پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۱
محسن استادی فرزند آیت الله رضا استادی بوده و از پژوهشگران و ناشران علوم اسلامی و جانبازان شیمیایی دفاع مقدس می‌باشد پدرش امام جمعه سابق قم ، نماینده دوره های سوم و چهارم مجلس خبرگان رهبری است او در دوم آبان ۱۴۰۲ در سن ۵۸ سالگی درگذشت.

شعارسال: محسن استادی، استاد دانشگاه امام حسین در رشته الهیات تحصیل کرده و تا مقطع کارشناسی از دانشگاه امام حسین آن را ادامه داد. او در دفاع مقدس به دلیل حمله شیمیایی که صورت گرفت دچار گاز گرفتگی شیمیایی شد و سال‌ها با بیماری‌های ناشی از آن دست و پنجه نرم کرد تا اینکه در نهایت در سن ۵۶ سالگی به شهادت رسید.

مرحوم محسن استادی فرزند آیت الله رضا استادی کیست

سوابق

محسن استادی از پژوهشگران و ناشران علوم اسلامی نیز به شمار می‌آمد و سوابق زیادی در این عرصه داشت ایشان در دانشگاه امام حسین‌های زیادی به تدریس مشغول بود و همچنین در کنار آن به کار پژوهشگری می‌پرداخت است.

از دیگر سوابق ایشان می‌توان به سردبیری مجله دانش نظامی در سال ۱۳۷۴ اشاره کرد که به مدت ۴ سال بر عهده او بود او همچنین کتاب‌های زیادی در زمینه ۸ سال دفاع مقدس و رشادت‌های رزمنده‌ها به چاپ رساند.

مرحوم محسن استادی فرزند آیت الله رضا استادی کیست

از جنگ تا حوزه علمیه

محسن استادی درباره زندگی شخصی‌اش می‌گوید که قبل از انقلاب و در سال ۱۳۵۵ دوران مقدماتی تحصیلی را سپری کرد و سپس وارد حوزه علمیه شد بعد از گذراندن دوره حضوری با وقوع جنگ تحمیلی به جبهه رفت و در جبهه حضور مستمر داشت بعد از جبهه مجدداً تسهیلات خود را ادامه داد و موفق شد لیسانس الهیات را اخذ کند.

مرحوم محسن استادی فرزند آیت الله رضا استادی کیست

درگذشت

محسن استادی در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت بیماری حاصل از گاز شیمیایی به شدت از نظر جسمی تضعیف شده بود و در ۲ آبان ۱۴۰۲ درگذشت. شهادت ایشان باعث شد که بسیاری از مسئولان کشورمان از جمله رئیس مجلس و رئیس خبرگان رئیس جمهور و رهبر انقلاب پیام‌های تسلیت برای خانواده ایشان ارسال کنند.

مراسم تشییع

پیکر حاج محسن استادی چهارشنبه سوم آبان ماه ساعت ۱۶ از مسجد فائق (خیابان ایران خیابان فیاض بخش) تشییع شد.

مراسم تشییع و تدفین آن مرحوم در قم نیز روز پنجشنبه ۴ آبان ماه ساعت ۱۰ صبح از مسجد مصطفی خمینی به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شبونه، تاریخ انتشار: 6آبان1402، کدخبر:-، shaboneh.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین