پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۱۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
تجربۀ این نویسنده با ۱۱۴ کشور جهان از نزدیک، این مشاهده­­‌ی علمی را نشان می‌­دهد که سه کشورهند، مصر و ژاپن، مستقل از اینکه چه میزان شناخت از ایرانِ امروز دارند، به ­راستی ایران را چه در سطح حاکمیت‌ها و چه در سطح مردم خودشان قبول دارند و به ایران و ایرانی، تمدنی می­‌نگرند هر چند به خاطر فشار غرب فعلاً فاصله می‌گیرند.
شعار سال: تجربۀ این نویسنده با ۱۱۴ کشور جهان از نزدیک، این مشاهده­­‌ی علمی را نشان می‌­دهد که سه کشورهند، مصر و ژاپن، مستقل از اینکه چه میزان شناخت از ایرانِ امروز دارند، به ­راستی ایران را چه در سطح حاکمیت‌ها و چه در سطح مردم خودشان قبول دارند و به ایران و ایرانی، تمدنی می­‌نگرند هر چند به خاطر فشار غرب فعلاً فاصله می‌گیرند. اما در سطح منطقه­ای، ایران کشوری فوق­ العاده خاص است و غریب و نتوانسته منافع خود را با کشوری قفل کند. به همین دلیل راحت تحریم می‌شود، چون با کشوری منافع استراژیک ندارد. هم­چنان که این نویسنده طی کتابی پیرامون سیاست خارجی ایران در سال ۱۳۷۸ تبیین نمود، به نظر می‌­رسد مهم­ترین منبع تامین امنیت و حاکمیت ملّی کشور در منطقۀ خاورمیانه، بسط ارتباطات گسترده اقتصادی و تجاری است، به طوری­که هندی‌ها با حضور ۹ میلیونی خود در کشور‌های خلیج فارس، حدود ۳۵ میلیارد دلار در سال برای کشورشان درآمد تولید می­‌کنند. اما به لحاظ شناختی و تئوریک، گسترش چنین روابط اقتصادی در منطقه بدون کاهش تنش در مناسبات بین­‌المللی امکان­‌پذیر نخواهد بود. اگر هدف، کارآمدی و ثبات در زندگی مردم ایران باشد، سهمِ اهمیتِ سیاست خارجی در تدوین این دکترین، شاید به ۷۰ درصد برسد. از این رو، دانش بین­‌المللی از آنچه که هست و واقعیت دارد چه برای سیاست‌­مدار، چه نویسنده، چه رسانه، برای آیندۀ ایران تعیین کننده است.
 
ععععع

در خاتمه، ۱۵ کشور به ترتیب بر اساس عمق شناختی که از فرهنگ، جامعه، سیاست و روان­شناسی ایران و ایرانی دارند، آورده می­‌شود. مبنای این تقسیم بندی، مطالعات علمی و مشاهده در صد‌ها کنفرانس بین المللی نویسنده طی ۲۵ سال گذشته به عنوان یک دانشجوی روابط بین الملل است:

گروه الف (شناخت منحصر به فرد)

انگلستان

گروه ب (شناخت بسیارعالی)

اسراییل

فرانسه

روسیه

گروه پ (شناخت متوسط)

هند

امارات

ژاپن

ترکیه

ایتالیا

آمریکا

آلمان

چین

گروه ت (شناخت ضعیف)

عراق

عربستان

کانادا

دکتر محمود سریع القلم

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی اتچ پات
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین