پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
مدیرکل هنرهای نمایشی، درگذشت دو بازیگر در عرصه تئاتر «پردیس افکاری» و «صفرعلی کریمی» را تسلیت گفت.

شعارسال: کاظم نظری (مدیر کل هنر‌های نمایشی) درگذشت دو هنرمند عرصه تئاتر «پردیس افکاری» و «صفرعلی کریمی» را تسلیت گفت.

تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی برای درگذشت دو بازیگر

در متن تسلیتی که از سوی کاظم نظری منتشر شده، آمده است:

«با کمال تأسف باخبر شدیم دو هنرمند عزیز از هنرمندان نامی عرصه‌های تاتر، سینما و تلویزیون ایران، زنده نام‌ها «پردیس افکاری» و «صفرعلی کریمی» به معبود ازلی پیوستند. به راستی، جز ردّ پایِ خاطراتشان در خلق آثار ماندگار در صحنه و مهربانی، چه چیزی از آن‌ها در خاطر ما خواهد ماند؟

فقدان این دو هنرمند فرهیخته را به خانواده‌ی همیشه همراه‌شان، نزدیکان، دوستان و همگنان‌شان در جامعه‌ی نمایشی کشور، تسلیت گفته و از درگاه ایزد متعال، برای روح بی‌آلایش‌شان، آمرزش و آرامشی آرزومندم.»

پردیس افکاری دانش آموخته رشته تئاتر از دانشگاه آزاد بود و دوره بازیگری را از گروه تئاتر «آناهیتا» شروع کرد. این هنرمند، در تئاتر با کارگردانانی، چون زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی، مجید جعفری، شکرخدا گودرزی و قطب‌الدین صادقی همکاری داشته و از مهمترین نمایش‌هایی که در آن‌ها بازی کرده می‌توان به آثاری، چون «سوسنگرد»، «ابن سینا»، «باغ آلبالو»، «زیرگنبد کبود»، «ژاندارک»، «عروسی»، «عاشق‌کشون» و «دندون طلا» اشاره کرد.

صفرعلی کریمی نیز از پیشکسوتان تئاتر، سینما و تلویزیون استان زنجان، عصر چهارشنبه سوم اسفند، در سن ۷۴ سالگی، چشم از جهان فروبست. این هنرمند پیشکسوت، فعالیت بازیگری خود را از سال ۱۳۵۵ آغاز کرده و بازی در بیش از ۱۰۰ نمایش، ۱۲ فیلم و ۳۰ سریال تلویزیونی را در کارنامه خود داشت.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 5اسفند1402، کدخبر: 1451806، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین