پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
عملکرد معاونت سیاسی باعث شده بود، از مدت‌ها پیش، بحث تغییر یکی از اجزای این حلقه مطرح شود و رسانه ماه‌ها پیش در گزارشی از یک مجموعه تغییرات و جابجایی‌ها در صداوسیما خبر داده بود که برخی از آنها انجام شد و یکی از آنها که علیرضا خدابخشی بود، تا به امروز انجام نشده است. با این حال، حضور حمید رسایی به عنوان یکی از مصادیق کلام رهبر انقلاب درباره اختلاف افکنی در مجلس و اصرار مجری برنامه -که قاعدتاً با هماهنگی سردبیر بخش خبر بوده- مبنی بر اسم بردن که به زدن مستقیم محمدباقر قالیباف و طیفی از رسانه‌های سپاه منجر شد، پرونده خدابخشی را کامل بست و او استعفا نیز داده نشد، بلکه برکنار شد!

شعارسال: علیرضا خدابخشی، معاون سیاسی صداوسیما، از سمت خود برکنار شده و محمدعلی صائب رئیس خبرگزاری صداو سیما با حفظ سرپرستی معاونت سیاسی را نیز بر عهده گرفته است؛ موضوع از شتاب برای تغییر در پی حواشی رخ داده در پی حضور حمید رسایی در تلویزیون، حکایت دارد. 

تبعات مصاحبه رسائی ،از تخریب قالیباف و حامیان او تا برکناری علیرضا خدابخشی

علیرضا خدابخشی که گروهی از رسانه‌ها او را پسرخاله سعید جلیلی و وحید جلیلی خوانده‌اند، ۲۲ مهر ۱۴۰۰ با حکم جبلی به عنوان معاون سیاسی سازمان صداوسیما منصوب شده بود و بدین ترتیب، با قائم مقامی وحید جلیلی و استقرار چهره‌های هم‌طیف او در بسیاری از ارکان صداوسیما، ترکیب صداوسیما نه به سمت یک جهت گیری یا جریان سیاسی، بلکه مشخصاً به سمت یک گروه سیاسی تمایل شدیدی پیدا کرد.

بدین ترتیب حضور بسیاری از اصولگرایان و انقلابی‌ها نیز از صداوسیما در قاب صداوسیما کاهش یافت. این حرکت به حدی شتاب زده انجام شده که حتی صدای اهالی صداوسیما را درآورد و جریان حضور پیمان جبلی در دانشکده صداوسیما، دانشجویان صداوسیما نسبت به کارگیری شدید عناصر نزدیک به وحید جلیلی با محوریت هیات هنرمندان اعتراض کردند.

عملکرد معاونت سیاسی باعث شده بود، از مدت‌ها پیش، بحث تغییر یکی از اجزای این حلقه مطرح شود و رسانه ماه‌ها پیش در گزارشی از یک مجموعه تغییرات و جابجایی‌ها در صداوسیما خبر داده بود که برخی از آن‌ها انجام شد و یکی از آن‌ها که علیرضا خدابخشی بود، تا به امروز انجام نشده بود. با این حال، دعوت حمید رسایی به عنوان یکی از مصادیق کلام رهبر انقلاب -از نظر مسئولین صداوسیما- درباره اختلاف افکنی در مجلس و اصرار مجری برنامه -که قاعدتاً با هماهنگی سردبیر بخش خبر بوده- مبنی بر اسم بردن که به زدن مستقیم محمدباقر قالیباف و طیفی از رسانه‌های سپاه منجر شد، پرونده خدابخشی را کامل بست و او استعفا نیز داده نشد، بلکه برکنار شد!

این اقدام که به نظر می‌رسد با دستور به جبلی انجام شده است، با سرعتی انجام گرفته که روی یک گزینه موقت و در عین حال معتمد جبلی یعنی محمدعلی صائب که قبلاً رئیس دفترش بوده، توافق و او سرپرست این معاونت شده است. البته در دو سال اخیر بخش وسیعی از بدنه صداوسیما تغییرات وسیعی کرده و اینکه تصور کرد، آنچه رخ داد و منجر به برکنار معاون سیاسی شد، محصول تصمیم گیری یک نفر بوده، برداشت سطحی از مختصات کنونی صداوسیماست؛ بنابراین، اگر قرار باشد این اوضاع مدیریت شود، باید در بسیاری از به کارگیری‌های دو سال اخیر در صداوسیما تجدیدنظر شود؛ در غیر این صورت جنجال‌های سیاسی بزرگ‌تری در پیش خواهد بود.

تعداد بازدید : 2

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 19اسفند1402، کدخبر: 1226120، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین