شعارسال: عباس محمدیان (مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره الزام تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانهای و تبلیغات گفت: ما در فضایی از جامعه قرار گرفتهایم که این فضا در دنیا نیز تحت تاثیر این تغییر و تحولات است. در واقع در عصر تکنولوژی، انقلاب فناوری و هوش مصنوعی قرارداریم و وارد عرصه انقلاب پنجم صنعتی نیز شدهایم؛ بنابراین دیگر عنوان قدیم براساس ساختارهای سنتی پاسخگوی نیازهای فعلی نبود.
او ادامه داد: به نظرم یکی از کارهای ماندگاری که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی انجام داد تشخیص درست نیاز به تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی بود و شاید یکی از برگهای زرینی که در تاریخ تحولات وزارت ارشاد ثبت شود همین امر و بازگشت تبلیغات به جایگاه اصلی خود است.
محمدیان همچنین بیان کرد: تبلیغات، امروز دیکتاتورترین رسانه حال حاضر در دنیاست و از ظرفیت عنوان میشود به ساختارها، محتواها و افقهای نوین در حیطه تحولی نگاه کرد. شعار وزیرفرهنگ و ارشاد که در راستای تحول مطرح کردند، به معنای واقعی بود و این تحول لمس شد. تحولی که میتواند جایگاه وزارت فرهنگ و معاونت آن را ارتقا دهد. این یک فرصت بی نظیر است که میتوان با تغییر برنامهها و تدوین سندهای جامع تبلیغات در عرصه نوین به معنای واقعی به آن جامه عمل بپوشانیم.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: جایگاه تبلیغات در گذشته همانند حروف والی بود که نوشته میشد، اما خوانده نمیشد، در حالی که بسیاری از افراد جامعه از تبلیغات اثرپذیر بودند. تمام ناهنجاریهایی که در نسلهای آینده انقلاب شاهد هستیم به خاطر عدم توجه به عرصه تبلیغات بوده است. با این کار هم توجه مدیران به تبلیغات بیشتر میشود و هم این که فضای محتوایی جامعتر و با اخلاقیتری را در این عرصه شاهد خواهیم بود.
او در پایان گفت: باید همه ظرفیتهای فراموش شده تبلیغات با این تغییر عنوان احیا شود و به کارآمدی صد درصد منجر شود و در ساختار، فرآیند و رویکرد به آن توجه شود.
شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 29آذر1402، کدخبر: 1429761، www.ilna.ir