پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۳۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
تازه‌ترین آمار توزیع جهانی کل ثروت نشان می‌دهد که مجموع ثروت جهان به ۴۵۰ تریلیون دلار رسیده است. کشورهایی که بیشترین ثروت را دارند، ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه و هند هستند. در واقع، این هفت کشور مجموعاً ۶۹ درصد از ثروت جهان را در اختیار دارند. ایران با دو تریلیون دلار ثروت جایگاه زیر بیست را در بین کشورهای جهان دارد.

شعارسال: تازه‌ترین آمار توزیع جهانی کل ثروت نشان می‌دهد که مجموع ثروت جهان به ۴۵۰ تریلیون دلار رسیده است. کشور‌هایی که بیشترین ثروت را دارند، ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه و هند هستند. در واقع، این هفت کشور مجموعاً ۶۹ درصد از ثروت جهان را در اختیار دارند.

کل ثروت جهان چقدر است؟ + جایگاه ایران

ایالات متحده آمریکا با ثروت ۱۴۵ تریلیون دلار، بخش قابل توجهی از ثروت جهانی را به خود اختصاص داده است. کشور‌های چین با ثروت ۸۵ تریلیون دلار در رده دوم و کشور ژاپن با ثروت ۲۶ تریلیون دلار در رده سوم است. عموم ثروت جهان در سه قاره آمریکای شمالی، آسیا و اروپا توزیع شده و قاره آفریقا فقیرترین قاره جهان است.

ثروت ایران ۲ تریلیون دلار است که کمتر از نیم درصد ثروت جهانی را شامل می‌شود. ایران در این جدول کنار کشور‌هایی نظیر عربستان و سنگاپور قرار گرفته و ثروت ایران از ثروت سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس بیشتر است.

شکاف ثروت بین فقیر و غنی در دهه‌های اخیر افزایش یافته است. بر اساس گزارش آکسفام، ۲۶ میلیاردر برتر دارای ثروت بیشتری از مجموع ۳.۸ میلیارد نفر فقیرتر هستند.

در واقع مجموع ثروت تنها ۲۶ نفر معادل ثروت تقریباً نیمی از جمعیت جهان است.

اکثر میلیاردر‌ها در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا متمرکز هستند. در مقابل، مناطقی مانند آفریقا و بخش‌هایی از آمریکای لاتین میلیاردر‌های کمتری دارند و این مناطق همچنین ثروت کمتری دارند.

توزیع جهانی ثروت در میان میلیاردر‌ها بینشی را در مورد موضوع گسترده توزیع ناعادلانه ثروت در سراسر جهان فراهم می‌کند و بحث تمرکز ثروت و افزایش فاصله طبقاتی مردمان جهان را به‌عنوان یک چالش مطرح می‌کند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرخبر، تاریخ انتشار: 4بهمن1402، کدخبر: 611073، asrkhabar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین