پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
پس از انتشار خبر واردات ۲۰۰۰ خودروی سواری برای نیروی پلیس، پایگاه تحلیلی خبری شعار سال و چند پایگاه خبری دیگر، اقدام به طرح سوال و درخواست شفافیت درخصوص سرفصل تامین بودجه، مکان استفاده (عملیات یا فرماندهی) و برخی سناریو‌های غیر رسمی شنیده شده در این خصوص کردند. انتظار بر این بود و شایسته می‌نمود که سخنگوی محترم فراجا جناب سردار "سعید منتظرالمهدی" به سبک نام خانوادگی شان (منتظر المهدی)، با عباراتی دوستانه و بدور از تنش و برچسب زدن به مسئله ورود نموده و بشکلی مشفقانه، افکار عمومی را اغنا کنند. نه اینکه با برچسب وارد میدان شده و رسانه‌های اثبات شده و آزمون پس داده برای نظام و امنیت کشور را با عباراتی سخیف و بعضا دارای بار حقوقی و پیگیری کیفری (نااگاه و بی اطلاع، مغرض، بازی کننده در زمین دشمن)، مورد عتاب و خطاب (سرزنش، ملامت و تندی در سخن) قرار دهند. ضمن تشکر از توضیحات ایشان و حساسیت نشان داده به موضوع، دوستانه و مشفقانه متذکر می‌شویم که در صورت تکرار مخاطب قرار گرفتن خاص این رسانه با عباراتی نظیر مغرض و بازی کننده در زمین دشمن، اقامه دعوی کیفری صورت خواهد پذیرفت. به قاعده امر به معروف و نهی از منکر نیز توصیه به تقویت همگرایی‌ها حول وظایف تخصصی برای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داریم. همانگونه که شما بعنوان نیروی پلیس و انتظامی کشور، وظایف خاص خودتان را دارید و می‌بایست بدون مماشات انجام وظیفه کنید، ما نیز در حوزه رسانه وظایف تخصصی و ماموریت‌های ملی و تعریف شده خودمان را داشته که ترکیبی از تخصص-حقوق-کانال ارتباطی را می‌طلبد و مسلما بدون مماشات انجام وظیفه خواهیم کرد. صراحت گفتار، ان شاالله حمل بر جسارت نشود.

شعارسال: سردار "سعید منتظرالمهدی" در یادداشتی عنوان کرد: این که برخی در شیپور انتفاع اقتصادی فراجا از قِبل واردات خودرو می‌دمند یا به واقع ناآگاه و بی اطلاعند و یا بی شک مغرضند و در زمین دشمن بازی می‌کنند تا بتوانند به اقتدار و توانمندی یک مجموعه خدمات رسانِ امنیت ساز ضربه وارد کنند.

جناب سخنگوی فراجا، رسانه ها نه بی اطلاعند، نه مغرضند و نه در زمین دشمن بازی می‌کنند، مطالبه گرند و چشم بیدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در گام دوم

موضوع مجوز واردات خودرو‌های سواری بخشی از برنامه کلی و کلان نوسازی خودرویی فراجا است که به تناوب در دوره‌های مختلف به منظور پیشبرد بهتر ماموریت‌ها انجام شده و می‌شود.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از خودرو‌های مورد استفاده در ماموریت‌ها ساخت داخل بوده و مناسب ماموریت‌های شهری است، اما برای پلیس ضروری است تا در مواجهه با ماموریت‌های مرزی و عملیاتی، تعقیب و گریز، عبور از مناطق صعب العبور و کوهستانی از خودرو‌های با شتاب و قدرت بالا بهره بگیرد؛ لذا جهت تامین این قبیل خودرو‌ها نیازمند واردات خودرو توسط دستگاه‌های حاکمیتی با مجوز هیئت وزیران می‌باشیم.

امروزه قاچاقچیان و تروریست‌ها و مجرمان از خودرو‌های پر قدرت و کاملا به روز دنیا استفاده می‌کنند و قطعا پلیس در تعقیب و گریز باید خودروی مناسب داشته باشد؛ بی شک همگان اذعان دارند که امکانات و تجهیزات پلیس نباید از متخلفان و مجرمان عقب‌تر باشد مگر اینکه به دنبال ناکارآمدی و زمینگیر شدن پلیس باشند!

جناب سخنگوی فراجا، رسانه ها نه بی اطلاعند، نه مغرضند و نه در زمین دشمن بازی می‌کنند، مطالبه گرند و چشم بیدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در گام دوم

در مصوبه مذبور شرط و اجباری بر واردات خودروی هیبریدی نبوده و پُر واضح است که فراجا نیز مجاز به فروش این گونه تجهیزات نیست؛ اصولا مجوز واردات توسط دولت برای استفاده سازمانی، اداری و ماموریتی دستگاه‌ها است نه فروش و انتفاع اقتصادی.

موکدا تاکید می‌شود در راستای تامین تجهیزات خودرویی پلیس در یگان‌های مختلف؛ فراجا ناگزیر به واردات خودرو‌هایی با کیفیت، پرقدرت و به روز است، نه آن‌ها را به کارکنان هدیه و هبه می‌کند و نه به دنبال فروش در بازار و منفعت اقتصادی است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 29آذر1402، کدخبر: 1429723، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
0
قشنگ تر از خبر و انتقادات تون، اخبار مرتبط زده شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین