پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
شادی مالکی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران مدعی شده است که ۲۰ درصد خودروهای نو در آزمون‌های معاینه فنی برتر مردود می‌شوند! اگر این حرف درست باشد، از دو حالت بیشتر خارج نیست. یا استانداردهای معاینه فنی برتر کشور بالاتر از استانداردهای فنی تولید است که مطلقا این فرضیه نمی تواند درست باشد( تست آلایندگی برای دور تند موتور در معاینه فنی برتر). یا اینکه، تشکیلات کم حساسیت ناظر بر ابعاد فنی خودروسازان و تولیدات نهایی آنها در سازمان استاندارد ، در وزارت صمت و در پلیس راهور ،کارشان را درست انجام نداده و حیف حقوق تشریف دارند. چقدر انسان باید دچار آنومی یا بی هنجاری شده باشد که در برابر فعل نادرست در کشورش سکوت کند. فعل نادرستی که می تواند حتی زندگی خانواده و فرزندان خودش را هم در معرض خطر قرار دهد.

شعارسال: شادی مالکی؛ مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران اظهار کرد: واقعیت امر اینکه خودرو‌های صفر کیلومتر تا چهار سال از گرفتن معاینه فنی معاف هستند و پلیس راهور هیچ گونه اعمال قانونی روی این خودرو‌ها ندارد، اما برای اینکه مالکان نسبت به گرفتن معاینه فنی برتر و تخفیف در طرح‌های ترافیکی بهره‌مند شوند حتما باید در آزمون‌ها شرکت کنند.

۲۰ درصد

وی گفت: طبق آمار‌ها حدود ۲۰ درصد این خودرو‌ها در آزمون‌های معاینه فنی برتر مردود می‌شوند که حدود پنج درصد بخاطر نقص فنی در سیستم ترمز و مابقی بدلیل نقص فنی در سیستم موتور است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران گفت: زمان معافیت خودرو‌های غیر مشمول (صفر کیلومتر تا چهار سال) از معاینه فنی بسیار طولانی است و طبق لایحه پیشنهادی که به شورای شهر تهران و همچنین شورای عالی استان‌ها ارائه خواهد شد زمان معافیت این دسته از خودرو‌ها به سه سال کاهش داده‌ایم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 23مهر1402، کدخبر: 2972100، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین