تعداد قابل توجهی از شهروندان از برخی از زیاده رویها و سلیقه گراییهای صداسیما در بحث تبلیغات ناراضی بوده و از انجا که این سازمان دولتی بوده و حق فعالیت سلیقه محور را ندارد، انتظار بر خود تنظیم گری و یا اعمال قانون برای چارچوب پذیری آن میرود. یکی از تبلیغات حال برهم زن و بعضا مزاحم و بی خود صداسیما در سال ۱۴۰۱، تبلیغات دوغ خوشمزه عالیس بود. اکتشاف بعمل امده که صداسیما ۱۳۶ میلیارد تومان از این راه درامد داشته است. در همان سال شایعاتی در خصوص جریان پول شویی برای این حجم تبلیغات مطرح شده بود. بدین صورت که پول بشکل رسمی از شرکت خارج شده و وارد نهاد دولتی شده و در قالب قرارداد تولید یا خرید محصولات فرهنگی و تصویری با قیمتی بالا یا اولویت قرار دادن برای ساخت یک مجموعه مشارکتی، خارج میشود.
شعارسال: براساس اطلاعات صورت مالی گروه عالیس، مجموع رقمی که این شرکت برای تبلیغات محصولات خود در رادیو و تلویزیون به صداوسیما پرداخته در سال گذشته به بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان میرسد.
قابل ذکر است سال گذشته برخی از فعالان رسانهای از فروش درصدی محصولات گروه عالیس و سهم صداوسیما از فروش این محصولات خبر داده بودند که هر دو طرف تاکنون اظهاراتی در این خصوص نداشتهاند.
با این حال، در صورت مالی گروه عالیس در بخش توضیحات هزینه تبلیغاتی دو بار از واژه فروش محصولات موضوع قرارداد سخن گفته شده که مشخص نیست منظور عالیس از قرارداد، آیا قرارداد فروش سهمی با صداوسیماست یا خیر؟
شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نوداقتصادی، تاریخ انتشار: 25تیر1402، کدخبر: 2152624، www.90eghtesadi.com