پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۷۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
یکی از شخصیت های غیرشاخص سیاسی اما به نظر غالب شهروندان، شخصیتی خوب و اثرگذار در جمهوری اسلامی ، حجت الاسلام محسن قرائتی است. اخیرا همسر ایشان اقدام به روایت حکایتی جالب از شایعات مربوط به داشتن سه همسر، شغل پسر آقای قرائتی و مراسم عروسی وی و خانه پاسداران و کارخانه های آقای قرائتی نموده که ارزش شنیدن را دارد.

شعارسال: در مستند زندگی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، همسر وی داستانی را تعریف می‌کند که زمانی سوار بر تاکسی است عده‌ای بدون اینکه وی را بشناسند داخل تاکسی مدعی می‌شوند که قرائتی سه زن دارد. 

تعداد بازدید : 260

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از متن:

محسن قرائتی (زادهٔ ۸ دی ۱۳۲۴) روحانی ایرانی است. محسن قرائتی در چهارده سالگی وارد حوزه علمیه کاشان شد و در جلسات تفسیر قرآن «شیخ علی نجفی» شرکت کرد. پس از اتمام دروس سطح و آغاز درس خارج حوزه علمیه قم، در تألیف تفسیر نمونه که زیر نظر ناصر مکارم شیرازی منتشر می‌شد، مشارکت جست تا آنکه این تفسیر در ۲۷ جلد به اتمام رسید.

وی در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی به «نمایندگی، ولی فقیه» در سازمان نهضت سوادآموزی منصوب شد و سپس ریاست این سازمان را بر عهده گرفت و این مسئولیت را تا اسفند ۱۳۸۹ بر عهده داشت. وی هم‌اکنون علاوه بر ادارهٔ ستاد اقامه نماز در زمینه تفسیر قرآن نیز فعالیت دارد.

قرائتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به پیشنهاد شهید مطهری و پذیرش امام خمینی برای اجرای برنامه درس‌هایی از قرآن، به تلویزیون جمهوری اسلامی ایران رفت. این برنامه از سال ۱۳۵۸ تاکنون ادامه دارد. همچنین از سال ۱۳۶۹ برنامهٔ رادیویی «آینهٔ وحی» در زمینهٔ تفسیر قرآن، توسط وی آغاز و تا سال ۱۳۸۴ ادامه یافت. برنامهٔ او از شبکه ۱ پخش می‌شود. همچنین این برنامه طولانی‌ترین برنامه تلویزیونی ایران است.

قرائتی یک دوره اصول عقاید اسلامی و فروع دین را در قالب کتب ساده و روان به نگارش درآورد و آنگاه تفسیر کامل قرآن کریم را در ۱۰ جلد تحت عنوان تفسیر نور منتشر کرد که همزمان با انتشار چهارمین جلد آن در سال ۷۶، به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شناخته شد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 20شهریور1402، کدخبر: 1812167، www.khabaronline.ir / سایر منابع .

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
0
0
سلام، یکی مثل حاج آقا قرائتی که از انقلاب چیزی نگرفته و یکی هم مثل رضامطلبی کاشانی که ........... جمهوری اسلامی ایران رو برده با ........ کاری هاش
مدیر پایگاه

سلام 
در صورت تمایل درباره آقای رضا مطلبی کاشانی ، اطلاعات تکمیلی بفرستید

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین