پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۴۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
با توجه به اخبار منتشره در خصوص رونمایی از سند راهبردی صنعت کشور در پایان سال ۱۴۰۲ و بازنگری و ارایه مجدد آن در نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳، نیاز به مطالعه سند برای همکاران پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، احساس شد و به دنبال پیدا کردن اصل سند (آدرس داده شده توسط سایت اطلاع رسانی دولت)، وارد سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت شدیم. چشمتان روز بد نبیند. معلوم نیست چه کسی اصلا به روابط عمومی وزارت صمت حقوق می‌دهد و چرا تاکنون این حد از ابتذال، مورد توجه وزیر محترم، بازرسی ریاست جمهوری و نهاد‌هایی از این دست قرار نگرفته است؟ با قید فوریت از وزیر صمت درخواست معرفی خاطیان به تخلفات اداری وزارتخانه را داریم.

شعارسال: وب سایت رسمی یک سازمان، نهاد دولتی یا یک شرکت خصوصی را می‌توان بنوعی بعنوان سلیقه و فرهنگ سازمانی آن نهاد، میزان توانمندی‌های آنها، تمایل آن‌ها به افشای اطلاعات و شفاف سازی‌ها و. محسوب کرد. حال وقتی الزام قانونی به راه اندازی سایت تخصصی توسط بخش‌های دولتی با استاندارد خاص وجود دارد، حساسیت به ساختار، محتوا، تیم اصلی و ..، باید بیشتر هم بشود. اما داستان ملغمه‌ای بنام سایت وزارت صمت؟!

ملغمه ای بنام سایت وزارت صنعت،معدن و تجارت + الزام به معرفی خاطیان به تخلفات اداری و ورود بازرسی ریاست جمهوری

با توجه به اخبار منتشره در خصوص رونمایی از سند راهبردی صنعت کشور در پایان سال ۱۴۰۲ و بازنگری و ارایه مجدد آن در نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳، نیاز به مطالعه سند برای همکاران پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، احساس شد و به دنبال پیدا کردن اصل سند (آدرس داده شده توسط سایت اطلاع رسانی دولت)، وارد سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت شدیم. چشمتان روز بد نبیند. معلوم نیست چه کسی اصلا به روابط عمومی وزارت صمت حقوق می‌دهد و چرا تاکنون این حد از ابتذال، مورد توجه وزیر محترم، بازرسی ریاست جمهوری و نهاد‌هایی از این دست قرار نگرفته است؟
برخی از مصادیق قصور، تقصیر، ترک فعل و اهمال در سایت وزارت صمت (https://www.mimt.gov.ir/fa/index.php) عبارتند از:
* وجود اخبار تاریخ کذشته و غیر روز آمد.
* ارایه اخبار و اسناد بشکلی غیر مرتبط و منفصل، به گونه‌ای که امکان پیگیری و هم بند نمودن اخبار بشدت مشکل است.
* بارگذاری اسناد تاریخ گذشته (عموما تا تاریخ ۱۴۰۰) و کم توجهی به بارگذاری اسناد جدید (الزما بشکل جامع باید باشد).
* سختی و ناقص بودن فرآیند‌های جستجو در سایت.
* معرفی اشتباهی بعضی از افراد، نداشتن عکس و اطلاعات نادرست در قسمت معاونین و مشاورین وزارتخانه (معاون حمل و نقل وزارتخانه چه کسی است آقای وزیر؟ به بعضی سوتی‌ها بخندیم یا از وضعیت گریه کنیم).
*پربازدیدترین پیوند‌های اطلاعات راهبردی سایت سه موضوعی است که (اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری ایران (۱۰۷۷ بازدید) / برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت (۸۵۷ بازدید) / صنعت، معدن و تجارت ایران در یک نگاه (۸۲۱ بازدید)) که محتوای آن‌ها روی سایت نیست؟
*بخش معرفی وزارتخانه/ درگاه‌های وزارت صمت (ضمن اشتباه بودن آدرس دهی) به هیچ کجا وصل نیست؟‌ای لعنت بر دریافتی حرام ماهیانه.
* نگاهی به بخش اطلاعات و امار و زیر بخش‌های آن بیندازید و تاریخ گزارش‌های بارگذاری شده را ملاحظه کنید. سلام بر شمر با تمام کفر و نفاق و جنایاتش. بعضی‌ها گویا قصد رو سفید کردن شمر را دارند.
* صفحه مخاطبان سایت در بخش‌های مختلف، فاقد ریل گذاری برای دیدن درخواست‌های بیشتر است (عموما سه خبر یا زیربخش قرار داده شده و امکان دسترسی به سری‌های زمانی اخبار و اطلاعات وجود ندارد).
آقای دکتر علی آبادی، ما شما را در مپنا با نگاهی دیگر می‌دیدیم و بعضا از مدیریت تان مثال‌هایی با رویکرد مطالعات موردی در جلسات و کلاس‌های دانشگاهی و برای دانشجویان می‌زدیم (نظیر دست یابی به فناوری توربین یکپارچه و بحث چاپ مقالات و غیره). حال می‌بینیم که وزارتخانه تحت مدیریت شما در الفبای کار مانده است. معنای این چیست؟ نگذارید کار بجایی برسد که توصیه کنیم بجای سند راهبردی، اقدام به اصلاح سایت خودتان بکنید.
منتظر دریافت توضیحات بدور از هرگونه توجیه، حاشیه روی، متهم کردن متقابل و گلایه از لحن انتقاد و مواردی همانند هستیم. چنانچه ارتباط رسمی خاصی بین دو مجموعه برقرار نگردد، بعد از ده روز کاری، اقدام ارسال مورد به بازرسی ریاست جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور شده و با رویکرد نظارت نیابتی و مقابله با فساد اداری به موضوع ورود می‌کنیم. همچنین نیازی به توضیح نیست که موارد بر اساس ماده ۱۲۰ حقوق عامه دیوان عدالت اداری نیز، قابلیت پیگیری دارد.

هدف پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، تقابل رسانه‌ای - حقوقی و یا لابی گری سیاسی منجر به تضعیف مدیریتی آن مجموعه معظم نبوده و صرفا بنا بر رعایت وظایف حرفه‌ای و حسب وظیفه، اقدام به اطلاع رسانی شده است. این پایگاه خبری، آمادگی کامل خود را جهت همکاری با آن وزارتخانه معظم در ابعاد گوناگون اطلاعات رسانی اسناد بالادستی و گزارشات عملکردی دوره‌ای، انعکاس مشکلات ذی مدخلان و ذی نفعان با رویکرد تقویت حکمرانی در بخش صنعت و معدن و تجارت، ارتقا نظارت برون سازمانی بر عملکرد مدیران وزارتخانه و ارایه گزارش‌های دوره‌ای و موردی به دفتر وزارتی، اعلام می‌دارد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
0
0
سایت شما برای اصلاح پرچم منعکس شده در دستگاه های دولتی در چند سال پیش خیلی زحمت کشید و موفق هم بودید. اگه توی برنامه هاتون هست، برید سراغ محتوا و دولتی ها رو مجبور به ، به روز رسانی محتوای سایت هاشون کنید. باقیات و صالحات است بخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
رفتم دیدم ، حق با شماست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین