پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
برنامه نوروزی «سال نو»، با حمایت شرکت ملی صنایع مس ایران، روی آنتن شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران رفته است. برخی از سهامداران منتقد بیان می کنند که چرا باید شرکت صنایع مس ایران حامی مالی ویژه برنامه شبکه ۳ باشد؟ شرکتی که هیچ وابستگی به تبلیغات برای فروش ندارد با چه هدفی هزینه های صداوسیما را از بیت المال تقبل می کند؟ برخی دیگر از منتقدین پا را از این فراتر نهادها و به حاشیه ها و پورسانت های احتمالی اشاره کرده اند. شرکت ملی مس هم در نوعی راهبردی فرار به جلو و بجای پاسخگویی منطقی، این حمایت را در راستای جهاد تبیین ، مسئولیت اجتماعی، بیان دستاوردهای صنعت و معدن و شرکت ملی مس، افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش رضایت کارکنان خود ، توجیه کرده است؟

شعار سال: شرکت ملی مس ایران بدون ذکر مبلغ دقیق، از اسپانسری برنامه‌های نوروزی «سال نو» شبکه سه سیما خبر داد که با واکنش برخی فعالان اقتصادی و رسانه‌ای روبه رود شد!

شرکت ملی مس بجای تبیین شفاف مواضع و علل مبادرت به چنین عملی(هزینه کردهای میلیاردی)، در پشت فرمایشات مقام معظم رهبری خود را مخفی نموده و مدعی شده که همراهی مس با برنامه نوروزی شبکه سه در راستای جهاد تبیین ، مسئولیت اجتماعی این شرکت ، بیان دستاوردهای صنعت و معدن و شرکت ملی مس، افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش رضایت کارکنان ، بوده است.

شرکت ملی مس بیان داشته است که در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص جهاد تبیین، شرکت ملی مس با هدف ایجاد فرصت رسانه‌ای برای بیان دستاورد‌ها و روایت پیشرفت‌های جمهوری اسلامی، خصوصا در عرصه صنعت و معدن و بویژه در شرکت ملی صنایع مس ایران، از برنامه نوروزی «سال نو» شبکه سه سیما حمایت کرده است. این حمایت همچنین به‌منظور افزایش سرمایه اجتماعی شرکت مس، پشتیبانی از قدرت سهام «فملی» و افزایش رضایتمندی کارکنان این شرکت، ازطریق پرداختن به کوشش‌‌های خستگی‌ناپذیر این جهادگران عرصه جنگ اقتصادی صورت گرفته است. برنامه نوروزی «سال نو» تا 29 اسفندماه جاری، هرشب حدود ساعت 20 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

شرکت ملی مس امانت دار سهامدار یا سلیقه گرایی و روایت های پشت پرده در داستان حمایت از ویژه برنامه نوروزی شبکه سه

اما این اقدام شرکت ملی مس ایران برخی واکنش‌ها را از سمت برخی فعالان رسانه‌ای و سهامداران منتقد، در پی داشت.گروهی پرسیده اند که: چرا باید شرکت صنایع مس ایران حامی مالی ویژه برنامه شبکه ۳ باشد؟ شرکتی که هیچ وابستگی به تبلیغات برای فروش ندارد با چه هدفی هزینه های صداوسیما را از بیت المال تقبل می کند؟

شرکت ملی مس امانت دار سهامدار یا سلیقه گرایی و روایت های پشت پرده در داستان حمایت از ویژه برنامه نوروزی شبکه سه

گروهی دیگر با استدلال بیان داشته اند که مسئولیت اجتماعی شرکت مس ، ابعاد مهمتری از حمایت برای تولید و پخش برنامه های نوروزی شبکه سه را شامل می شود. همچنین گویا مدیران شرکت ملی مس، منظور از جهاد تبیین مقام معظم رهبری را درک نکرده اند. 

سومین دسته واکنش دهندگان، با انواع گمانه ها و سناریو ها ، قصد مرتبط کردن این حمایت به پورسانت های احتمالی رد و بدل شده را دارند و بیان می دارند که در حالت عادی ، بین ۳۰-۵۰ درصد مبلغ حمایتی ، قابلیت برگشت غیرمستقیم دارد و باید بررسی شود که آیا در خصوص این برنامه هم چنین رویدادی قابل تصور هست یا خیر؟

 
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
0
0
مبلغ قرارداد باید اعلام بشه الزاما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین