پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
در حالی که آمار اعزام حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۱ برای حج واجب از رقم ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر حکایت می‌کند، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر مدعی شده است که هیات پزشکی هلال‌احمر تا امروز، ۷۹ هزار و ۵۷۷ مورد خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی حج تمتع در مکه و مدینه ارائه داده است؟! منتظر دریافت توضیحات بدون حاشیه، توجیه گری احتمالی و بشکلی شفاف هستیم.
شعار سال: سیدعلی مرعشی گفت: از روز ۲۶ خرداد همزمان با آغاز عملیات درمانی حج تمتع در کشور عربستان تا عصر روز گذشته پانزدهم تیرماه، ۷۹ هزار و ۵۷۷ مورد خدمت به زائران ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره ارائه شده است.

مرعشی با اشاره به اینکه خدمات تیم‌های بهداشت و درمان مرکز پزشکی هلال‌احمر در عربستان شامل ویزیت تخصصی، بستری اورژانس، نوار قلب، داخلی، CCU، آزمایشگاه، رادیولوژی، تست قند و فشار خون، تزریقات، جراحی، داروخانه و امداد و انتقال و… بوده است، افزود: تا کنون ۱۷۳ مورد خدمات بستری، ۴۰۶۰ مورد خدمات پاراکلینیکی، ۱۵ هزار و ۵۱۳ مورد خدمات پرستاری و ۱۴۴۶ مورد خدمات انتقال و مددکاری به زائران ایرانی بیمار ارائه شده، همچنین ۲۷ هزار و ۴۵۷ مورد ویزیت در مطب‌ها و ۵۳۴۳ مورد ویزیت تخصصی به زائران ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران ادامه داد: در مجموع ۵۸ هزار و ۱۶۹ مورد خدمت به زائران در مکه مکرمه و ۲۱ هزار و ۴۰۹ مورد خدمت به زائران در مدینه منوره و در مجموع ۷۹ هزار و ۵۷۷ مورد خدمت به زائران ایرانی در حج تمتع امسال ارائه شده است.

مرعشی تاکید کرد: در حال حاضر ۲ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی و ۲ زائر نیز در بیمارستان هلال‌احمر بستری هستند؛ حال عمومی زائران ایرانی خوب است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۶ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۵۲۱۵۰، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین