پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۹۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
جشنواره "سرآمد فرهنگی" در دانشگاه تهران برگزار شده و از بین دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه، اقدام به انتخاب برگزیدگان بر اساس شاخص‌هایی خاص گردید و وزیر عتف هم جوایز منتخبین را اعطا کرد. تا اینجای داستان هیچ مشکلی وجود ندارد و حاشیه‌ها از زمانی شروع می‌شود که وزیر عتف، اقدام به اعطاش جایزه به وزیر ارشاد می‌کند؟ سوال اینجاست که به فرض شاخص بودگی وزیر ارشاد، آیا شایسته بود که پذیرای این جایزه باشند؟ آیا پذیرش این جایزه، نمی‌تواند شائبه ساز باشد؟ واقعا جای سوال است که چرا دادند و چرا پذیرفتند؟ محمد مهاجری با زیر سوال بردن شاخص‌های انتخاب و اعطای این جایزه، بیان می‌دارد که از هر ۱۰۰ نفز مردم کوچه و خیابان، یک نفر هم وزیر ارشاد را نمی‌شناسد. چطور ایشان سرآمد فرهنگی دانشگاه تهران هستند؟

شعارسال: خبر می‌رسد که در نخستین جشنواره فرهنگی تجلیل از سرآمدان فرهنگی دانشگاه تهران به عنوان "سرآمد فرهنگی" از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز به عنوان «سرآمد فرهنگی» تقدیر شد. در جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران، برگزیدگان و سرآمدان از هر سه گروه دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه انتخاب و معرفی شدند. ادعا می‌شود که شاخص‌های متنوعی در زمینه انتخاب اساتید سرآمد فرهنگی دیده شده که همین شاخص‌ها مبنای انتخاب برگزیدگان جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران قرار گرفته است.

وزیر ارشاد، چهره «سرآمد فرهنگی» دانشگاه تهران شد + با کدام شاخص ها و چه وزن و معیاری؟

تدوین کتاب، مقاله و تولید اثر بدیع و ارزنده هنری با رویکرد اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی، مسئولیت‌پذیری در اصلاح و هدایت نگرش‌های مطلوب فرهنگی، کسب جوایز فرهنگی، طراحی و مشارکت فعالانه در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، نقد و نظریه‌پردازی با تأیید مرجع ذی‌صلاح، برگزاری نمایشگاه آثار و کارگاه هنری با رویکرد فرهنگی- اسلامی- ایرانی و شرکت در کارگاه‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی برخی معیار‌های مهم در این آیین‌نامه بوده است.

مراسم با حضور دکتر زلفی گل وزیر محترم عتف برگزار شد و جایزه دکتر اسماعیلی تقدیم ایشان گردید. اما این داستان، داستانی تک بخشی نبوده و پیامد‌هایی نیز داشته که در ادامه متن، تقدیم حضور شده است.

محمد مهاجری فعال سیاسی در این خصوص خطاب به زلفی گل نوشت که آقای وزیر علوم! فرهنگ مملکت را مسخره نکنید. جناب آقای زلفی‌گل وزیر محترم علوم، ظاهراً جنابعالی از آقای محمدمهدی اسماعیلی وزیر محترم ارشاد به عنوان چهره «سرامد فرهنگی» تقدیر کرده و به او جایزه داده‌اید. برای لحظاتی چشمان تان را ببندید و به شخصیت‌های فرهنگی کشور فکر کنید. محمدمهدی اسماعیلی کجای فرهنگ این مملکت است؟ چون شما و او هر دو وزیرید به هم نان قرض می‌دهید؟ جرات دارید بگویید به دستور چه کسی چنین عنوانی برای او تراشیده اید؟ ضمن احترام به وزیر محترم ارشاد، همین الان تشریف ببرید توی خیابان و از ۱۰۰ رهگذر به طور اتفاقی بپرسید اسم وزیر ارشاد چیست؟ اگر یک نفر و فقط یک نفر اسم او را می‌دانست جایزه نوش جانش!

کاش بجای این کار‌های نمایشی جلف، بروید سراغ کشف دلیل اخراج اساتیدی که هرکدام شأن یک سرآمد علمی و فرهنگی جامعه اند. این قدر فرهنگ مملکت را حقیر نکنید.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین