پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
صالحی با انتقاد از عملکرد یک دهه گذشته در عدم پرداخت معوقات لکوموتیورانان بیان داشت که معتقدم که به عنوان گلوگاه، بیش از یک دهه بخش لکوموتیو به گروگان گرفته شده و هم‌اکنون شاهد عقب ماندگی در بخش لکوموتیو هستیم. وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مالکان واگن طلبکار هستیم، افزود: از این میزان حدود یک هزار میلیارد تومان متعلق به مالکان لکوموتیو است که باید به آن‌ها پرداخت شود و ...... . برخی از منتقدین در این خصوص بیان داشتند که بهتر می بود ، صالحی اسامی ده شرکت و فرد حقیقی دارای بیشترین لکوموتیو و ده شرکت و فرد حقیقی صاحب واگن دارای بیشترین بدهی را هم به زبان می آورد.

شعارسال: سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در دیدار با تعدادی از لکوموتیورانان با هدف رسیدگی به مشکلات و رفع موانع موجود گفت: برای محقق شدن مطالبات مالکان لکوموتیو اقدامات موثری صورت پذیرفته است.

طلب هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن از مالکان واگن ها

صالحی با انتقاد از عملکرد یک دهه گذشته در عدم پرداخت معوقات لکوموتیورانان خاطرنشان کرد: معتقدم که به عنوان گلوگاه، بیش از یک دهه بخش لکوموتیو به گروگان گرفته شده و هم‌اکنون شاهد عقب ماندگی در بخش لکوموتیو هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مالکان واگن طلبکار هستیم، افزود: از این میزان حدود یک هزار میلیارد تومان متعلق به مالکان لکوموتیو است که باید به آن‌ها پرداخت شود.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار کرد: طی یک ماه اخیر بیش از ۹ جلسه و ۴۰ ساعت به منظور بررسی مشکلات لکوموتیورانان در هیئت مدیره برگزار کردیم تا تلاش کنیم پول لکوموتیورانان استیفا شود.

صالحی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان سال پول لکوموتیورانان طبق توافق قبلی پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: تامین منافع ملی کشور با بی‌نظمی امکان پذیر نیست، بلکه باید در این زمینه انضباط و عدالت رعایت شود.

در ابتدای این جلسه، محمد هادی ضیایی مهر، معاون ناوگان راه‌آهن گزارشی از مشکلات و درخواست مالکان را به حاضران در جلسه ارائه کرد.

معاون ناوگان راه‌آهن با اشاره به پرداخت‌های مهر ماه که به دستور مدیرعامل راه‌آهن انجام شد، تاکید کرد: آنچه مدیرعامل در آن نشست قول آن را داد، همگی محقق شدند.

ضیایی مهر افزود: با توجه به اقدامات ارزشمند و تقویت مالی انجام شده، در مقایسه مهر و آبان حدود ۱۳ درصد رشد آماده به کاری نسبت به دو ماه قبل آن افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش ۸ درصدی قابلیت اطمینان نسبت به دو ماه گذشته، گفت:، چون عمده عقب ماندگی‌ها مربوط به بخش تعمیرات است و از دیگر دلایل عقب ماندگی‌ها، موضوعات مالی بوده است، بنابراین زمان می‌خواهد تا وضعیت به نقطه مطلوب برسد.

معاون ناوگان راه‌آهن تصریح کرد: هم در بخش آماده به کاری و هم قابلیت اطمینان و هم تعمیرات و تجهیزات ATC، با تامین مالی بهبود خواهند یافت.

ضیایی مهر با اشاره به اهمیت اجرایی شدن ماده ۱۲ در رفع مشکلات فعالان صنعت ریلی تاکید کرد: از موضوعات دیگر، مربوط به بحث قرارداد‌های راه‌آهن با مالکان لکوموتیو‌است که طی آن قرار بر ادامه قرارداد به مدت یکسال دیگر است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت چابک، تاریخ انتشار: 6آذر1402، کدخبر: 41216، www.chabokonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین