پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۳۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴
برخلاف رویه سال های گذشته که دیدارهای نوروزی رهبر انقلاب با مردم در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علی‌ ابن موسی‌ الرضا برگزار می‌ گردید ، امسال با توجه به تقارن آغاز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی با ایام ماه مبارک رمضان در تهران و در حسینیه امام خمینی برگزار شد. رهبر انقلاب در این سحنرانی بیان داشتند که امروز منافع ملی ما و افق روشن آینده ما وابسته است به امید و ایمان. اگر فروغ امید در دل‌ها خاموش بشود هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد. ما این همه ظرفیت برای پیشرفت داریم، این همه جوان مستعد داریم، این ملت آماده به کار و پای کار را داریم، این منابع کم‌نظیر طبیعی را داریم، این موقعیت جغرافیایی ممتاز را داریم، مامی‌توانیم پیشرفت کنیم، پیشرفت‌های بزرگی کنیم، از اول انقلاب تا امروز هم خیلی پیشرفت کردیم اما بیش از این‌ها ما امکان پیشرفت داریم.

شعار سال:عصر چهارشنبه، یک فروردین ۱۴۰۳، رهبر انقلاب با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) در جمع اقشار مختلف مردم تهران سخنرانی کردند. دیدار‌های نوروزی رهبر انقلاب در سال‌های گذشته در حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا برگزار می‌شد که امسال با توجه به تقارن آغاز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی با ایام ماه مبارک رمضان در تهران برگزار شد. بحشی از سخنرانی رهبر در این دیدار بشرح زیر است.

امروز منافع ملی ما و افق روشن آینده ما وابسته است به امید و ایمان. اگر فروغ امید در دل‌ها خاموش بشود هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد. ما این همه ظرفیت برای پیشرفت داریم، این همه جوان مستعد داریم، این ملت آماده به کار و پای کار را داریم، این منابع کم‌نظیر طبیعی را داریم، این موقعیت جغرافیایی ممتاز را داریم، مامی‌توانیم پیشرفت کنیم، پیشرفت‌های بزرگی کنیم، از اول انقلاب تا امروز هم خیلی پیشرفت کردیم اما بیش از این‌ها ما امکان پیشرفت داریم.لکن این پیشرفت ها در صورتی امکان پذیر است که من و شما امیدوار باشیم به آینده. امید داشته باشیم، بدانیم می شود پیش رفت، می شود کار کرد، می شود حرکت کرد. عوامل امیدزا هم در کشور بحمداللّه کم نیست.

برای موفقیت از مشارکت مردم استفاده شود و جوان ها، جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنید

چیزهایی که امید در انسان ایجاد می کند در کشور فراوان است. همین پیشرفت های علمی در عرصه‌ صنعت، در عرصه‌ سلامت، در عرصه‌ فضا، در سیاست و پیشرفت هایی که در سیاست خارجی داشتیم. آنچه که در کشور به صورت امنیت مورد توجه است، امنیتی که در کشور وجود دارد. ما در ۲۲ بهمن چند میلیون افراد ما در سرتاسر کشور حرکت می کنند بحمداللّه با امنیت کامل. انتخابات صورت می گیرد با امنیت کامل. کمتر جایی در دنیا این ثبات، این امنیت، این حضور مردمی، این پیشرفت های سریع و شگفت آور وجود دارد. خب اینها عوامل امیدزاست. حس عزّت را، حس افتخار را در مردم ما تقویت می کند.

برای موفقیت از مشارکت مردم استفاده شود و جوان ها، جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنید

ما توان های تبلیغاتی‌مان متأسفانه آن چنان رسائی لازم را ندارد که بتواند آنچه را که اتفاق می‌افتد در معرض دید مردم قرار بدهد. اینها همه جلوه‌ای امیدزاست در کشور. مظهر نشاط کشور است، مظهر امیدواری کشور است. این نشان می دهد که مجموعه‌ ملت ما به خصوص جوان های ما بانشاط‌اند، باتحرکند، با حرکتند، با ابتکارند، امیدوارند. بعضی افراد به نظر بنده غافل، منفی‌بافی می کنند. هم وجود امید در جوان ها را انکار می کنند. هم سعی می کنند امید را از دل ها زایل کنند. قلمش را به کار می‌اندازد برای اینکه استدلال کند که به آینده نمی شود امیدوار بود. مثل اینکه کمین گرفتند که روح امید را در جوان‌ها از بین ببرند بمیرانند. سال هاست دشمن این کار را دارد می کند، موفق نشده، سال هاست با تبلیغات گوناگون با انواع و اقسام ترفندهای تبلیغی و رسانه‌ای و اینها دارند تلاش می کنند، ضعف‌های ما را بزرگ نمایی می کنند. خب ما در کشور ضعف‌هایی داریم، ده برابر بزرگ می کنند آن را. پیشرفت‌هایی داریم، آن‌ها را مسکوت می‌گذارند. گاهی انکار می کنند.

برای موفقیت از مشارکت مردم استفاده شود و جوان ها، جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنید

دشمن دارد این کار را می کند اما در داخل کشور چرا این کار را بعضی از افراد می‌کنند؟ به نظر من نبایستی این غفلت را ما به خودمان اجازه بدهیم. نباید این خطا را مرتکب شویم. من به جوان‌های عزیز توصیه می کنم، من می گویم جوان‌ها جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنند. دشمن میخواهد مأیوس کند شما را. شما بیش از آنچه که او تلاش می کند برای ناامید کردن؛ تلاش کنید برای ایجاد امید، برای شکوفایی امید در دل‌های جوان‌ها.

برای موفقیت از مشارکت مردم استفاده شود و جوان ها، جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنید

شعار سال معمولاً بخشی از راهبرد اساسی کشور است برای اینکه توجه مسئولین، همت مسئولین، تلاش مسئولین متوجه این بخش بشود از یک طرف؛ و افکار عمومی مردم و معرفت عمومی مردم مطالبه کند این معنا را از طرف دیگر(پایگاه تحلیلی خبری شعار سال: بیانیه مطالبه گری حداکثری و بدون مماشات این پایگاه خبری ، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری ، منتشر گردیده است).
در سال گذشته ما شعار مهار تورم و رشد تولید را مطرح کردیم. گزارش های رسمی که مورد تأیید هم هست به ما می گوید که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده. البته با فاصله‌ نسبتاً زیادی با آنچه که مطلوب ماست. باز هم باید تلاش بشود. لذا من همین جا عرض می کنم شعار سال ۱۴۰۲ امسال هم جزو مطالبات ماست. همه بایستی دنبالش باشیم.

اما شعار امسال البته برجسته‌تر است. امسال شعار جهش تولید است. جهش تولید به نظر کار بزرگ و شاید در نظر بعضی نشدنی بیاید. لکن بنده معتقدم با توجه به بخش دوم این شعار یعنی مشارکت مردم این شدنی است. اگر ما این توفیق را پیدا کنیم که همت مردم، سرمایه‌ مردم، ابتکار مردم، حضور جدی آحاد مردم را در عرصه‌ اقتصادی وارد کنیم درواقع یک بسیج مردمی در امر اقتصاد بکنیم می تواند تولید هم به جهش برسد.

برای موفقیت از مشارکت مردم استفاده شود و جوان ها، جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنید

اقتصاد یکی از مسائل اساسی کشور و یکی از نقطه ضعف های ما است. اگر اقتصاد کشور وضع مطلوبی پیدا بکند تأثیر در همه‌ اوضاع عمومی کشور خواهد داشت. می توان گفت در دین و دنیای مردم می تواند اثر بگذارد. سال هاست دشمنان تلاش می کنند که اقتصاد کشور را به زانو دربیاورند. به طور جدی این را ما در برخوردهای خصمانه‌ آمریکا و بقیه‌ همراهان او در طول زمان احساس کردیم.مقصودشان فروپاشی اقتصاد ایران است. البته با همت جوانان ما و تلاش های فراوانی که در این کشور از سوی مردم و مسئولین انجام گرفته دشمن موفق نشد و به حول قوه‌ الهی باز هم موفق نخواهد شد.

برای موفقیت از مشارکت مردم استفاده شود و جوان ها، جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنید

دشمن در قضیه‌ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی پیگیر است، فعال است. ما هم باید فعال باشیم، باید پیگیر باشیم. بایستی مصمم در این راه حرکت کنیم. با فکر درست و تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی. برای اینکه اقتصاد کشور شکوفا بشود همه‌ چرخ دنده‌های بزرگ و کوچک کشور باید به کار بیفتد. همه باید تلاش کنند. هم از زیرساخت های کشور استفاده بشود، هم از ابتکارات مردمی استفاده بشود، هم از قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی استفاده بشود.
امسال اولین سال شروع برنامه هفتم توسعه است. هدف کلی برنامه هفتم شکوفایی اقتصاد همراه با عدالت است لکن برای پایان این برنامه اهدافی را ذکر کردند که اینها خیلی مهم است این اهداف تک رقمی کردن تورم، اصلاح ساختار بودجه، تحول در نظام مالیاتی، تولید حداقل ۹۰ درصد از کالاهای اساسی در داخل کشور، اینها کارهای بزرگی است. افزایش بهره‌وری آب کشاورزی که این از مشکلات کشور است و در این برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است، و طرح های عظیم ملی بزرگی. خب اگر ما بخواهیم به این اهداف دست پیدا کنیم به نظر من بدون حضور مردم ممکن نیست؛ بایستی با حضور مردم انجام بگیرد. مجموع کمک‌ها از سوی مردم می‌تواند ما را به این هدف ها برساند.
قضایای غزه نشان داد حقانیت تشکیل جبهه‌ مقاومت را. بعضی مطرح می کردند که خب این جبهه‌ مقاومت در غرب آسیا چه لزومی داشت. نشان داده شد که حضور جبهه‌ مقاومت در این منطقه جزو حیاتی‌ترین مسائل است. روز به روز هم بایست این جبهه‌ مقاومت تقویت بشود.

برای موفقیت از مشارکت مردم استفاده شود و جوان ها، جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنید

طبیعی است انسان با وجدان، انسان هایی که وجدان بیدار دارند در این منطقه وقتی ظلم صهیونیست ها را که هفتاد سال است این ظلم ادامه دارد، وقتی این ظلم را می بینند ساکت ننشینند، آرام ننشینند و به فکر مقاومت بیفتند. تشکیل جبهه‌ مقاومت برای مواجهه‌ با این ظلم مستمر و دائمی جنایتکاران صهیونیست علیه ملت فلسطین و حامیان فلسطین است. در این چند ماه اخیر جبهه‌‌ مقاومت از وضع واقعی خود رونمایی کرد. شاید نه آمریکایی‌ها، نه غربی‌ها، نه دولت های منطقه نمی دانستند قدرت مقاومت و توانایی مقاومت در این منطقه آن طوری که واقعاً وجود داشت و وجود دارد فهمیدند، حالا فهمیدند.
این مقاومت فلسطین را شما نگاه کنید. این صبر مردم مظلوم غزه را ببینید. این اراده و انگیزه‌ی مبارزان مقاومت فلسطینی از حماس و بقیه‌ دست گروه‌ها مشاهده کنید. این قدرت اراده را در مقاومت در لبنان در یمن در عراق ببینید، مقاومت این است. مقاومت از وجود واقعی و توانایی‌ها و وضع خود رونمایی کرد و به دنیا نشان داد که مقاومت یعنی چه. همه‌ محاسبات آمریکا را به هم ریخت. آمریکایی‌ها با یک محاسبه‌ غلط درصدد آن بودند که بر همه‌ اوضاع و احوال منطقه حاکمیت پیدا کنند. قدرت مقاومت این محاسبه را به هم ریخت. نشان داد که چنین چیزی ممکن نیست و آمریکایی‌ها نمی توانند در این منطقه بمانند و ناچارند منطقه را تخلیه کنند.

برای موفقیت از مشارکت مردم استفاده شود و جوان ها، جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنید

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی ، رهبر انقلاب در دیدار نوروزی ۱۴۰۳ با مردم در حسینیه امام خمینی ، نکات کلیدی در دیدار نوروزی رهبر ، تاکیدات اصلی رهبر در دیدار نوروری در حسینیه امام خمینی ، جوان ها جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنید ، وابستگی منافع ملی و افق روشن آینده به امید و ایمان ، تقارن آغاز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی با ایام ماه مبارک رمضان ، مصادیق پیشرفت های علمی در کشور ، از بین بردن روح امید در جوانان ، کشور ضعف هایی دارد و نقاط قوتی هم دارد ، جوان‌ها جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنند ، شعار سال بخشی از راهبرد اساسی کشور ، مطالبه گری افکار عمومی از مدیران برای تحقق شعار سال ، مطالبه گری مردم از مسئولان برای تحقق شعار سال ، مطالبه گری تحقق شعار سال از مدیران توسط رسانه ها بعنوان نماینده افکار عمومی ، بیانیه پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، اثرات اقتصاد روی دین و دنیای مردم ، هدف کلی برنامه هفتم شکوفایی اقتصاد همراه با عدالت ، تک رقمی کردن تورم و اصلاح ساختار بودجه و تحول در نظام مالیاتی ، تک تولید حداقل ۹۰ درصد از کالاهای اساسی در داخل کشور ، افزایش بهره‌وری آب کشاورزی ، حقانیت چبهه مقاومت ، غزه و اثبات حقانیت جبهه مقاومت
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
0
0
جانم فدای رهبر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
0
چقدر فشنک کار کردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین