پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج از نگاه ویژه رئیس جمهوری به استان کردستان قدردانی کرد و گفت: در صورت تخصیص اعتبارات و تسهیلات وعده داده شده در سفر رئیس جمهوری، کردستان متحول می شود.
شعارسال: سید کمال حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک مرکزی به استان کردستان آن را رقمی مناسب دانست و خواستار تسریع بانک ها در پرداخت این تسهیلات شد.

او از اختصاص 880 میلیاد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های استان از سوی رئیس جمهوری قدردانی کرد و افزود: باتوجه به رای 72درصدی مردم کردستان به دکتر روحانی، اختصاص چنین اعتباری دور از انتظار نبود.

او اظهار کرد: امروز کردستان نیازمند امید و آغاز حرکتی نو است و امیدواریم شاهد شروعی اعتدالی و جهشی شتابان در توسعه اقتصادی استان باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه کردستان صاحب فرهنگ، ادب و هنر است گفت: کردستان در منابع انسانی، علم، دانش و معرفت غنی و در منابع طبیعی خدادادی پربار است ولی متاسفانه این استان پر نعمت با توجه به عقب ماندگی های مزمن و تاریخی در مقایسه با دیگر استان های کشور در رتبه های آخر توسعه قرار دارد و سهم چندانی از مواهب توسعه ملی ندارد.

وی افزود: فعالین اقتصادی در ایران از اقتصاد آزاد حمایت کرده و امید دارند خصوصی سازی واقعی محقق شود که ما نیز بر این نکته باور داریم ولی متاسفانه کردستان فاقد اقتصاد دولتی و شبه دولتی است.

او گفت: استان ما بدون صنایع بالادستی و مادر تخصصی و بدون ایجاد زیرساخت های لازم در بخش صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی نمی تواند هیچگونه جذابیتی برای سرمایه گذاری داشته باشد بنابراین باید با تمام توان فضا و شرایط زیرساختی برای استان فراهم شود تا منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه همه بنیادها و هلدینگ های سرمایه گذاری به استان کردستان فراهم شود.

حسینی در ادامه اظهار کرد: اگر زیر ساخت های لازم مهیا شود موقعیت استراتژیک تجاری و بازرگانی استان می تواند در ایجاد منطقه آزاد تجاری-صنعتی استان موثر باشد.

رئیس جمهور روز یکشنبه چهارم مرداد به مدت یک روز مهمان مردم کردستان بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری اتاق بازرگانی سنندج، تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 خرداد 1394، کدخبر: - ، www.snaccim.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین