پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۳۹۳۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
تجربه سازمان تامین اجتماعی و اختیارات ماده ۵۰ ثابت کرده است که دستگاه‌های اجرایی در ایران، ظرفیت دادن اختیارات نهاد‌های شبه قضایی را نداشته، چرا که با رویکرد اعمال سلیقه شخصی و بخشی نگری، کل جریان تولید کشور را متاثر نموده و حتی مشروعیت خودشان را هم زیر سوال می‌برند. حال خبر می‌رسد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را مکلف کردند تا حسب درخواست سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به مسدود کردن حساب یا حساب‌های بدهکاران مالیاتی به میزان بدهی قطعی اقدام کند. دود این گونه اقدامات بیشتر از منافع آن بوده و این را همه فعالان اقتصادی می‌دانند.

شعارسال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز چهار شنبه چهارم بهمن ۱۴۰۲ در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب بند ث تبصره ۶ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

حساب بدهکاران مالیاتی مسدود می‌شود + خدا به داد فعالان اقتصادی با اعمال سلیقه شخصی نهادهای شبه قضایی برسه؟!

«ث- به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و وصول به موقع درآمد‌های مالیاتی با رعایت فصل ۹ باب ۴ قانون مالیات مستقیم، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است حسب درخواست سامانه‌ای سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به مسدود کردن حساب یا حساب‌های بدهکاران مالیاتی به میزان بدهی قطعی به صورت سامانه‌ای (سیستمی) و برخط بر اساس سامانه‌های موجود اقدام کند.

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مکلفند وجوه مسدود شده را حداکثر ظرف پنج روز پس از مسدودی به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند. بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری حسب مورد در صورت تخلف از اجرای این حکم با مودی مسئولیت تضامنی دارند.»

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4بهمن1402، کدخبر: 1402110402791، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین