پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
خبرنگار خبرگزاری ایرنا که جهت شرکت در کنفرانس مطبوعاتی الهام علی‌اف به کشور آذربایجان فرستاده شده بود، در جلسه پرسش و پاسخ گویا دچار اشکال برای بیان سوال از روی متن شد و الهام علی‌اف مجری جلسه را فرستاد تا منظور سوال وی را درک نموده و بیان دارد . روایت دیگر از این خبر هم در حال بازنشر است مبنی بر اینکه خبرنگار توسط علی اف ، مورد تحقیر قرار گرفته است. قضاوت بماند برای بعد از کسب اطلاعات تکمیلی.

شعارسال: پیرو برگزاری کنفرانس خبری توسط الهام علی اف در آذربایجان، خبرنگار ایرنا نیز برای شرکت در این مراسم عازم جمهوری آذربایجان گردید. در زمان اجرای کنفرانس و بعد از بیان دست و پا شکسته سوال توسط خبرنگار ایرنا، الهام علی اف ادعای نشنیدن سوال را نافهم بودن مقصود خبرنگار عنوان کرد و از مجری تقاضا نمود که منظور خبرنگار را برایش بیان کند.

تحقیر خبرنگار ایرنا در آذربایجان یا ضعف در انتقال مطلب و تسلط بر زبان انگلیسی؟

برخی از افراد بر خبرنگار ایرنا و ضعف زبان وی خرده گرفته و حرکت علی اف را حرکتی هوشمند برای ممانعت از خجالت زدگی خبرنگار توصیف کرده و گروهی دیگر، این حرکت علی اف را تحقیر خبرنگار تفسیر نموده و بیان داشته اند که علی اف اقدام به کنایه زدن به خبرنگار ایرنا نموده و بیان داشته است که، چون از ما دور هستید صدایتان شنیده نمی‌شود! وقتی خبرنگار ایرنا درمورد تاثیر افتتاح دفتر ایرنا در باکو از علی اف پرسید وی ابتدا خود را به نشنیدن زد و به خبرنگار ایرانی متلک انداخت! بعد هم گفت امیدوارم واقعیات اینجا را به ایران منتقل کنید.

قضاوت در خصوص راستی دو روایت را به بعد از کسب اطلاعات تکمیلی واگذار می‌کنیم. اما شواهد اولیه تاکید بر ضعف خبرنگار ایرنا در انتقال مفهوم و حداقل تسلط بر زبان انگلیسی دارد.

تعداد بازدید : 49

پایگاه نصر نیوز در این باره نوشت که، خبرنگار بخش آذربایجانی ایرنا وقتی از بیان سئوال خود به زبان انگلیسی در نشست خبری الهام علی‌اف عاجز ماند؛ رئیس جمهور آذربایجان به مجری نشست اشاره کرد تا به این خبرنگار کمک کنند. ️این در حالی است که وزارتخانه‌های متبوعه از جمله وزارت امورخارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای هیچ‌گاه فرصت حضور در مجامع بین المللی به خبرنگاران رسانه‌های دارای هویت استانی نداده و برای چندمین بار متوالی جایگاه و‌منزلت رسانه‌های کشور را در چنین جلساتی زیر سئوال می‌برند. ️ قطعا حضور خبرنگاران مسلط به زبان، تاریخ، هویت و حساسیت‌های دوسویه زمینه طرح سئوالاتی مبتنی بر منافع ملی و ظرفیت‌های منطقه‌ای را فراهم می‌آورد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون و فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین