پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
عباس ظفری بازیگر پیشکسوت ایرانی و متولد دهه ۳۰ است. عباس ظفری را اکثر افراد با آقای حکایتی و شب دهم می‌شناسند. ظفری با بغض و گلایه می‌گوید روزگاری انقدر معروف بودم که نمی‌توانستم از خانه خارج شوم، مردم در خیابان از من امضا می‌گرفتند. با تاسیس یک شرکت و کلاهبرداری شریکم و وامی ۳۸ میلیونی که در سال ۱۳۸۵ گرفته بود، حالا بدهکار میلیاردی هستم و تمام حساب هایم بسته است. گلایه دارد چرا اهالی سینما، او را فراموش کرده اند.

شعارسال: عباس ظفری هنرپیشه فیلم، تئاتر و تلویزیون متولد ۱۳۳۰ بوده که تمرکز کاری وی در عرصه هنر مربوط به سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۴۰۰ می‌شود. بازیگری را از صحنه تئاتر آغاز کرد. سریال زیر گنبد کبود در سال ۱۳۶۶ نخستین تجربه حضور او در تلویزیون بود. بازی در سریال‌های شب دهم، پهلوانان نمی‌میرند، مدار صفر درجه، اشک‌ها و لبخندها، شهرزاد و جیران از مهمترین کار‌های او به شمار می‌آیند. ظفری در زمینه کارگردانی و بازیگری ژانر کودک هم دارای سابقه است.

شرایط اسفناک عباس ظفری بازیگر مجموعه «آقای حکایتی» و «شب دهم»

اما او امروز گلایه‌مند از اوضاع پیش آمده و فراموش شدگی توسط اهالی سینما و وادی هنر است. ظفری با بغض و گلایه می‌گوید روزگاری انقدر معروف بودم که نمی‌توانستم از خانه خارج شوم، مردم در خیابان از من امضا می‌گرفتند. با تاسیس یک شرکت و کلاهبرداری شریکم و وامی ۳۸ میلیونی که در سال ۱۳۸۵ گرفته بود، حالا بدهکار میلیاردی هستم و تمام حساب هایم بسته است. گلایه دارد چرا اهالی سینما، او را فراموش کرده اند.

تعداد بازدید : 7


عباس ظفری در زیر گنبد کبود (همان آقای حکایتی خودمان):

من تنها بازیگری بودم که در هر سه سری «زیر گنبد کبود» بازی داشتم. قبل از این پروژه، کار تئاتر می‌کردم و یکی از دوستان، من را معرفی کرد به آقای شاه محمدلو، آن موقع دفترشان توی یوسف آباد بود و داشتند مجموعه رنگین کمان را کار می‌کردند. قرار شد من نقش خرسک را در این مجموعه بازی کنم. اتفاقا خانم‌ها پورمختار و برومند هم در این کار بودند. آنجا با آقای شاه محمدلو آشنا شدم. بعد از آخرین سری آقای حکایتی، چند سال کار کودک می‌کردم. همان موقع‌ها با خانم مریم سعادت برای چند قسمت از «اوستابابا» همکاری کردم و بعدش «هتل پرستاره» و... در تئاتر هم فعال بودم و چند کار کودک کارگردانی کردم. بعد شرایط به گونه‌ای پیش رفتم که کم کم رفتم به سمت کار بزرگسالان.

شرایط اسفناک عباس ظفری بازیگر مجموعه «آقای حکایتی» و «شب دهم»

بعد از کار‌های کودک، شرایط به گونه‌ای پیش رفتم که کم کم رفتم به سمت کار بزرگسالان. در «شب دهم»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «مدار صفر درجه»، «اشک‌ها و لبخندها» و... نقش داشتم و سابقه بازی در سریال «شهرزاد» حسن فتحی را دارم.

شرایط اسفناک عباس ظفری بازیگر مجموعه «آقای حکایتی» و «شب دهم»

شرایط اسفناک عباس ظفری بازیگر مجموعه «آقای حکایتی» و «شب دهم»

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

زیر گنبد کبود یا آقای حکایتی نام مجموعه تلویزیونی مخصوص کودکان بود که در دهه ۶۰ و ۷۰ خورشیدی از تلویزیون ایران پخش می‌شد. در این برنامه بهرام شاه‌محمدلو در نقش آقای حکایتی به ایفای نقش می‌پرداخت. سری اول با نویسندگی ایرج طهماسب در سال ۱۳۶۶ کلید خورد. در سال ۱۳۶۸ و ۱۳۷۴ نیز نویسندگی مجموعه ۱۳ و ۱۴ قسمتی زیر گنبد کبود برعهده راضیه برومند بود. سری اول این برنامه در سال ۱۳۶۶ و سری دوم در سال ۱۳۷۴ ساخته شد و بین زمان ساخت این دو سری ۸ سال فاصله بود. موسیقی این مجموعه ساخته بهرام دهقانیار است. در سال ۱۳۹۲ موسیقی این مجموعه با تنظیم جدید سام وفایی و در قالب یک نماهنگ منتشر شد. مجموعه «زیرگنبد کبود» در زمان خودش به یک الگو بدل شد، چرا‌که کار آموزش تئاتر عروسکی به کودکان در آن سال‌ها وجود نداشت. انجام کار‌های اینچنینی باعث گردید که عده‌ای در شهرستان‌های مختلف تحت‌تاثیر این الگو‌ها قرار گرفته و برای فعالیت‌های مشابه گروه نمایشی تشکیل دهند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین