزدهم در دو سال گذشته علی‌رغم جنگ اوکراین و روسیه و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سعی کرده بازار را نسبت به دوره دولت روحانی سر و سامان دهد ( گرچه با وضعیت مطلوب برای معیشت مردم فاصله زیادی داریم) ولی به نظر می‌رسد تا دستاوردهای دولت در این بخش با ورود افراد سیاسی به یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور در معرض از دست رفتن قرار دارد.

شرایط کشور نشان می‌دهد مسئولان دولت نباید از مقابل این انتصابات به سادگی عبور کنند، گرچه خبر می‌رسد نهاد ریاست جمهوری با انتصاب رمضان‌نژاد در وزارت جهاد کشاورزی مخالف است ولی سوال اینجاست که دلیل این تعلل سه ماهه در برکناری بانیان وضع موجود در وزارت جهاد کشاورزی چیست؟

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص ،برگرفته ار نود اقتصادی. مد خبر: 2153276. منتشره در هفدهم مهرماه 1402. https://www.90eghtesadi.com.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین