پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
وزیر نفت در تاریخ ۲۴ شهریورماه اعلام داشت که فاز اول خط لوله تابش تا ۲۰ روز دیگر به بهره برداری خواهد رسید، اما تقریبا ۸۰ روز از این وعده می‌گذرد و خبری از تحقق این وعده در آستانه فصل زمستان نیست!

شعارسال: درحالی وزیر نفت در شهریورماه سال جاری وعده راه اندازی فاز اول خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تابش را ظرف مدت ۲۰ روز داد که با گذشت سه ماه نه تنها خبری از راه اندازی این خط لوله نیست که سرنوشت خط لوله بندرعباس، سیرجان به رفسنجان نیز که در ابتدای دولت سیزدهم وعده راه اندازی آن داده شده بود، همچنان نامعلوم است!

جناب وزير نفت؛ خط لوله تابش به كجا رسيد؟ + برنامه ریزی یا وعده درمانی ؟ چرا توضیح نمی دهید و شفاف نمی کنید

وزیر نفت در تاریخ ۲۴ شهریورماه در گفتگوی خبری اعلام داشت که فاز اول خط لوله تابش تا ۲۰ روز دیگر به بهره برداری خواهد رسید، اما تقریبا ۸۰ روز از این وعده می‌گذرد و خبری از تحقق این وعده در آستانه فصل زمستان نیست!

در جدیدترین اخبار مربوط به این خط لوله، در آذرماه سال جاری قرارگاه خاتم به جهت تامین مالی این پروژه، تفاهم نامه‌ای با بانک شهر امضا کرد، اما تداوم روند فعالیت این پروژه همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

گفتنی است مسیر احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تابش، که از رفسنجان تا مشهد است، قرار بود از سه استان کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی با طول ۹۴۸ کیلومتر عبور کرده و سوخت مورد نیاز شرق و شمال شرق کشور را تامین کند.

اما تابش تنها خط لوله روی زمین مانده این دولت نبوده و خط لوله نیمه تمام بندرعباس به سیرجان نیز که قرار بود سهم بسزایی در انتقال فرآورده از قطب پالایشی کشور به نقاط مرکزی را داشته باشد از دو سال پیش تاکنون هنوز به بهره برداری نرسیده است.

اوایل سال ۱۴۰۱ بود که مجری گستره یک طرح نیمه تمام خط لوله بندرعباس به رفسنجان اعلام کرد تا پایان سال، فاز اول این خط لوله به بهره‌برداری می‌رسد، اما تا پایان سال ۱۴۰۱ پیشرفت قابل توجهی در این پروژه دیده نشد. پس از آن در شهریورماه سال جاری مدیرعامل "متن" خبر راه اندازی گستره اول این خط لوله را تا پایان سال ۱۴۰۲ داد، اما همچنان هیچ تصویر روشنی از بهره برداری این خط لوله پُرماجرا وجود نداشته و گویا صرفا وزیر نفت به اتکای گزارشات نادرست کارفرما این پروژه یعنی شرکت ملی پالایش و پخش، وعده بهره برداری از این خط لوله استراتژیک را در مهرماه گذشته داده است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد بیان تاریخ‌های نادرست در خصوص بهره برداری از پروژه‌های نفتی در کشور از سوی وزیر نفت، پیامد ارائه گزارشات اشتباه همچون معاونت پالایش و پخش باشد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نفت ما، تاریخ انتشار: 9آذر1402، کدخبر: 161093، www.naftema.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین