پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۴۲۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
در مراسم افتتاح خدمات جدید بانک شهر در حوزه اتباع(کارت اتباع)، شاهد حضور سه نماینده محترم مجلس بودیم که حضورشان برای برخی از منتقدین و بخشی از افکار عمومی، جای اما و اگر فراوان داشته است. چرا که نه با خدماتی نوین مواجه بودیم و نه تحولی خاص در بانکی پیشرو مطرح می باشد؟ صحبت های مملو از تعارف و بعضا غلو آمیز برخی از این عزیزان نیز جای اما و اگرهای فراوان بر جای گذاشته است. آنهم در بانکی که وضعیت شش شاخص اصلی یعنی شاخص کفایت سرمایه، تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات، تسهیلات مشکوک‌الوصول به غیرجاری، تسهیلات اشخاص مرتبط به کل تسهیلات، تفاوت درآمد تسهیلات به هزینه سود سپرده و نسبت سود و زیان انباشته به سرمایه ،جای بحث دارد. دیگر نکته قابل تاکید اینکه، در راستای تامین منافع ملی و تقویت روند خدمات رسانی در بانک شهر و با توجه به بسته بودن فضای تعامل متقابل رسانه با بانک، اقدام به انتشار سلسله مسائلی مرتبط با این بانک با رویکرد نقد مشفقانه خواهد شد. امیدواریم که عزیزان ما در بانک شهر با اخلاقی صبورانه بر ما منت نهاده و حساسیت های لازم برای پاسخگویی به افکار عمومی را داشته و در صورت صحیح بودن نقدها، مطالبه گری ها، شفاف سازی ها و افشاگری ها ، اصلاحات لازم درون سازمانی را مبذول دارند.

شعار سال : در مراسم رونمایی از کارت بانکی "کارت اتباع" ویژه اتباع خارجی مجاز دارای مدرک اقامتی معتبر در بانک شهر( یانک شهر، تازه وارد این حوزه خدمات رسانی شده است)، شاهد حضور سه نماینده محترم مجلس شامل محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سفیر اسبق ایران در افغانستان و احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بودیم که شائبه ها و حاشیه هایی را در نزد برخی از منتقدین و با اندکی اغماض در افکار عمومی ، باعث شده است.  اولا چرا باید جمعی از نمایندگان مجلس در چنین مراسم غیر مهمی حضور داشته و درثانی ، ارایه تعاریف بعضا غلو آمیز درباره بانک شهر داشته باشند؟ بانکی که بر اساس بر اساس شش شاخص اصلی یعنی شاخص کفایت سرمایه، تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات، تسهیلات مشکوک‌الوصول به غیرجاری، تسهیلات اشخاص مرتبط به کل تسهیلات، تفاوت درآمد تسهیلات به هزینه سود سپرده و نسبت سود و زیان انباشته به سرمایه ،وضعیت مطلوبی نداشته و فاقد جایگاه خاص در بین بانک های دولتی، اصل 44 ، خصوصی و حتی بانک های تخصصی است.

.

فدا حسین مالکی در این مراسم با بیان اینکه از ابتکار عمل بانک شهر در خدمات رسانی به اتباع خارجی و تلاش برای بهره مندی آنان از خدمات برتر بانکی قدردانی می کنیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به موقعیت منطقه ای خود، کشوری مهاجر پذیر است. طی سال های گذشته نیز مسئولان همواره به دنبال ارائه خدمات بانکی در چارچوب قوانین و مقررات به اتباع خارجی بوده اند. وی با تاکید بر اینکه ایران نیز همانند بسیاری از کشورها در تلاش است از ظرفیت های اتباع برای سرمایه گذاری در کشور استفاده کند، عنوان کرد: امروز تجار کشورهای مختلف به دنبال سرمایه گذاری در ایران هستند و قطعا ارائه خدمات بانکی به آنان می تواند این مهم را تسهیل کند. پاسخگویی درست به نیازهای پولی و مالی اتباع خارجی ضمن فراهم آوردن زمینه مراودات مالی این عزیزان با کشورهای خودشان می تواند به ارتباط گسترده تر بخش خصوصی کشورمان با اتباع نیز کمک کند.
باید از دوست عزیز خودمان جناب دکتر مالکی بپرسیم که مگر ارایه خدمات بانکی به اتباع،برای اولین بار است که ارایه می شود؟ جای تعجب دارد که از سوابق بانک های دیگر نظیر بانک ملی ، بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات ، بانک مسکن و دیگر بانک ها در این حوزه کم اطلاع هستید؟ از دوستان بانک شهر هم باید پرسید که نوآوری خاص این طرح نسبت به خدمات ارایه شده توسط سایر بانک ها در چیست؟ اگر نوآوری خاصی وجود ندارد، پس با نوعی جبران عقب ماندگی در ارایه خدمات در بانک شهر مواجه هستیم؟ در نهایت اینکه جناب مالکی، اتباع افغانستان عموما تمایل به خروج پول از کشور دارند نه وارد کردن پول و سرمایه گذاری.

احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد حسن مدیریت در بانک شهر هستیم، گفت: عملکرد بانک و خدمات رسانی آنان به شهروندان و مشتریان شبکه بانکی به نسبت سال های گذشته قابل مقایسه نیست و از این بانک به عنوان بانکی موفق نام برده می شود. وی با تاکید بر اینکه خدمات بانک شهر در حوزه بین الملل و تامین مالی پروژه های مهم، چشمگیر و ارزشمند است، افزود: خدمت جدید بانک شهر نیز که برای اولین بار در سطح کشور با این کیفیت صورت می گیرد، یک کار ابداعی خوب و کاربردی است. نادری با بیان اینکه به دلیل وجود زیرساخت های خوب در بانک شهر افتتاح سپرده و صدور کارت بانکی برای اتباع خارجی ممکن شده است، گفت: انشاالله این اقدام می تواند زمینه بهره مندی اتباع خارجی از خدمات کامل بانکی را فراهم آورد.
به آقای دکتر نادری توصیه می کنیم در برخورد با دستگاه های اجرایی ، تعارف و غلو را کنار بگذارند. تائید کننده حسن مدیریت در بانک شهر کدام مرجع است جناب دکتر نادری گرامی؟ ما بعنوان رسانه بر شیوه انتصاب مدیرعامل و برخی انتصاب های دیگر( در صورت نیاز در آینده در متن های مستقل و بشکلی مستند و محکمه پسند، بدان ها پرداخته می شود) در این بانک انتقادها داریم، بعد شما با نگاهی احتمالا تعارف گونه و خدای ناکرده نمک گیر شده، از محاسن حرف می زنید؟ سوگند نمایندگی تان را که فراموش نکرده اید؟ در خصوص حوزه بین الملل هم ان شاالله به زودی شفاف سازی های لازم صورت می گیرد. منتظر صورت های مالی بانک در چهار ماه آینده باشید تا با تحلیل مبتنی بر عدد و رقم، اندکی فضای شناختی تان شفاف تر شود .
دکتر سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر نیز در این مراسم با اشاره به صدور کارت بانکی از سوی این بانک برای اتباع خارجی، عنوان کرد که خدمات بانکی ارائه شده به اتباع خارجی تنها به افتتاح حساب، جذب سپرده و ارائه تسهیلات محدود نخواهد بود و با توجه به نیازهای شان، خدمات برتر بانکی و همچنین خدمات ارزش افزوده مانند صدور بیمه نامه ها ، خرید تورهای گردشگری و سفر و … به این عزیزان ارائه خواهد شد.لازم به توضیح است که به منظور خدمت رسانی مناسب برای اتباع خارجی مشمول، پلتفرمی یکپارچه تحت عنوان «نیوبانک ویژه اتباع خارجی» که اولین نیوبانک کشور در حوزه اتباع می‌باشد، نیز توسط بانک شهر طراحی و آماده بهره برداری می‌باشد و محل های ارایه خدمات بانک شهر به اتباع خارجی از طریق رسانه های ارتباطی و ارسال پیامک به اتباع متعاقبا اعلام می گردد و ... . خدمت شاه داماد عزیزمان هم چند جمله معترضه عرض می شود. اولا پیشگام شدیم تا از بداخلاقی های احتمالی جلوگیری شود و رویکرد توسعه تعاملی مبتنی بر تقویت منافع ملی، توسعه شرکتی( تقویت بانک شهر) و شفاف سازی افکار عمومی دنباله گیری شود، خودتان نخواستید. ثانیا ، به نظر شما عبارت مناسب تری برای «نیوبانک ویژه اتباع خارجی» وجود نداشت یا نگاه ما منفی است؟ راستی سامانه کر بانکینگ در بانک شهر ، بومی و نوشته شده توسط دوستان همین بانک است یا اجاره شده و امتیاز آن خریداری شده است؟ بشکل خاص از امنیت صحبت می کنیم.

علت حضور سه نماینده مجلس در بانک شهر برای صدور کارت بانکی برای اتباع،چه بود؟ خدمات پیشرو در بانک پیشرو هم مطرح نیست که توجیه حضور باشد + آقایان نماینده ، لطفا جواب

چرا انعکاس فرمایشات آقای پور ابراهیمی را در رسانه ها نداریم؟ بسیار مشتاق به شنیدن صحبت های این برادر عزیزمان درخصوص طرح حاضر، بانک شهر و سایر مسائل مرتبط در حوزه پولی- بانکی هستیم.
نکته پایانی اینکه با نگاهی مشفقانه و بدور از سیاه نمایی ها، قصد انعکاس تدریجی مشکلات و انحرافات فنی- مدیریتی ، عملکردی ، اقتصادی- حسابداری- حسابرسی ، مشتری مداری، شرکت داری و .... ، در بانک شهر را داریم. انتظار می رود دوستان ما در بانک شهر هم در صورت صلاحدید اقدام به ارایه پاسخ های مناسب به افکار عمومی نموده و این رابطه کنش- واکنشی متقابل ، فضا را برای تقویت توانمندی های بانک ، کاهش مشکلات و چالش ها و جلوگیری و اصلاح انحرافات احتمالی در بانک شهر و شرکت های تابعه ، در دو دوره زمانی ادوار و شرایط حال، فراهم سازد.
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
0
0
کل پرونده بانک شهر تا سال 97 اینجا اومده فک کنم
مدیر پایگاه

سلام 
خیر
رویکرد ما مچ گیری از هیج فرد حقیقی و حقوقی نیست. ضمنا رسانه ها دارای دو سطح دسترسی عادی و محرمانه به اطلاعات هستند. قرار نیست که هر چیزی و به هر صورتی افشا بشه. حد ظرفیت افکار عمومی ، نوع نیاز به تغییر ، مصلحت های سه گانه افشاگری- مطالبه گری- شفاف سازی و مواردی همانند ، تعیین کننده عمق ورود به مسائل در رسانه و تعیین کننده سطح انعکاس مطالب می باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین