پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۱۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
آژانس اعتباری بین‌المللی کپیتال اینتلیجنس میزان دارایی‌های صندوق کویت را ۸۰۳ میلیارد دلار اعلام کرد. دارایی‌های صندوق الاجیال کویت به ۸۰۳ میلیارد دلار معادل ۴.۸ برابر تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۳رسیده است که نیمی از آن سهم سرمایه‌گذاری در آمریکا است. لازم به توضیح است که این دارایی ذخیره، معادل ده سال بودجه سالیانه کشور جمهوری اسلامی ایران در شرایط غیر تحریمی است.

شعارسال: وبگاه الخلیج آنلاین به نقل از روزنامه کویتی القبس نوشت: «آژانس اعتباری بین المللی کپیتالاینتلیجنس رتبه بلندمدت ارز خارجی و داخلی کویت را با چشم انداز پایدار در +A تثبیت کرد».

دارایی‌های ذخیره ۸۰۳ میلیارد دلاری کویت

در گزارش این آژانس آمده است: «سطح پایین بدهی‌های دولتی، ذخایر عظیم نفت، دارایی‌های بسیار کویت در صندوق الاجیال وتوانایی در گرفتن وام‌های خارجی در بالا رفتن رتبه کویت در میزان ذخیره دارایی‌هایش موثر بوده است».

طبق این گزارش؛ دارایی‌های صندوق الاجیال کویت به ۸۰۳ میلیارد دلار معادل ۴.۸ برابر تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۳رسیده است که نیمی از آن سهم سرمایه‌گذاری در آمریکا است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شفقنا، تاریخ انتشار: 15مرداد1402، کدخبر: 1626114، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین