پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۹۴۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
رئیس جمهور در سی و پنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه اظهار کرد:جنگ اقتصادی به ما تحمیل شده و همچنان که رزمندگان ما سیلی محکمی به دشمن زدند، کارگران ما هم در عرصه اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد.تولید محور همه تلاش‌های ماست و محور تولید هم کارآفرینی و کارگر است. نقش کارگران در این زمینه بی بدیل است و باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود تا تولید ما هم در کیفیت و هم کمیت رشد کند. تاکید کرده‌ام که مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای به هر دلیلی تعطیل شود و ... . ضمن گرامی داشت تاکیدات رئیس جمهور در جنگ اقتصادی تحمیلی ، از ایشان می پرسیم که ایا اصناف و شرکت های کوچک هم در این جنگ اقتصادی جایگاه دارند؟ اگر بله، به استحضار می رسانیم که ضرورت دارد جلوی هار شدگی مالیات و تامین اجتماعی در وصول مطالبات معوق را بگیرد( با عرض معذرت از کلیه کارکنان، مدیران و کارشناسان زحمت کش فعال در این دو سازمان، به استحضار می رسانیم که قصد هیچ جسارتی وجود نداشته و ندارد. اما رفتار برخی همکاران شما به اسم ایفای قانون و اجرای دستور العمل ها بی شباهت به رفتار آدم هار نیست. در مثل هم جای مناقشه نیست . برای شما قابل تصور نیست که بستن حساب یک کاسب صنفی یا حساب یک شرکت کوچک چه فجایایی به بار می آورد. مجددا از کلیه عزیزان برای استفاده از این اصطلاح پوزش می طلبیم).

شعارسال: رئیس جمهور با یادآوری این که جنگ اقتصادی به ما تحمیل شده است، تاکید کرد: همچنان که رزمندگان ما سیلی محکمی به دشمن زدند، کارگران ما هم در عرصه اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد.

سید ابراهیم رئیسی در سی و پنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحد‌های نمونه اظهار کرد: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند. تولید محور همه تلاش‌های ماست و محور تولید هم کارآفرینی و کارگر است. نقش کارگران در این زمینه بی بدیل است و باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود تا تولید ما هم در کیفیت و هم کمیت رشد کند. وی ادامه داد: باید محصولی تولید شود که در دنیا بهترین باشد و تولید این محصولات از کشور ما برمی‌آید. استاندارد کف مشخصات یک کالاست و کالای تولیدی ما باید در دنیا برتر باشد. در سریلانکا صدور خدمات فنی ومهندسی انجام شده و ومهندسان آن جا می‌گفتند، کار بسیار علمی و دانش پایه انجام شده است. این کار چند منظوره بود و سد و نیروگاه ایجاد شده بود. مهندسان ما گفتند شاید اولین کاری است که در آن منطقه انجام شده است.

مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود : اصناف و شرکت های کوچک چطور جناب رئیس جمهور؟ + با عرض هزارها پوزش، لطفا جلوی هار شدگی مالیات و تامین اجتماعی در وصول مطالبات معوق را بگیرد

وی ادامه داد: رهبری حکیمانه فرمودند که در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند که باید به این نخبگان توجه شود. باید از ایده پردازی حمایت کرد. ایده پردازی در دانشگاه مهم است، اما کسی که در عمل صاحب ایده شده است، باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد. رئیس جمهور با اعلام این که لایحه امنیت شغلی کارگران در دولت تصویب شده و در مجلس پیگیری می‌شود تا کار سریع‌تر به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: ثبات شغلی بسیار مهم است. ما امروز شاهدیم که اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش یافته و این جای افتخار دارد. زمینه شغل برای تحصیل کردگان بهتر از قبل فراهم شده است.

بیمه کارگران ساختمانی بسیار مهم است. وزیر گفته است که موانع این کار در حال رفع است. بیمه کارگران ساختمانی مورد تاکید دولت است. وی گفت: هزاران کارگر مشغول به کار و کارخانجات تعطیل دوباره احیا شده اند. تعطیلی کارخانجات مشکلات زیادی در زندگی کارگران ایجاد کرده است. کارخانه‌های زیادی بودند که از گردونه تولید خارج شده بودند و، اما الان به چرخه تولید بازگشته‌اند. قریب به ۱۰ هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل به تولید برگشته‌اند. تاکید کرده‌ام که مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای به هر دلیلی تعطیل شود. رئیسی همچنین با بیان این که سازوکار قانونی سه‌جانبه دولت، کارفرما و کارگر خوب است و ادامه یابد تا تصمیم مناسب با تورم گرفته شود و قابل دفاع است، افزود: بانک‌ها با اشتغال، مسکن و ازدواج همراهی کنند. تاکید می‌کنم که در پرداخت وام برای این سه موضوع که به رفع دغدغه جوانان کمک می‌کند، همراهی کنند. باز هم تاکید می‌کنم که بانک‌ها مساعدت بیشتری داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: مسئول بانک رفاه کارگران اعلام کردند که آمادگی دارند برای تسهیلات مسکن کارگران کمک کنند که من از وی تشکر می‌کنم تا این دغدغه کارگران را حل کنند. سهم مسکن در سبد هزینه خانوداه زیاد است و بنای دولت این است که با امکاناتی که در کشور وجود داردآن را حل کند. یکی از امکانات مهم کشور، زمین است و ممکن در مرکز استان یا تهران زمین نداشته باشیم، اما آن طرف‌تر از تهران، تبریز یا مشهد و مرکز استان امکان تهیه زمین وجود دارد. از همه مدیران شرکت‌ها و کارخانجات می‌خواهم همت کنند تا تعاونی‌های مسکن فعال شوند. وزارت راه و شهرسازی آمادگی برای رفع دغدغه مسکن را دارد. مسکن دغدغه مهمی برای کارگران است و باید این دغدغه رفع شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پیشخوان، تاریخ انتشار: 12اردیبهشت1403، کدخبر: 318839، www.pishkhan.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین