پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
در سال گذشته ۷ وزیر دولت سیزدهم با حضور در صحن علنی مجلس به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ دادند و ۲ وزیر از مجلس کارت زرد گرفت. کارت زرد مجلس یا اخطار، به قانع نشدن نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر در حین بررسی سؤال در صحن و رأی به وارد بودن سؤال نمایندهٔ سؤال‌کننده اطلاق می شود.هرچند تعدد کارت زردها به یک وزیر موجب استیضاح وی نمی‌شود و الزامی برای استیضاح وزیر به وجود نمی‌آورد ،اما زمینه‌ساز استیضاح است(از مجلس هشتن به بعد، عده‌ای از نمایندگان معتقدند در صورتی که کارت زردها به عدد سه برسد وزیر استیضاح خواهد شد).زمانی طرح استیضاح به جریان می‌افتد که با امضای حداقل ۱۰ نماینده تحویل هیئت رئیسه مجلس شود. سوال اینجاست که آیا مجلس تازه تاسیس دوازدهم، دارای توان نظارتی و اشرافیت سیاسی برای توسعه نظارت ها بر کار وزرا و طرح سوال و ارایه کارت زرد می باشد یا خیر؟ آیا سال ۱۴۰۳ ، سال چلچلی وزرای کابینه سیزدهم محسوب می شود؟

شعار سال: نمایندگان مجلس بر اساس ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی می‌توانند راجع به مسائل داخلی و خارجی کشور از وزیر مسئول درباره وظایف او سوال کنند. سوال بعد از اعلام وصول به کمیسیون تخصصی ارجاع می‌شود تا در جلسه‌ای وزیر به ارائه توضیحاتی درباره آن سوال بپردازد. اگر نماینده سوال کننده پاسخ‌ را قانع کننده ندانست، موضوع بنا به درخواست او و با موافقت کمیسیون مربوطه جهت طرح در صحن علنی به هیات رئیسه ارجاع می‌شود.

بعد از ارجاع سوال،‌ نوبت به طرح آن در صحن علنی می‌رسد که این کار در مجلس یازدهم در روزهای سه‌شنبه معروف به «سه‌شنبه‌های نظارتی» انجام می‌شد. در این جلسات نماینده سوال کننده و وزیر مربوطه به ارائه توضیحات خود می‌پردازند؛ در نهایت سه اتفاق رخ می‌دهد؛ نماینده از پاسخ‌های وزیر قانع شده و سوال مختومه اعلام می‌شود، نماینده با دادن مهلتی به وزیر به صورت مشروط قانع می شود و یا اینکه نماینده از پاسخ‌های وزیر قانع نشده و تصمیم گیری بر عهده نمایندگان حاضر در مجلس گذاشته می‌شود. در این صورت رای مخالف نمایندگان به توضیحات وزیر به معنای «کارت زرد» و رای موافق به معنای اقناع مجلس از پاسخ‌های وزیر قلمداد می‌شود.

احضار ۷ وزیر رئیسی به مجلس و کارت زرد مجلس به دو وزیر در سال ۱۴۰۲ + گمانه ها درباره توانمندی نظارتی مجلس دوازدهم در سال ۱۴۰۳

«کارت زرد» یا همان اخطار به وزیر به معنای قانع نشدن اکثریت مجلس از پاسخ‌های وزیر به سوالات نماینده سوال کننده است. طبق ماده ۲۰۹ آیین‌نامه داخلی مجلس «چنانچه در هر دوره مجلس، سه بار با رای اکثریت نمایندگان حاضر سوالات نمایندگان از هر وزیر وارد تشخیص داده شود، طرح استیضاح وزیر در صورت رعایت مفاد اصل ۸۹ قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت».

احضار ۷ وزیر رئیسی به مجلس و کارت زرد مجلس به دو وزیر در سال ۱۴۰۲ + گمانه ها درباره توانمندی نظارتی مجلس دوازدهم در سال ۱۴۰۳

در سال گذشته(۱۴۰۲ ) ، ۷ وزیر دولت سیزدهم با حضور در صحن علنی مجلس به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ دادند و ۲ وزیر از مجلس کارت زرد گرفت.

*** ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ؛ سوال از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی : در جلسه علنی ۲۲ فروردین بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این سوال محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز پاسخ داد که «چرا توزیع نیروی انسانی به صورت عادلانه و براساس نیاز مناطق مختلف کشور صورت نمی‌گیرد.» در نهایت صباغیان به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر بهداشت قانع شد.

*** ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ؛ سوال از وزیر اقتصاد : احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جلسه علنی ۲۸ فرودین برای پاسخ به سوال زهره الهیان نماینده تهران به مجلس آمد؛ الهیان پرسید که « علت دلایل عدم توجه به آماده سازی زیر ساخت ها قبل از حذف ارز ترجیحی و آشفتگی مدیریت و نظارت بر کنترل قیمت کالاها و خدمات چیست؟» بعد از توضیحات وزیر اقتصاد، الهیان اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر قانع شده است.

*** ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ؛ سوال از وزیر ورزش و جوانان : روح‌الله نجابت نماینده شیراز در جسه علنی ۲۹ خرداد از حمید سجادی وزیر سابق ورزش و جوانان سوالی درباره علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور پرسید. علی رغم توضیحات وزیر سابق،‌ نجابت از پاسخ‌های ارائه شده قانع نشد و سوال را به رای مجلس گذاشت؛‌ نمایندگان با ۱۴۶ رای مخالف اعلام کردند که توضیحات وزیر قانع نشدند لذا مجلس به سجادی کارت زرد داد.

*** ۲۷ تیر ۱۴۰۲ ؛‌ سوال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات : در جلسه علنی ۲۷ تیر،‌ محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان از عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سوالی درباره «علت ضعف عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه‌های عملیاتی توسعه ارتباطی» را مطرح کرد. پورابراهیمی بعد از توضیحات وزیر ارتباطات،‌ مهلت سه ماهه‌ای را به وزیر برای ارتقا شاخص‌های حوزه ارتباطی داد لذا سوال به رای مجلس گذاشته نشد.

*** ۲ مرداد ۱۴۰۲ ؛ سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی : سید مجتبی محفوظی نماینده آبادان در جلسه علنی ۲ مرداد این سوال را از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد که «علت بی برنامگی در شرکت شستا و تاپیکو چیست؟» محفوظی با وجود توضیحات وزیر کار،‌ سوال را به رای مجلس گذاشت که نمایندگان با ۱۳۳ رای موافق اعلام کردند از توضیحات مرتضوی قانع شدند.

*** ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ؛ سوال از وزیر دادگستری : در جلسه علنی ۱۷ مرداد محمود احمدی‌بیغش نماینده شازند از امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری پرسید که «علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی دارای مغایر با اصل ۱۶۸ قانون اساسی چیست؟» علی رغم توضیحات وزیر دادگستری به دلیل قانع نشدن احمدی‌بیغش، سوال به رای مجلس گذاشته شد. نمایندگان نیز با ۱۴۰ رای مخالف، اعلام کردند از پاسخ‌های رحیمی قانع نشدند لذا وزیر دادگستری از مجلس کارت زرد گرفت.

*** ۱۲ دی ۱۴۰۲ ؛ سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت : جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در جلسه علنی ۱۲ دی از عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت این سوال را مطرح کرد که « چرا علی‌رغم گذشت یکسال از تصویب قانون واردات خودرو تا این لحظه خودرویی وارد کشور نشده است.» بعد از توضیحات وزیر صمت،‌ رشیدی کوچی، مهلت سه ماهه‌ای را به وزیر برای انجام واردات خودرو داد و بدین ترتیب سوال به رای مجلس گذاشته نشد.

*** ۱۹ دی ۱۴۰۲ ؛‌ سوال از وزیر بهداشت و درمان : بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در ۱۹ دی برای پاسخ به سوال رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا درباره «علت تعدیل کادر بیمارستانی و عدم تمدید قرارداد پرستاران علی‌رغم زحمات پرستاران و کادر درمان در زمان پاندومی کرونا» در صحن علنی حاضر شد. بعد از توضیحات وزیر بهداشت، سنگدوینی گفت که در صورت قول وزیر بهداشت مبنی بر پیگیری مسائل کادر درمان و پرستاران طرحی و نیروهای روزمزد و تبدیل وضعیت نیروهای بیمارستانی از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی، سوال را به رای نمی‌گذارم. از وزیر تقاضا دارم که در بازه زمانی دو ماهه به این موضوع رسیدگی کند.

سوال اینجاست که آیا مجلس تازه تاسیس دوازدهم، دارای توان نظارتی و اشرافیت سیاسی برای توسعه نظارت ها بر کار وزرا و طرح سوال و ارایه کارت زرد احتمالی می باشد یا خیر؟ آیا سال ۱۴۰۳ ، سال چلچلی وزرای کابینه سیزدهم محسوب می شود؟

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

کارت زرد‌های  وزرا در دولت احمدی نژاد(دولت دهم):
از بین وزرای دولت دهم، مسعود میرکاظمی (وزیر سابق نفت)، حمید بهبهانی (وزیر سابق راه و ترابری)، صادق محصولی (وزیر سابق رفاه و تأمین اجتماعی)، مهدی غضنفری (وزیر سابق بازرگانی)، منوچهر متکی (وزیر سابق امور خارجه)، سید محمد حسینی (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی)، مجید نامجو مطلق (وزیر سابق نیرو)، سید شمس‌الدین حسینی (وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی) از افرادی بودند که از مجلس کارت زرد دریافت کردند.
کارت زرد‌های وزرا در دولت روحانی (یازدهم و دوازدهم):
ده وزیر در دولت یازدهم از مجلس نهم کارت زرد دریافت کرده‌اند که از بین آنان رضا فرجی‌دانا در ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ استیضاح شد، همچنین، علی جنتی، علی ربیعی و محمدجواد ظریف دو بار از مجلس کارت زرد گرفته‌اند و علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز سه بار کارت زرد گرفته‌اند. علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم نیز با دریافت چهار کارت زرد از نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این لحاظ رکورددار است.

شماره نام وزیر وزارت‌خانه نمایندهٔ سؤال‌کننده تاریخ نمایندگان حاضر در مجلس آرای موافق آرای مخالف آرای ممتنع علت دریافت کارت زرد
۱ علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی قاسم جعفری ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ۲۱۷ ۸۲ ۱۰۱ ۱۰ اظهارات ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تعیین نرخ کف بازار برای دلار
۲ رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ۲۳ نماینده ۸ دی ۱۳۹۲ ۲۴۰ ۷۳ ۱۴۹ ۱۰ انتصاب جعفر توفیقی و جعفر نیلی‌منفرد
۳ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد حمید رسایی ۱۷ دی ۱۳۹۲ ۲۲۴ ۱۰۵ ۹۷ ۱۸ تسامح و تساهل در برابر توهین به مقدسات و ترویج اباهه‌گری با پرداختن به موضوعات محل اختلاف و غیرضروری
۴ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ۱۵ نماینده ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ۲۰۲ ۷۱ ۱۱۵ ۱۱ به‌کارگیری افرادی که در سن بازنشستگی قرار دارند
۵ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور علی مطهری ۳ تیر ۱۳۹۳ ۲۱۸ ۶۴ ۱۳۵ ۱۵ بی‌تفاوتی نسبت به پدیده بانوان ساپورت‌پوش
۶ محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت حسن کامران دستجردی ۲۴ تیر ۱۳۹۳ ۲۳۷ ۱۱۱ ۱۰۱ ۱۴ عدم پرداخت مستمری بازنشستگان صنعت فولاد
۷ علی ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی محمدرضا پورابراهیمی داورانی ۴ آذر ۱۳۹۳ ۲۱۹ ۹۸ ۹۵ ۱۱ ملاک در انتخاب و انتصاب مدیران صندوق‌های زیر مجموعه وزارت تعاون یعنی صندوق بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی چیست؟
۸ محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت سید ناصر موسوی لارگانی و زهره طبیب‌زاده نوری ۹ دی ۱۳۹۳ ۲۱۹ ۱۰۲ ۸۷ ۱۵ واردات بی ضابطه کالاهای اساسی و صدور مجوز واردات کالاهای دور و همچنین واردات بی‌رویه برنج و خودروی سواری لوکس.
۹ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نادر قاضی‌پور ۷ بهمن ۱۳۹۳ ۲۱۵ ۷۴ ۱۱۴ ۱۴ سؤال در مورد تعیین تکلیف معلمان پیش‌دبستانی و شرکتی، برگزاری آزمون استخدامی و مطالبات فرهنگیان.
۱۰ علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی حمید رسایی ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۲۱۲ ۱۰۳ ۹۱ ۳ عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی و بررسی وعده‌های داده شده در خصوص حمایت از بازار بورس و بسته حمایتی برای جبران خسارت وارده به سرمایه‌گذاران.
۱۱ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نصرالله پژمان‌فر، مرتضی آقاتهرانی ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ۱۹۵ ۷۰ ۹۹ ۱۱ توسعه شبکه و پهنای باند اینترنت توسط وزارت ارتباطات بدون پیوست فرهنگی و قبل از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و بی‌توجهی به ظرفیت داخلی.
۱۲ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حسین طلا، مسعود میرکاظمی، سلیمانی، مرتضی آقاتهرانی، مهرداد بذرپاش، بیژن نوباوه و سید علی طاهری ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۲۰۴ ۸۴ ۱۱۶ ۴ محدودیت مطبوعات در انتشار اخبار مربوط به کرسنت.
۱۳ علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی مهرداد بذرپاش ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ۲۱۱ ۸۰ ۱۰۵ ۱۰ مالیات اصناف.
۱۴ علی ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی فاطمه آلیا ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۹۷ ۹۴ ۷۸ ۸ عدم اجرای قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان و بی‌توجهی به مشکلات اساسی آن‌ها و استفاده از سازمان بهزیستی به عنوان حیاط خلوت هزینه‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی
۱۵ محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان احمد شوهانی ۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۸۲ ۹۴ ۷۶ ۱۲ گسترش فساد و بداخلاقی در ورزش، غفلت از مسائل اساسی جوانان، دخالت در امور فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی و بی‌توجهی به شایسته‌سالاری در انتصابات
۱۶ محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت حمید رسایی ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ۱۸۹ ۷۳ ۱۰۶ ۱۰ عضویت همزمان وزیر صنعت در هیئت مدیره شانزده شرکت خصوصی
۱۷ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش سید مهدی موسوی‌نژاد ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۹۴ ۷۸ ۸۳ ۸ استفاده از نیروهای ناکارآمد و بازنشسته در آموزش و پرورش و عدم توجه به منابع انسانی و فرهنگیان از لحاظ بیمه سلامت، حقوق و سایر مزایا و تعطیلی مدارس راهنمایی در روستاها و بعضی از شهرها
۱۸ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش حلیمه عالی ۲۸ دی ۱۳۹۴ ۲۰۰ ۶۱ ۹۹ ۱۱ مدیریت ضعیف مدیران کل آموزش و پرورش فانی را به سیاسی کاری در انتصابات به جای شایسته سالاری
۱۹ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نادر قاضی پور ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ۲۳۹ ۵۹ ۱۴۳ ۸ عدم کنترل قیمت بازار شکر و تعطیلی کارخانجات و واردات شکر به زیان کارخانجات تولیدکننده
۲۰ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور مصطفی کواکبیان ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ۲۰۳ ۶۳ ۱۱۴ ۲ عدم پیگیری جدی مشکلات سهامداران پدیده شاندیز
۲۱ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اصغر سلیمی ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ۲۱۹ ۸۱ ۱۱۵ ۴ ضعف نظارت وزارت کشور بر عملکرد شوراهای شهر و روستاها و همچنین تقسیم استان سیستان و بلوچستان به چند استان
۲۲ علی ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی حسینعلی حاجی دلیگانی ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ۲۱۳ ۶۴ ۱۲۶ ۸ ضعف نظارت وزارت کشور بر عملکرد شوراهای شهر و روستاها و همچنین تقسیم استان سیستان و بلوچستان به چند استان
۲۳ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت حسینعلی حاجی دلیگانی ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ۲۱۱ ۸۰ ۱۰۶ ۶ طرح برندینگ جایگاه سوخت
۲۴ مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی امیر خجسته ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۹۷ ۴۸ ۱۰۹ ۸ التهابات بازار ارز و چرایی دخالت بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در بازار مسکن
۲۵ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد علی مطهری ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۹۷ ۴۷ ۱۱۷ ۳ چرایی سهل‌انگاری در اجرای قانون منع استفاده از کلمات بیگانه در صحن علنی خانه ملت
۲۶ مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی خدیجه ربیعی فرادنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ۲۰۰ ۵۲ ۱۰۶ ۸ عدم راه اندازی پروژه طرح جامع مالیاتی در ۱۱ سال گذشته
۲۷ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش فاطمه ذوالقدر ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۰۹ ۸۳ ۱۱۴ ۰ رشد بی‌رویه آموزشگاه‌های علمی آزاد و کتاب‌های کمک آموزشی
۲۸ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمود نگهبان سلامی ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۹۶ ۸۳ ۸۳ ۷ عدم تحقق موارد مندرج در بند ط ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ضرورت راه اندازی دولت الکترونیک
۲۹ علیرضا آوایی وزیر دادگستری حسن کامران ۷ مرداد ۱۳۹۸ ۱۹۴ ۷۷ ۵۱ ۵ عدم اجرای ماده ۱۷۴ قانون آئین دادرسی مدنی و انحصار آگهی‌ها در روزنامه حمایت و بیکاری ۲ هزار نفر
۳۰ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی منصور مرادی ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ۲۰۸ ۶۶ ۱۱۰ ۱۳ عدم اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان بانک با سامانه ارسال پیامک و برداشت کارمزد بدون اجازه
۳۱ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی احمد مرادی ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۹۴ ۴۰ ۱۱۹ ۳ اعطای مجوز صید به صورت صنعتی به کشتی‌هایی با مالکیت چین در آب‌های خلیج فارس در عمان
۳۲ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پروانه سلحشوری ۲ دی ۱۳۹۸ ۱۹۶ ۷۷ ۸۲ ۳ تبعیض در جذب فارغ‌التحصیلان زن به عنوان هیئت علمی
۳۳ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حسین مقصودی ۲ دی ۱۳۹۸ ۲۰۱ ۹۷ ۷۹ ۳ انتصاب رئیس و معاونان مرد برای دانشگاه‌های دخترانه
۳۴ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ابراهیم رضایی ۹ مهر ۱۳۹۹ ۲۴۱ ۸۲ ۱۲۹ ۹ عدم بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی (عدم توسعه آن)
۳۵ فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی احمد نادری ۹ دی ۱۳۹۹ ۲۵۲ ۶۱ ۱۷۳ ۱۱ استنکاف وزارت اقتصاد در خصوص خلع ید از مالک فاقد اهلیت شرکت هفت تپه
۳۶ محمدجواد ظریف وزارت امور خارجه جواد کریمی قدوسی و فرهاد بشیری ۳۰ دی ۱۳۹۹ ۲۵۹ ۹۰ ۱۳۸ ۱۲ تلاش برای مذاکره با آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی و ضعف در دیپلماسی اقتصادی
۳۶ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی روح‌الله نجابت ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ۲۳۹ ۱۱۱ ۸۱ ۴ علت عدم اجرای ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر لزوم شفافیت و تسهیل شرایط صدور مجوزهای کسب و کار

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: لیست ورزای دولت سیزدهم که کارت زرد گرفته اند ، کارت زرد مجلس به وزرا ، کارت زرد برای وزرا ، کارت زرد دولت ، کارت زرد مجلس به کابینه ، کارت زرد دولت سیزدهم ، کارت زرد دولت دوازدهم ، توانمندی مجلس در دادن کارت زرد به وزیر ، کدام وزرا کارت زرد گرفتند ، تاریخچه کارت زرد مجلس به وزرا ، احضار ۷ وزیر رئیسی به مجلس ، احضار وزرا به مجلس ، احضار وزیر به مجلس ، ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ، سوال نمایندگان از وزیر ، سه شنبه های نظارتی مجلس ، کارت زرد یا اخطار به وزیر در معنای قانع نشدن اکثریت مجلس ، ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ سوال از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ سوال از وزیر اقتصاد ، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ سوال از وزیر ورزش و جوانان ، ۲۷ تیر ۱۴۰۲ سوال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ۲ مرداد ۱۴۰۲ سوال از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ، ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ سوال از وزیر دادگستری ، ۱۲ دی ۱۴۰۲سوال از وزیر صنعت معدن و تجارت ، ۱۹ دی ۱۴۰۲ سوال از وزیر بهداشت و درمان ، سوال محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز ، علت بی برنامگی در شرکت شستا و تاپیکو ، علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی دارای مغایر با اصل ۱۶۸ قانون اساسی ، کارت زرد‌های وزرا در دولت احمدی نژاد ، کارت زرد‌های وزرا در دولت روحانی ، کارت زرد‌های وزرا در دولت رئیسی ، اسامی وزرایی که کارت زرد گرفته اند ، علل دریافت کارت زرد توسط وزیر
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین