پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: حکام آل سعود در به شهادت رساندن یک عالم بزرگوار جنایت خود را به اوج رساندند و با این کار زوال حتمی خود را رقم زدند.
شعارسال:حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ابتدای نشست خبری امروز خود با اشاره به اقدام دولت عربستان در به شهادت رساندن شیخ نمر اظهار داشت: حکام آل سعود در همه جنایتهای رخ داده در عراق و سوریه شریک هستند. آل سعود با دفاع از ظالم در بحرین، در ظلم آنها هم شریک است.

سخنگوی قوه‌قضاییه با اشاره به سکوت نهادهای حقوق‌بشری جهان درباره این اتفاق گفت: مدعیان حقوق بشر در هیچ یک از جنایت‌های حکام سعودی نه سخنی گفتند و نه اقدامی انجام دادند. آنچه امروز توسط حکام جنایتکار آل سعود در منطقه روی می‌دهد باعث تاسف است و همه دنیا شاهدند که حکام سعودی چگونه ماه‌ها آتش بر سر مردم مظلوم یمن می‌ریزند و زیرساخت‌ها و مردم بی‌دفاع این کشور را هدف بمب‌های خود قرار می‌دهند.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: حکام جنایتکار آل سعود حمایت و پشتیبانی همه جانبه از داعش دارند و از این رو در تمام جنایت‌های داعش در عراق و سوریه شریکند.

وی با بیان اینکه اقدام آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر جنایت این رژیم به اوج خود رساند، گفت: این جنایت‌ها چیزی نیست که مسلمین و منصفین عالم از آن بگذرند و رژیم عربستان با اینگونه اقدامات زوال قطعی خود را رقم زده است.

معاون اول رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اعدام شیخ نمر توسط دولت سعودی باعث شد تا خشم مردم مسلمان و‌ آزاده تمام دنیا برانگیخته شود و قطعا رژیم عربستان با این خشم روبرو خواهد بود. انشاءالله عذاب الهی در این دنیا و در عقبی گریبانگیر حکام سعودی خواهد شد.

وی با انتقاد از سکوت سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر اعدام شیخ نمر خاطر نشان کرد: گرچه انتظاری از حکام آل سعود نیست ولی نکته تاسف‌آور آن است که نهادهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر، مدافع آزادی بیان و سازمان‌های مخالف اعدام در دنیا نه اقدامی بر ضد پادشاهی سعودی انجام دادند و نه سخن قابل توجهی به زبان راندند.

اژه‌ای ادامه داد: برخی از این نهادها تنها در برابر این جنایت اعلام نگرانی کردند و این در حالیست که در صورت اعدام مشابه در کشورهای دیگر، بوق‌های تبلیغاتی آنها به صدا در می‌آید و گوش دنیا را کر می‌کند.

اقدامات شب گذشته مقابل سفارت سعودی خلاف قانون بود

وی همچنین درباره حوادث رخ‌داده شب گذشته مقابل سفارت و کنسولگری سعودی در تهران و مشهد، با تأکید بر اینکه اقدامات ما باید مطابق قانون باشد اظهار داشت: با اینکه تمام مسلمین دنیا از اعدام شیخ‌ النمر ناراحت هستند و جهان تشیع و اهل سنت این اقدام جنایتکارانه را محکوم کردند و این اقدام باعث شده است تا غیرت اسلامی جوانان مسلمان به جوش آید، اما ما باید همواره مطابق قانون حرکت کنیم و بر اساس موازین شناخته شده گام برداریم.

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: اقدام اخیر نسبت به سفارت عربستان خلاف قانون و مقررات بود و با توجه به این قانونشکنی تعدادی از این افراد دستگیر، تعدادی شناسایی و تعدادی نیز تحت تعقیب قرار گرفتند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 13 دی 1394، کد خبر: 960799، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین