پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۹
‌در راستای پیگیری‌های ایسنا، ‌در خصوص وضعیت تنها گرمخانه ‌شهر همدان و انتشار مطالب پیشین با عناوین "گرمخانه همدان، یتیم مانده است" "خانه‌ای که گرم نیست" "از نیاز 150 میلیونی گرمخانه تا شانه خالی کردن برخی مسئولین" این بار این خبرگزاری طی هماهنگی با مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از این گرمخانه بازدیدی صورت گرفت و نظر این مسئول را نیز جویا شد تا بتوان هرچه سریع تر در راستای سر و سامان دادن به این مکان اقدامی صورت گیرد.

شعارسال: ‌در راستای پیگیری‌های ایسنا، ‌در خصوص وضعیت تنها گرمخانه ‌شهر همدان و انتشار مطالب پیشین با عناوین "گرمخانه همدان، یتیم مانده است" "خانه‌ای که گرم نیست" "از نیاز 150 میلیونی گرمخانه تا شانه خالی کردن برخی مسئولین" این بار این خبرگزاری طی هماهنگی با مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از این گرمخانه بازدیدی صورت گرفت و نظر این مسئول را نیز جویا شد تا بتوان هرچه سریع تر در راستای سر و سامان دادن به این مکان اقدامی صورت گیرد.

‌مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان بر لزوم همکاری همه دستگاه ها به منظور بهبود وضعیت گرمخانه همدان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مهرداد نادری فر، شامگاه گذشته در بازدید از گرمخانه شهر همدان ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه و پیگیری‌های مکرر خبرگزاری ایسنا، از چگونگی وضعیت گرمخانه گفت:سال گذشته وضعیت تنها گرمخانه همدان از امسال به مراتب بهتر بود و متاسفانه شاهد افت کیفیت این محل هستیم.

وی با بیان اینکه مبنای تاسیس گرمخانه، ایجاد پناهگاه و محل امن برای بی خانمان‌ها و نیازمندان است، عنوان کرد: بسیاری از افرادی که دارای خانه و خانواده هستند، به بهانه کار از شهرهای دیگر به همدان آمده و شب‌های سرد خود را در گرمخانه می‌گذارنند، در صورتی که فلسفه گرمخانه این نبوده و بااین وضعیت، نمی‌تواند پاسخگوی تمام مراجعه کنندگان باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت فعلی مطلوب نیست و قول می‌دهیم به صورت ویژه شرایط نامناسب گرمخانه را در راستای ساماندهی این مکان، پیگیری و در دستور کار قرار دهیم اما گرمخانه نیز نباید به عنوان یک پاتوق برای افرادی که در شهرهای دیگر خانه و زندگی دارند تلقی شود.

نادری‌فر در رابطه با اقدامات انجام شده در این مرکز یادآور شد: حدود 40 نفر از افراد در این مرکز فاقد هویت و شناسنامه بودند که با توجه به پیگیری‌های انجام شده و شناسایی آنها، شناسنامه و مدارک اخذ شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت نامناسب گرمخانه از شهرداری انتظار داریم که در راستای ساماندهی و بهبود وضعیت این مرکز در اسرع وقت اقدام کند و همچنین باید در بازگشت بهبودیافتگان به جامعه و زندگی مفید مؤثر باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری، از آمادگی کامل در راستای معرفی افراد معتاد به کمپ ترک اعتیاد خبر داد و گفت: افرادی که به کمپ‌ها معرفی می‌شوند؛ پس از طی درمان 21 روزه برای ترک اعتیاد، می‌توانند در کلاس‌های حرفه آموزی به صورت رایگان شرکت کرده و هر فردی که تصمیم به ترک و شروع زندگی جدید داشته باشد از او همه جانبه حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مشارکت در ساماندهی گرمخانه یک وظیفه انسانی است و همه نهادها باید مشارکت کنند، تأکید کرد: بهزیستی، شهرداری و دیگر نهادها باید در ساماندهی این مرکز تمام تلاش خود را به کار گیرند و بحث تقابل و تقصیر مطرح نیست؛ بلکه در این موضوع انسانیت و هم نوعی بارزتر از دیگر موارد است.

نادری‌فر با ایجاد تکلیف بر سازمان بهزیستی و کمیته امداد ‌اظهار کرد: این 2 نهاد باید در رسیدگی و پیگیری ویژه افراد معرفی شده از سوی گرمخانه کوشا باشند و در انجام وظیفه خود کوتاهی نکنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در پایان از تخصیص اعتبار مجزا برای این مرکز خبر داد و گفت: تمام افراد حاضر در این گرمخانه هم وطن و برادر ما بوده و از حقوق شهروندی برخوردار هستند و نباید نسبت به زندگی آنها بی اعتنا باشیم و هر یک از آنها که دارای بیماری خاص باشند، به طور جدی مراحل درمان را دنبال خواهیم کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ : 14اسفند 1397 ، کدخبر: 97121407554،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین