پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
شلختگی سازمانی ، لختی و سنگینی و کند بودگی، ناترازی،ناکارآمدی و بدکارکردی، عدم رضایت ارباب رجوع در سطحی وسیع و ..، تنها بخشی از خصوصیات سازمانی عریض و طویل بنام تامین اجتماعی است که با جیب مردم اما با مدیریتی دولتی محور، اداره می شود. سازمانی که گویا قرار است شیره جانش با نابلدی های مستمر گرفته شود و تفاله آن تحول صاحبان اصلی اش یا کارگران گردد. ای لعنت بر ظلم و انسان های ظالم( دوستان تامین اجتماعی از این نفرین راست ، احیانا ناراحت نشده باشند؟هرچند ما در زنده بودن یا نبودن روابط عمومی این سازمان شک داریم و احیانا سکوت شان هم از رضایت نیست و دلشان هم اهل شکایت نیست، هزار شاکی خودشان دارند و خودشان گیرن گرفتارند). هزینه یک سرما خوردگی ساده حدود 500 هزار تومان است و بیمه شده ای که دستش به جایی بند نیست. در تاریخ این سبک مدیریت بر تامین اجتماعی و ارایه خدمات را نه بعنوان کیس آسیب، بلکه بعنوان طنز و تراژدی یاد خواهند کرد. کارمندان محترم تامین اجتماعی، ما شرعا پولی را که به شما از جیب ما می دهند حلال نمی کنیم. مابقی با خودتان.

شعارسال: این روز‌ها برای ساده‌ترین بیماری که شاید یک سرماخوردگی معمولی باشد، باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

 افزایش نرخ ویزیت، گران شدن دارو و بالا رفتن هزینه تزریقات؛ دست به دست هم داده است تا ساده‌ترین بیماری که شاید یک سرماخوردگی معمولی باشد، با دفترچه بیمه برای شما ۵۰۰ هزار تومان آب بخورد.

هزینه 500 هزار تومانی یک سرماخوردگی ساده و تامین اجتماعی که بدرد حقوق دادن به کارمندهای خودش می خورد، البته از جیب ما

به طوری که با مراجعه به پزشک، با دفترچه بیمه تأمین اجتماعی باید ۱۲۰ هزار تومان حق ویزیت بدهید. البته این نکته را باید مدنظر قرار داد که اگر به یکی از کلینیک‌های تابعه تأمین اجتماعی بروید، از جیب هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد؛ اما نکته اصلی همین جاست که آیا بیمه شدگان تأمین اجتماعی در اقصی نقاط کشور، به چنین کلینیک‌ها و درمانگاه‌هایی دسترسی دارند. یعنی می‌توانند با پای پیاده به نزدیک‌ترین درمانگاه در محل سکونت خود برسند یا خیر؟

قطعاً جواب خیر خواهد بود و در نتیجه، وقتی یک نفر دچار سرماخوردگی و گرفتار بیماری‌هایی از این قبیل می‌شود، هرگز به خود سختی نمی‌دهد تا کیلومتر‌ها طی مسیر کند و هزینه ایاب و ذهاب بدهد و دست آخر با یک درمانگاه یا کلینیک شلوغ مواجه ش در نتیجه به نزدیک‌ترین مطب در محل سکونت خود می‌رود.

هزینه ویزیت ۱۲۰ هزار تومان می‌شود.

پزشک مربوط دارو‌های بیمار را از طریق نسخه الکترونیک تجویز می‌کند و بیمار به نزدیک‌ترین داروخانه در جوار مطب می‌رود.

چند ورق قرص، چند عدد آمپول و شربت؛ با دفترچه بیمه ۳۳۰ هزار تومان می‌شود.

داستان هزینه‌های یک سرماخوردگی ساده به همین جا ختم نمی‌شود و او باید حداقل برای تزریق دو آمپول، ۵۵ هزار تومان پول بدهد.

سرجمع هزینه‌های یک سرماخوردگی ساده، حداقل ۵۰۰ هزار تومان می‌شود.

حالا در نظر بگیرد که هزینه تزریقات برای روز دوم تکرار می‌شود و اگر احیاناً بهتر نشد؛ باید دوباره نزد پزشک برود.

اما، آنچه مسلم است اینکه درمان یک سرماخوردگی ساده، حداقل ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 9اردیبهشت1402، کدخبر: 888478، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین