پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۱۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
حسین اوزِر" ۷۴ ساله در حال افتتاح یک رستوران استیک هاوس و ماهی تازه در مرکز لندن است. این میلونر فاش ساخته که زمانی فقیر بود بدان معنا که مجبور شد تنها با یک کاسه سوپ در روز زنده بماند و رویا‌های او برای افتتاح یک رستوران نیز دقیقا به همین خاطر بود.

شعارسال: این میلیونر ترک تبار مقیم بریتانیا اکنون صاحب رستوران‌هایی در منطقه اعیان نشین می‌فر و خیابان سنت کریستوفر در مرکز لندن است و در حال آماده شدن برای افتتاح سومین رستوران خود در کنار استیک هاوس (سوفرا استیک) و رستوران عرضه ماهی (سوفرا بالیک) در پایتخت بریتانیا می‌باشد.

میلیونر و کارآفرین توالت خواب

به نقل از دیلی میل، این سرآشپز که در روستایی در تومات در مشال ترکیه متولد شد می‌گوید دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشته است. او در سال ۱۹۷۵ میلادی در سن ۲۱ سالگی سفری پنج روزه را با اتوبوس به لندن برای یادگیری زبان انگلیسی آغاز کرد به این امید که رویای خود را برای داشتن یک رستوران محقق سازد. او در طول مدتی که در لندن بود در توالت‌های عمومی می‌خوابید و هر روز یک کاسه سوپ ترش و یک تکه نان می‌خورد و شب‌های طولانی را برای یادگیری حرفه اش کار می‌کرد.

او می‌گوید: “من کودکی سختی را پشت سر گذاشتم و نامادری‌ای با مسموم کردن ام سعی داشت من را از بین ببرد. مادرم من را فرستاده بود تا اسلحه‌ای بخرم تا پدرم را بکشم و سپس خانواده ام کاملا من را طرد کردند. می‌دانستم این زندگی آن چیزی نبود که برای خود می‌خواستم”.

پدر و مادر حسین،  زمانی که او پسر بچه‌ای کوچک بود از یکدیگر طلاق گرفتند و حسین اوزر با این احساس که والدین اش او را نمی‌خواهند بزرگ شد. در نهایت، این پدر بزرگ اش بود که از او نگهداری کرد. او در سال ۱۹۶۷ میلادی به استانبول رفت و در آنجا به شستن ظروف در رستوران پرداخت. هشت سال بعد او به اندازه کافی پول پس انداز کرده بود تا هزینه سفر با اتوبوس به لندن را تامین کند که شروعی جدید برای این سرآشپز بود.

او در یک مغازه دونر فروشی در منطقه می‌فر شغلی پیدا کرد و همزمان در کلاس‌های زبان انگلیسی نیز شرکت کرد. او در سال ۱۹۸۱ میلادی زمانی که سرآشپزی نوپا بود با دریافت وام ۷۵۰۰ پوندی از بانک NatWest مغازه دونر فروشی‌ای که در آن کار می‌کرد را از صاحب اش خریداری نمود.

میلیونر و کارآفرین توالت خواب

او می‌گوید غذای فست فودش طرفداران زیادی پیدا کرد، اما با گذشت زمان منوی رستوران برای مشتریان تکراری و خسته کننده شده بود و آنان مشتاق آیتم‌های تازه‌ای بودند. حسین از دو متخصص تغذیه کمک گرفت تا منوی غذایی را تغییر دهد و گوشت کبابی، ماهی و دسر‌هایی با الهام از غذا‌های ترکی را سرو کرد.

او به سرعت موفق شد شعب دیگری از رستوران را در خیابان سنت کریستوفر در قلب منطقه خرید وست اِند لندن افتتاح نماید. او می‌گوید که اکنون گذشته اش را برای الهام بخشیدن به دیگران بازگو می‌کند و می‌افزاید انگیزه پشت سر تازه‌ترین سرمایه گذاری اش صرفا “خوشحال کردن مردم” بوده است. سومین رستوران زنجیره‌ای افزوده شده به سوفرا بالیک و سوفرا استیک پس از کسب مجوز از شورای وست مینستر تا چد هفته آینده در خیابان مولتون جنوبی افتتاح خواهد شد.

حسین می‌گوید: “من به پول نیاز ندارم فقط می‌خواهم مردم را خوشحال کنم. با توجه به گذشته ام شاید باید بیش‌تر برای خودم بخواهم جمع کنم، اما ترجیح می‌دهم به دیگران ببخشم”.

او می‌گوید که مقداری از درآمد حاصل از رستوران جدیدش به موسسات خیریه مختلف و هم چنین به مدرسه آشپزی که در ترکیه در حال ساخت است اختصاص خواهد یافت.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت کارخانه دار، تاریخ انتشار: 24مرداد1402، کدخبر:-، www.karkhanedar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین