پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۲۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار که پس از سه دهه پیش کلنگ آن زده شده روز یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ از سوی رییس جمهوری به بهره برداری خواهد رسید. با افتتاح بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی امام خمینی بسیاری از مشکلاتی درمانی شهروندان شهرستان شهریار از بین خواهد رفت. این بیمارستان به تنهائی بیش از مجموع سه بیمارستان دولتی و خصوصی فعال در شهرستان تخت‌های درمان خواهد داشت.

شعارسال: با افتتاح بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی امام خمینی بسیاری از مشکلاتی درمانی شهروندان شهرستان شهریار از بین خواهد رفت. این بیمارستان به تنهائی بیش از مجموع سه بیمارستان دولتی و خصوصی فعال در شهرستان تخت‌های درمان خواهد داشت.

پایان سه دهه انتظار مردم شهریار در 28 آبان 1402 و افتتاح بیمارستان امام خمینی

پروژه‌ای که ۳۰ سال پیش کلنگ آن به زمین زده شد و در ابتدای دولت با ۱۵ درصد پیشرفت تحویل گرفته شد پس از طی کردن پیشرفت ۳۳ درصدی در سال ۹۸ به متولی اصلی آن یعنی دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد و قرار بود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

*و، اما سرنوشت بیمارستان ۳۰ ساله شهریار

پاییز سال ۱۳۷۲ اعلام کردند رئیس جمهور وقت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مراسم کلنگ زنی بیمارستان امام خمینی (ره) در مکانی که آن زمان خارج از محدوده شهری بودبرگزارشد و مردم از احداث بیمارستان در شهریارخوشحال بودند، و عدم مراجعه به تهران برای درمان و صحبت‌ها حاکی از آن بود که ظرف کمتر از ۵ سال از بیمارستان بهره برداری خواهد شد.

‌سال ۱۳۷۲ با پیشنهاد خیرین و نیکوکاران این شهر، مسئولین و صاحب نظران تصمیم به ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی امام خمینی گرفتند. اما پس از کلنگ زنی و بازدید و بررسی مساحت و موقعیت آن احداث بیمارستان در سایه مشکلات اقتصادی کشور و ناکارامدی مدیران و عدم پیگیری نمایندگان مجلس فراموش شد.

باتوجه به بررسی‌های انجام شده سرانه تخت بیمارستان به جمعیت را به طور استاندارد به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بیش از ۳ (سه و یک دهم) معین کرده اند.

اما وضعیت در تمام نقاط کشور ما هم یکسان نبوده و در بین استان‌ها به ترتیب یزد، تهران، سمنان از بیشترین و استان البرز و بوشهر از کمترین سرانه تخت بیمارستانی برخوردار هستند. جالب است بدانید با اینکه تهران در رده دوم این رتبه بندی قرار دارد، اما بسیاری از مناطق استان از جمله شهرستان شهریار به علت پراکندگی نامناسب بیمارستان‌ها از کمبود بیمارستان رنج می‌برند.

شهریار واقع در غرب استان تهران در همسایگی استان البرز با جمعیتی ۷۵۰۰۰۰ نفری که علاوه بر شهروندان خود میزبان تعداد کثیری از اتباع خارجی (عمدتا افاغنه) است و با توجه به عدم فعالیت بیمارستان در شهرستان‌های قدس، ملارد و فردیس میزبان بیماران شهرستان‌های مجاور نیز می‌باشد؛ که در واقع امکانات درمانی دو بیمارستان تامین اجتماعی و امام سجاد شهریار و بیمارستان خصوصی نور علاوه بر نیاز شهروندان شهریار در اختیار شهروندان سه شهرستان دیگر هم قرار گرفته و عملا میزبان بیش از ۲ میلیون نفر از شهروندان کشور میباشد.

در همین خصوص سال پیش رییس جمهوری در سفر استانی به غرب استان تهران، معطلی ۳۰ ساله برای افتتاح پروژه‌هایی مانند بیمارستان شهریار را غیرقابل قبول دانست و از افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار در سال ۱۴۰۲ را داد.

بر اساس آخرین اخبار بهره‌برداری و افتتاح از بیمارستان در شهریار پس از ۳۳سال روز یکشنبه ۲۸ آبان به دست آیت الله رییسی، رییس جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است، در این بیمارستان از تجهیزات روز دنیا استفاده شده و دارای بخش‌های مختلف از جمله سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو، اورژانس، جراحی و ... است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 24آبان1402، کدخبر: 2019995، borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین