پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
وزیر امور مذهبی مالزی که بالاترین مقام امور مذهبی دولت این کشور محسوب می شود به فساد مالی متهم شد.

شعار سال: 'جمیل خیر باهاروم' وزیر دفتر نخست وزیر مالزی در امور مذهبی متهم به سوء استفاده از منابع مالی اختصاص داده شده به کودکان یتیم و فقرا و هزینه آن در آمریکا شده است.

گروه 'افشا و نظارت ملی' وابسته به حزب 'عدالت مردم مالزی' به رهبری 'وان عزیره وان اسماعیل' همسر 'انور ابراهیم' رهبر مخالفان که زندانی است براساس اسنادی مدعی شد 'جمیل خیر باهاروم' از منابع مالی و بخشش های 'بنیاد توسعه اقتصادی اسلامی مالزی' برای خرید و بازی گلف در آمریکا استفاده کرده است.

به نوشته روز دوشنبه تارنمای 'استار'، 'اکمل نصیر' رییس این بنیاد مالزیایی با تکیه بر اسنادی گفت 'جمیل خیر باهاروم'، همسر و همراهانش ماه می سال گذشته تحت عنوان برنامه ای برای کسب بخشش های مالی توسط این بنیاد به آمریکا سفر کرد.

وی گفت که 'جمیل خیر باهاروم' و همسرش به جای انجام ماموریت 8 روزه خود 'به خرید و ولخرجی و بازی گلف' مشغول بودند و تنها در برنامه پایانی ماموریت اصلی حضور یافتند.

اکمل افزود: اعضای گروه 'افشا و نظارت ملی' در حال تصمیم گیری در مورد این موضوع هستند که آیا این پرونده را در کمیسیون مبارزه با فساد مطرح کنند یا خیر.

'جمیل خیر باهاروم' وزیر دفتر نخست وزیر مالزی در واکنش به این اتهامات، آن را رد و اعلام کرد که حاضر به پاسخگویی در دادگاه است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايرنا، تاریخ انتشار: 25 آبان 1394، کد مطلب: 81840370 (4989962):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین