پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
این که بگوییم به حکم‌رانی نو نیاز داریم سخنی بدیهی است و تلاشی برای به کارگیری ادبیاتی تا هم با اصول‌گرایی سنتی زاویه داشته باشد هم با اصلاح طلبان و تحول‌خواهان و صد البته با براندازان. واقعا منظور محمدباقر از حکمرانی نو چیست؟ سه روش فرار سیاسیون را شاید بتوان وعده دادن، صحبت از یک نیاز و در نهایت بال بال زدن حول مسئله دانست که محمدباقر، روش دوم را در پیش گرفته است.

شعارسال: محمدباقر قالیباف می‌گوید که «ما نیازمند یک تحول در نظام حکمرانی در داخل هستیم. در همۀ زمینه‌های فرهنگی و سیاسی اجتماعی و اقتصادی و حتی دفاعی و امنیتی. در همۀ این زمینه‌ها ما نیازمند یک حکم‌رانیِ نو هستیم.»، اما بعد از شش ماه و یکسال و ...، نمی‌گوید که منظورش از حکمرانی نو چیست؟ این که بگوییم به حکم‌رانی نو نیاز داریم سخنی بدیهی است و تلاشی برای به کارگیری ادبیاتی تا هم با اصول‌گرایی سنتی زاویه داشته باشد هم با اصلاح طلبان و تحول‌خواهان و صد البته با براندازان.

 

منظور محمدباقر از حکمرانی نو ؟!

حسین صافی یک کاریکاتور از قالیباف ارایه می‌دهد و دیگری به تعبیری از علی لاریجانی اشاره نموده و می‌گوید که سیاست مثل ریاضی است. دور مسألۀ ریاضی نباید بال‌بال زد. باید آن را حل کرد. سوال اینجاست که آیا قالیباف دور مسئله حکمرانی نو در حال بال بال زدن است؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
0
ایده که مال خودش نیست یکی از دار دسته چند سال پیش ،چند خط سناریو یادش داد . از تز فقط دایره خودم، پیروی میکنه یه دایره کشیده فقط ایادی خودش نه داخل بیا نه خارج بشن بمانند. ادم خودش برای دستمال شستن ادم خودش برای هوا مکیدن ادم خودش برای انتخابات ادم خودش خودش و خودش .فقط هم لشگر خراسان. پوتین پوشهای قبلی و کفش پوش فعلی .از تز مرید پروری و تابع شدن استفاده میکنه دست افراد را باز میزاره برای هر کاری که بخوان کنن به خودشان هم میگه به خاطر سوابق پوتینی و مریدی که داشتی ایراد نداره اما هوای من را باید داشته باشی بخصوص وقت انتخابات.

سوزن حکمرانی مورد اشاره نیز از چند سال پیش تیز شده بوده به این صورت این می خواد عوامل مرید خودشو در هر استان پیاده کنه به عنوان والی و هر کدام فعال مایشا هر دست‌اندازی به انفال و بودجه داشته باشند( احمدی هم می گفت برنامه بودجه دستبند ماست حذفش کرد که ان را هم مصباح یادش داده بود ) والی محلی نیز خراج و در امد را علاوه بر این که خود تاراج ببرد با دار دسته محلی خودش به مرکز هم بفرستند که حاکم مرکز خودش ان طور که می خواهد خرج کند به میل خودش
طراح ایده برای تضمین ایده خود از صدر و نوع حکومت دینی و امیر و والی و مرید و حاکم و خلیفه خراج و بلد برای توضیح و توصیف ایده به این بیا و استفاده و نمونه حال حاصر حکومتی را پشتوانه سخنانش کرده بود
مصباح می گفت شما نمیفهمید حکومت دینی چیه ما تعارف میکنیم میزاریم اینجور انتخابات و بودجه ریزی کنید کلا انفال متعلق به ولی امر هست.در حقیقت حکمرانی تو به طور واضح و شفاف در برابر و مقابله با ولی امر می باشد ؟
خطر کسی که بیاد بگه من هیچ کس را قبول ندارم و دار دسته درست کنه برای خودش در بلد مسلمین اینه .هیچ کسی جلو دارش نباشه ، حکم نده ،پرونده ها را بفرستن بایگانی ،این ایده نیست ،خطره.
مدیر پایگاه

سلام 
والله اعلم

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین