پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۹۰۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
سازمان ملل به روسیه پیشنهاد کرده قرارداد صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه را در ازای ارتباط یکی از بانک‌های این کشور به سیستم جهانی سوییفت، بپذیرد.

شعارسال: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد داده است که قراردادی را تمدید کند که در ازای اتصال یکی از شرکت‌های تابعه بانک کشاورزی روسیه به سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت، امکان صادرات بی‌خطر غلات از دریای سیاه از اوکراین را فراهم می‌کند.

پیشنهاد سازمان ملل به روسیه؛ دسترسی به «سوییفت» در ازای «قرارداد غلات»

روسیه تهدید کرده است که قرارداد غلات را که روز دوشنبه منقضی می‌شود، لغو خواهد کرد، چون چندین درخواست این کشور برای ارسال غلات و کود خود به خارج برآورده نشده است. در همین حال دو کشتی آخری که تحت توافق دریای سیاه سفر می‌کنند در حال حاضر محموله‌های خود را در بندر اودسا اوکراین قبل از موعد مقرر بارگیری کرده‌اند.

یکی از خواسته‌های اصلی مسکو، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به شبکه پرداخت بین المللی SWIFT است. اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۲۲ به دلیل حمله روسیه به اوکراین این ارتباط را قطع کرد. یک سخنگوی اتحادیه اروپا در ماه مه گفت که اتحادیه اروپا در حال بررسی بازگرداندن بانک‌های روسیه نیست.

گوترش به پوتین پیشنهاد داده است که روسیه اجازه دهد قرارداد غلات دریای سیاه برای چند ماه ادامه یابد و به اتحادیه اروپا فرصت داده شود تا یکی از شعبه‌های بانک کشاورزی روسیه را به سوئیفت متصل کند.

سخنگوی سازمان ملل گفت: گوترش روز سه‌شنبه نامه‌ای به پوتین ارسال کرد و در آن راهی برای تسهیل بیشتر صادرات مواد غذایی و کود روسیه و اطمینان از ادامه محموله‌های غلات اوکراینی در دریای سیاه پیشنهاد کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شفقنا، تاریخ انتشار: 22تیر1402، کدخبر: 1610024، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین