پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۳۹۳۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
رسانه نود اقتصادی مدعی شده است که براساس اطلاعات صورت مالی بانک توسعه‌صادرات ایران، از حدود ۸۰ همت تسهیلات ارزی این بانک دولتی تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷/۱ هزار میلیارد تومان از آن جزء تسهیلات غیرجاری بوده است. از این مقدار (۱۷/۱ همت) نیز حدود ۶۲ درصد معادل ۱۰/۶ همت در طبقه مشکوک‌الوصول قرار دارد. به قید فوریت از مدیرعامل محترم بانک درخواست توضیح داشته و ضمنا در صورت کم توجهی، مکاتبات مرتبط برای درخواست پیگیری به سازمان بازرسی کل کشور، بازرسی نهاد ریاست جمهوری و درخواست توضیح از بانک مرکزی، صورت خواهد پذیرفت.

شعارسال: براساس اطلاعات صورت مالی بانک توسعه‌صادرات ایران، از حدود ۸۰ همت تسهیلات ارزی این بانک دولتی تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷/۱ هزار میلیارد تومان از آن جزء تسهیلات غیرجاری بوده است.

ادعای غیر جاری شدن ۱۷ همت از تسهیلات ارزی و مشکوک الوصلی ۶۲ درصد تسهیلات غیرجاری در بانک توسعه‌صادرات؟ بانکه یا آبکش؟

از این مقدار (۱۷/۱ همت) نیز حدود ۶۲ درصد معادل ۱۰/۶ همت در طبقه مشکوک‌الوصول قرار دارد.

قابل ذکر است تسیهلات بانکی در دو دسته کلی جاری (پرداخت در موعد مقرر یا تا دو ماه از سررسید) و غیرجاری تقسیم می‌شوند.

تسهیلات غیرجاری نیز در سه دسته تسهیلات سررسید گذشته (بین دو تا شش ماه از سررسید آن گذشته)، تسهیلات معوق (بین ۶ تا ۱۸ماه از سررسید گذشته) و تسهیلات مشکوک‌الوصول (بیش از ۱۸ ماه از سررسید آن گذشته باشد) تقسیم‌بندی می‌شوند.

ادعای غیر جاری شدن ۱۷ همت از تسهیلات ارزی و مشکوک الوصلی ۶۲ درصد تسهیلات غیرجاری در بانک توسعه‌صادرات؟ بانکه یا آبکش؟

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نوداقتصادی، تاریخ انتشار: 10بهمن1402، کدخبر: 2154194، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین