پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۳۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۷
سخنان اخیر محمداکبرزاده معاون سیاسی نیروی دریایی درخصوص توانمندی دولت در کنترل تورم سه رقمی و دلار ۲۰۰ تومانی، حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده است. حسب وظیفه حرفه‌ای انتقادات خودمان را بیان نموده و تاکید می‌کنیم که انتظار ما از دوستان، بشدت بیشتر از این موارد بوده و هست. این سحنان متاسفانه به گونه ای دیگر توسط آقای زاکانی نیز تکرار شده که جای نقد مجزا دارد.

شعارسال: در برخی موارد شاهد آن هستیم که برخی از دوستان هم ریش ما چنان بد از انقلاب و منافع ملی دفاع می‌کنند که بنوعی نیاز به دشمن را دیگر احساس نمی‌کنیم. در آخرین مصادیق این نوع برخورد‌ها، می‌توان به فرمایشات برادر خوبمان جناب محمد اکبرزاده معاون محترم سیاسی نیروی دریایی سپاه در مراسم حماسه ۹ دی در شهرستان سوادکوه اشاره کرد.

جناب معاون محترم سیاسی نیروی دریایی سپاه، این چه شیوه دفاع از انقلاب و منافع ملی است؟ یعنی چی که دولت دلار ۲۰۰هزارتومانی را مهار کرد!

معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه گفت، بزرگ‌ترین کاری که دولت سیزدهم انجام داده موضوع مهار تورم بوده که بسیاری از افراد مطلع نیستند، دلاری که می‌خواست ۲۰۰ هزار تومان و تورمی که ۳ رقمی شود را مهار کرد، موضوع مسکن را پیگیری و انجام داد، اکنون فتنه‌ها بر این است که دولت را ناکارآمد نشان دهند، اما مردم باید بدانند رای دادن و مطالبه‌گری پیوست دارد و باید رعایت شود.

معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه فتنه همواره وجود دارد، اما امروز فتنه در اتاق ستاد نفوذ چیده شده و به دنبال دوگانگی و وصل کردن امور با معیشت هستند. می‌خواهند در این دوگانگی دولت را فشل نشان داده و دوگانگی معیشت و نظامی‌گری، معیشت و مسائل حوزه قدرت را به وجود آورند تا افراد را به سمت انفعال ببرند و با دوگانگی مشارکت را پایین آورند. در دولت جمهوری اسلامی اشکالاتی وجود دارد، اما آیا اگر کسی رای ندهد دلار پایین می‌آید یا مرغ ارزان می‌شود؟ خیر ربطی ندارد چرا که رای دادن مسئله‌ای حاکمیتی است و، اما بعد آن برای حل مشکلات باید مطالبه‌گری داشت، اما مطالبه‌گری بلد نیستیم.

باید خدمت این برادر خوبمان عرض کنیم که ان شاالله بخشی از مطالب منعکس شده به نقل از ایشان، بد منعکس شده باشد. برادر عزیز، کاهش ارزش پول ملی و پرواز صعودی دلار را در کسری بودجه جستجو کنید که عامل اصلی ان اضافه برداشت دولت‌ها، استقراض و چاپ پول بدون پشتواته است.

جناب معاون محترم سیاسی نیروی دریایی سپاه، این چه شیوه دفاع از انقلاب و منافع ملی است؟ یعنی چی که دولت دلار ۲۰۰هزارتومانی را مهار کرد!

عامل اصلی کسری بودجه حقوق کارمندان است که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد بودجه دستگاههای اجرایی را بخود اختصاص می‌دهد. از طرف دیگر، بودجه شرکت‌های دولتی است که عموما دو تا سه برابر بودجه بخش دولتی بوده و نظارت شایسته بر آن وجود ندارد.

بخش دیگری از کسری بودجه و کمبود را در ضعف نظارت‌ها در برگرداندن به موقع و کامل دلار‌های نفتی توسط دور زنندگان تحریم جستجو کنید. همچنین به کم انضباطی تاریخی در ممانعت از فساد‌ها و اختلاس‌های داخلی بپردازید.

با این وجود، آیا باز اعتقاد دارید که دولت جلوی تورم ونزوئلایی و دلار ۲۰۰ تومانی را گرفته است؟ ما اگر دوست دولت باشیم، باید دولت را با نقد سازنده، زنده نگاه داریم. باید بر انتصابات نادرست خرده بگیریم. این کار نه تنها باعث تضعیف دولت نمی‌شود، بلکه تقویت دولت را هم سبب می‌گردد. در یک کلام بگوییم که انتظار ما از امثال شما، بشدت بیشتر از وضع و سخنان موجود است. بعنوان سربازان کوچک نظام و تعهد به خدمت حرفه‌ای، موارد را عرض کردیم و ان شاالله حمل بر جسارت نشده باشد.

مشکلات دولت‌های قبل توسط دولت فعلی حل می‌شود+ وزاری دولت قبل به رییسی گفتند دلار ۱۵۰ هزار تومان خواهد شد :

تکرار صحبت‌های محمد اکبرزاده در بیانات زاکانی شهردار تهران در مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی مجددا مشاهده می شود.  زاکانی در مراسم گرامی داشت ۹ دی بیان داشت که وزاری دولت قبل در اولین جلسه به رییسی گفتند با ریلی که گذاشته شده دلار ۱۵۰ هزار تومان خواهد شد. آیت‌الله رییسی در اولین جلسه دولت با وزرای آقای روحانی حاضر شدند، مسئولین و وزرا تاکید کردند که به زودی دلار ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار تومان خواهد شد. با ریلی که گذاشته شده بود به همین نقطه هم می‌رسید، اما تلاش و کوشش دولت فعلی در مسیر گره‌گشایی از زندگی مردم است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
0
0
سرهنگ اکبرزاده فرد موثق و متدینی است. ایشان را قاطی بازی های سیاسی نکنید. امکان ندارد که لب به نادرستی باز کنند و خلاف واقع بگویند. مسلم بدانید که همین امار را به ایشان داده اند
مدیر پایگاه

سلام 
ما نیز خدای ناکرده صفت بد به این برادر بزرگوار نسبت ندادیم. انتظار خودمان را گفتیم که خیلی بیشتر از اینها است. 


بحث دلار 200 تومانی هم سناریوهای سازمان برنامه بودجه در دوره روحانی بود. افزایش قیمت دلار در ایران، حرکتی از پایه بی اساس و بدون توجیه است. در کشوری که 85 درصد اقتصاد دولتی است، هرگونه کاهش ارزش پول ملی و تورم و افزایش قیمت دلار، اول گردن خود دولت را می برد. مگر اینکه دولت ها بخواهند با نگاه زمانی محدود ، دوره خودشان را توجیه کنند و نظری به توسعه ملی و منافع کشور در میان و بلند مدت نداشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین