پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی و مدنی پارک خودرو مقابل پارکینگ منازل تخلف است، اما اگر این تخلف به صورت تهدیدآمیز به شهروندان گوشزد شود آنگاه جرم رخ داده است. در ماده ۲۴ قانون مدنی نوشته شده است هیچکس نمی‌تواند طُرُق و شوارع عامه و کوچه‌هایی را که آخر آن‌ها مسدود نیست تملّک نماید همچنین مطابق با ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی اگر کسی شخص دیگری را به هر نحوی تهدید کند (مانند پنچر کردن) و به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک کاری را کرده یا نکرده باشد، به ۷۴ ضربه شلاق یا دو ماه تا دو سال حبس محکوم می‌شود.

شعار سال: یکی از مواردی که همه ما با آن مواجه شده ایم عبارت پارک مساوی با پنچری است که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است.

نوشتن «پارک مساوی با پنچری» زندان دارد
در زندگی روزمره به اتفاقات و مطالبی برمی‌خوریم که هرچند در عرف قابل قبول هستند، اما غیرقانونی به شمار می‌روند و برای افرادی که آن‌ها را جاری می‌کنند مجازات تعیین شده است.

یکی از مواردی که همه ما در طول روز با آن برخورد می‌کنیم تابلو‌های پارک ممنوع مساوی با پنچری است که این تابلو و مطلب نشانه تهدید است.

مطابق با قانون مدنی هرچند کوچه متعلق با عموم است، اما مالکان نسبت به رفت و آمد خود حقی تحت عنوان حق اتفاق نسبت به ملک را دارند و پارک خودرو در کوچه نباید مانع رفت و آمد صاحبان منازل شود و رانندگان حق پارک مقابل پارکینگ منازل را ندارند.

مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی و مدنی پارک خودرو مقابل پارکینگ منازل تخلف است، اما اگر این تخلف به صورت تهدیدآمیز به شهروندان گوشزد شود آنگاه جرم رخ داده است.

در ماده ۲۴ قانون مدنی نوشته شده است هیچکس نمی‌تواند طُرُق و شوارع عامه و کوچه‌هایی را که آخر آن‌ها مسدود نیست تملّک نماید همچنین مطابق با ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی اگر کسی شخص دیگری را به هر نحوی تهدید کند (مانند پنچر کردن) و به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک کاری را کرده یا نکرده باشد، به ۷۴ ضربه شلاق یا دو ماه تا دو سال حبس محکوم می‌شود.

طبق ماده ۱۶۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، توقف وسایل نقلیه در پیاده‌روها، ورودی خیابان‌ها، کوچه‌ها و پارکینگ منازل ممنوع بوده و منجر به جریمه وسیله نقلیه می‌‎شود و در توضیح این موضوع باید گفت هرچند پارک مقابل منازل ممنوع است، اما توجیه قانونی برای پنچر کردن خودرو نیست و از مصادیق جرم به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش می‌توان به این نتیجه رسید که عبارت پارک مساوی با پنچری، قانونی نیست و شخصی که با پنچر شدن خودرویش مواجه شود، می‌تواند از خودروی خود عکس گرفته و نسبت به عمل انجام شده به محاکم قضائی شکایت کند یا از طریق تماس با پلیس موضوع را پیگیری کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۷۳۶۳۲۵، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین